En tosset historie, fra det virkelige liv. {{forumTopicSubject}}
Idag skulle min datter og jeg afsted sammen, og lige som vi skal gå, stikker naboen hovedet ud over hegnet til gangsystemet.
Han beder min datter lukke døren til køkkenet, for det genere fuglene i hans have ( på den anden side af stien) når hendes kat sidder i køkken vinduet
Jeg må indrømme, at min kommentar var, at den jo var inde og ikke kom i hans have der er masser af løse katte i området, og en del bor i boligforeningen, og trods forbud er de ude.
Min datter sagde at hun kunne sætte en potte mere i vinduet, andet kunne hun ikke gøre, for mad og vand er i køkkenet ( det mente han, at hun bare kunne flytte) og kattebakke nr 2 er i bryggerset og de skal gennem køkkenet.
Manden blev faktisk fornærmet men ved i hvad, min datter har indhegnet have, med trådhegn i hækken og solsorten har rede på den anden side. Af trådhegnet, og kommer fin til bage til reden, og solsorte hannen sover på deres terrasse under halvtaget, så sikke noget pjat med ham,, han så, så Loke springe på køkkenvinduet, da en forskræmt solsort fløj forbi vinduet, men han var netop hoppet der op, fordi de skræppede op de kære solsorte.
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
Her på matriklen der sidder gråspurve og solsorte nærmest og håner mine katte ude på havebordet, det er som om de udemærket godt ved at kattene ikke kan komme ud af vinduerne, så de sidder kækt derude og synger, mens de fra tid til anden sorgløst hopper frem og tilbage, og skæver lidt hovent ind mod kattene i ny og næ. Alt imens kattene går brandvagt frem og tilbage i vindueskarmen mens de gnækker sjovt og man nærmest kan høre deres mave knurre. Smilla forsøger nogle gange at fange dem gennem vinduet i bar afmagt, fuglene de foretrækker ikke en mine.
maj 2011
Følger: 16 Følgere: 22 Katte: 6 Emner: 17 Svar: 195
jan 2012
Ej tror ikke det hjælper, men kunne være sjovt at se ham i ansigtet.
jul 2015
Følger: 30 Følgere: 310 Katte: 5 Emner: 88 Svar: 995
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 61 Katte: 4 Emner: 73 Svar: 9.105
Der er sat en krukke mere i vinduet, men skal Loke fange fluer, så ryder han alt og så bliver der ikke sat nye op.
Naboen er en sur gammel herre, ikke meget ældre end mig, konen er en der intet siger knapt hilser, og manden er upopulær ved de fleste naboer og håndværkerne var ved at få spat af ham, da der blev skiftet vinduer sidste år, han brokker sig over alt, og nu også over min datters kat som sidder i vinduet
jan 2012
Han lyder som en gnaven gammel mand der bare vil have noget at brokke sig over
maj 2012
Mine gider ikke jage fluerne mere, Mitti kan ligge på mit skød og gnække efter dem, men jeg må bruge fluesmækkeren for, at slippe af med dem
Ja det er godt hun overholder reglen med, at katte skal være på egen grund, ellers havde han virkelig noget at brokke sig over
maj 2010
Følger: 5 Følgere: 5 Katte: 3 Emner: 68 Svar: 402
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 370 Katte: 4 Emner: 181 Svar: 7.219
Har du set serien om de 7 Sure Mænd??? Han kunne da komme med i et realityprogram - åh gud nej, han kunne jo faktisk komme til at grine og DET går jo ikke!
Forfatter Erik Lindsøe kalder denne type for "De "langtids-skuffede"
Folk der kun kan set det alt det dårlige - or er der ikke noget at brokke sig over, ja så må man jo selv finde på noget.....
jan 2012
jul 2008
Følger: 57 Følgere: 734 Katte: 12 Emner: 706 Svar: 7.969
jeg har alt lige fra fasaner, solsorte, stærer mm som spiser under 50 cm fra kattene. Ingen hverken fugle eller katte har problemer med det.
jeg ville nu ikke rette mig efter en sur nabo. fuglene vænner sig hurtigt til at kattene bevæger sig.
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 370 Katte: 4 Emner: 181 Svar: 7.219
Manden må se til den anden side, han skal sgu ikke blande sig når kattene ikke gør dem noget. I øvrigt er det også kun en meget lille andel af fuglebestanden som bliver ædt af katte.
maj 2012
En solsort har ihærdigt forsøgt, at bygge rede under halvtaget, i min datters have, men det blæste ned så mange gange, at de rykkede ind i hækken
Jeg er sikker på, at Loke ikke bliver væk fra køkkenvinduet
dec 2009
Følger: 5 Følgere: 29 Katte: 5 Emner: 118 Svar: 843
desværre kan jeg ikke finde artiklen noget sted der ikke kræver login
Vores tager fugle en gang i mellem, men en sund og rask fugl har ikke meget at frygte fra en kat.
Tilgengæld tager vores katte så også rotterne i nærheden. dem får vi faktisk jævnligt.
jan 2012
maj 2012
Markedet var kedeligt og Emma kunne ikke klare menneskemyldret, men hende og Line gik helt op til ruinen, min søster og jeg kom ikke helt op, for turen der ud på skæve gamle sten var ikke godt for hendes knæ, og min rollator skulle løftes det meste af vejen så der kommer jeg ikke en gang til
Men Loke har nok fået noget godt at spise, jeg har nemlig givet Line nogle prøver på det rå kød jeg har købt til mine, ved zoopluds.
Og en potte ekstra hjalp intet, Loke fandt en ny plads til sin lille mås
En tosset historie, fra det virkelige liv.