{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.079 visninger | Oprettet:

HJÆLP - tisser uden for kattebakken. {{forumTopicSubject}}

Ja som overskriften fortæller stårjeg med en svær beslutning, min elskede Mille er begyndt at tisse uden for kattebakken.. Hun har tisset i mit undertøj ( Det rene og det lå i skabet) hun har tisset på mine forælder's hunds madras som den ligger på, og den har en gang skidt bag vores sofa, og nu her tilmorgen tisset i vores seng for anden gang, og det er nu det som få dråben til at flyde over bæret.. Vil simpelthen ikke finde mig i det mere, synes det er mega træls vi skal vaske dyner, topmadras, for anden gang, og synes også det er synd for Mille som selvf. får skæld ud...

Derfor er min kæreste og jeg nået frem til det at der skal ske noget, og at det skal være nu..
Vi vil bygge et bur til dem udenfor, så de kan komme lidt ud vi har nemlig ud over Mille også Afrodithe.
Vi holder deres bakke ren og skifter jævnligt grus og vasker bakken.
Men hvad kan vi ellers gøre for at det her tisserrig holder op ?
Vi er efterhånden så trætte af det at vi overvejer et nyt hjem til hende hvor hun kan komme helt ud i naturen og strejfe rundt, eller simpelthen aflive hende hvad jeg synes ville være for tidligt, når nu hun kun er knap 1 år, og også synd..

Så er der nogle der kan hjælpe ?

Ps. Mille er striliseret..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP - tisser uden for kattebakken.
  • #1   16. sep 2006 Susanne sloth P: Tror ikke det er det, hun sidder bare og tisser, hun strinter ikke.. Så tror måske mere at hun er sur over et eller andet..

Sharon k: Ja mille er striliseret.. Nej tror ikke hun er syg, det er jeg helt overbevist om... Tak for trådende...

Mc missen S: Ja har godt tænkt på det, også derfor vi vil bygge sådan et stort bur til dem, for vi bor i lejlighed så de kan ikke bare komme ud..
    Har derfor ohså overvejet et nyt hjem til hende hvor hun kan være ude, men samtidig har et hjem at komme hjem til når hun har lyst..
    Hun kommer jo også ude fra, hun var jo efterladt ude, da vi fandt hende.. Men ved ikke om det har noget at sige..

• #2   16. sep 2006 Først og fremmest så er en kat aldrig urenlig for at genere ejeren. Den er urenlig fordi den har et problem - fysisk eller psykisk.

Hvis hun ellers har været renlig ville jeg uden tvivl opsamle en urinprøve og få den undersøgt ved dyrlægen. Katte bliver urenlige når de har smerter ved at lade vandet - og det har man, hvis man har blærebetændelse eller krystaller i urinen smiley

Jeg har selv oplevet at en kat pludselig tissede i min seng - Hun viste sig at have blærebetændelse.

Hvis det viser sig ikke at være et fysisk problem, kan I begynde at kigge på omgivelserne: Det er vigtigt at kattebakkerne står et roligt sted og ikke for tæt på mad/vand. Jeg læser det også som om I kun har en kattebakke? I bør prøve at sætte endnu en bakke op. Nogle katte, vil ikke dele - og nogle vil have een til stort og een til småt. Mange steder (bl.a. hos min dyrlæge) anbefales det, at man har lige så mange bakker som man har katte - og så en ekstra smiley Det lyder måske af meget, men hvis I har probelemer med urenlighed er det værd at prøve med en bakke mere smiley

I hvilken alder er hun I øvrigt taget fra sin mor?

• #3   16. sep 2006 Mc missen s: Vi har haft hende i godt et år og aldrig oplevet problemet før, det er noget der er begyndt inde for den sidste mdr. Men hun gør det ikke hele tiden.. Hun bruger oftes kattebakken..

Katrine N: Har svært ved at tror at 2 kattebakker hjælper da vi har haft hende i godt 1 år og altid kun har haft en bakke, men ja har da overvejet at få en ekstra.

Ved også godt hun ikke gør det for at gener os, men har det nogle gange sådan, f.eks. da hun tissede første gang i vores dyner, da kiggede vi på hende og skynte os hen til hende for at stoppe hende, men det var hun lige glad med og kiggede bare på os, som om " i skal ikke bestemme over mig, det skal jeg nok selv"

Har overvejet dyrelægen, men har dårligt 200 kr til resten af mdr. nu så har ikke lige pt råd til dyrelægen, og det er jo ikke billigt sådan noget.. Og tror efterhånden ikke meget på de dyrelæger, har desvære haft temlig dårlig erfaring med dem, da mille har været syg før og de ikke havde den mindste ide om hvad det var, før jeg snakkede med dem for otne gang, og så mente de bare det var tørfodret hun fik der var skyld i det, men der havde jeg jo næsten brugt 2000 kr på undersøgelser og pencelin..

Men hvis nogle har god erfaring med en dyrelæge som er i nærheden af Sorring ( Det ligger ca. 15 km fra silkeborg ) vil jeg helt sikkert gerne høre for vil da gerne have en ordenlig dyrelæge jeg kan henvende mig til..
    For vil da gerne gøre alt for mine misser !

Der har ikke været den mindste ændring i huset i lang tid så tror ikke det er det..

Ja ved ikke hvornår hun kom fra sin mor, for da vi fandt hende, var hun killing og utrolig tynd, selv dyrelægerne havde svært ved at give mig en ca aldre, så ved det faktisk ikke...

• #4   16. sep 2006 MB: Tak for linket, det var super godt. Meget af det der står kan jeg bruge, også ud over det med at tisse..
    Tak.

• #5   16. sep 2006 Jeg kan absolt anbefale dig Abild Dyreklinik i Brabrand (Århus). Jeg har selv brugt dem i 6-7 år og tager stadig gerne tuern op til dem (flyttede til fra Århus til Horsens sidste år).

Dem jeg ellers kender i dit område kører helt til Herning Dyrehospital.

• #6   17. sep 2006 Okay, ja det er måske vær at overveje.. Synes også den jeg bruger nu er for dyre.. Man får intet for sine penge og det er da ca. 500 kr hver gang man kommer der over eller mere..

Tak for hjælpen..

Kommentér på:
HJÆLP - tisser uden for kattebakken.

Annonce