{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.072 visninger | Oprettet:

Morten C
Morten C
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 9

Kat spiser sparsomt {{forumTopicSubject}}

Hej alle.
Skriver ang min kat der i en længere tid har spist sparsomt efter jeg har skiftet tørfodder. Det er ikke muligt at finde hendes gamle og synes at jeg har prøvet så meget andet. Hun har tabt sig en del på det sidste.

Hun kan sagtens spise når der er vådfodder men hun rør slet ikke tørfodderen. Hun drikker heller ikke det store mere. Hun virker slet ikke trist eller træt og er som vanlig. Ved ikke om det er fordi hun ikke bryder sig om alt det fodder jeg har prøvet. For mig virker det som om hun er lidt af en luksus dyr nu, da hun førhen spiste meget luksus vådfodder hvor jeg så gik over til noget tørfodder som hun spiste meget dagligt. Det hele vendte da maxizoo ikke solgte den specifikke kattefodder mere og kan ikke huske navnet på det.

Hvad søren skal jeg gøre? Tror næppe at hun er syg, da hun er som vanlig og samtidig godt vil spise vådfodder.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kat spiser sparsomt
  • #1   13. maj 2016 er din kat så dig der kender hende bedst smiley ....Jeg tror heller ikke hun er syg , men blot er blevet en kræsenpind smiley , .... små børn gider heller ikke spise grønsager , hvis ikke de har fået dem fra helt lille smiley ..men hæfter mig dog ved at du skriver , at hun drikker mindre , så jeg ville nok lige tage en snak med dyrlægen , blot for at udelukke sygom osv ...God Pinse

• #2   13. maj 2016 Jeg ville tage til dyrlægen!!!
    At katten spiser lidt og langsomt, men gerne vil det våde, kan være pga tand problemer, og så taber de sig.
    Alene det at din kat har tabt sig er grund til et ekstra besøg ved dyrlægen.

• #3   13. maj 2016 Hvad siger dyrlægen?

• #4   13. maj 2016 Altså umiddelbart lyder det til at din kat ikke kan lide det nye foder, men jeg tænker også lidt på om da du skiftede foder om du så gøre det fra den ene dag til den anden eller du blandede nyt og gammelt foder sammen i en periode, for hun kan jo også have fået problemer med fordøjelsen.

Det at du skriver hun ikke drikker så meget gør at jeg syntes du skal få dyrlægen til at give hende et grundigt tjek, men tænker også om du måske giver mere vådfoder efter hun ikke gider sit nye tørfoder, for er det tilfældet så kan det også være årsagen til hun drikker mindre, så får hun jo væskebehovet dækket af maden.

• #5   14. maj 2016 først et tjek hos dyrlægen - blodprøve mm

så prøv at tjek zooplus (de eller dk - alt efter hvor god ens tyske er) de har nemlig en masse forskelligt, og kører gerne prøvetidbud.
    indtil da så giv hende alt den vådfoder hun kan spise - poser 4-5 stykker om dagen. de kan godt leve på vådfoder - har selv haft flere som ikke har været til tørfoder.

bare et forslag til evt nyt foder, da jeg var på kv havde vi en del katte i pensionat, og de kunne godt være svære at få til at spise. så vi havde en del forskelligt foder, bla royal canin exigent, som er til kræsne katte.
    men sjovt nok var royal canin sterilised faktisk meget bedre når det kom til katte som ikke ville spise. har fået flere igang på det foder.
    lad være med at gå efter hvad "moden" siger, find det foder som din kat kan lide.

og jo de er lukusdyr. bruger hver mdr over 3000 kr bare på foder og grus til mine 14. har bla næsten 10- 12 slags vådfoder stående - i flere prisklasser.

• Morten C
    Morten C Tilmeldt:
    sep 2014

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 9
    #6   15. maj 2016 Har haft kontakt med min lokale dyrehandler og de gav mig nogle tips.
    Jeg har nu fået min kat til at drikke fra vandskål, som jeg ikke har kunne få til at gøre siden hun var lille. Hun ville altid drikke fra vandhanen når man var på toilettet. Jeg har så også givet hende noget hakket oksekød med høj fedt procent som hun også har spist. Hun kan også sagtens spise denta godbidder og en masse andre hårde godbider så det er helt sikkert tørfodderet. Jeg har prøvet at købe noget Premiere, samme mærke som det hun havde før og venter og ser hvad der sker. Ellers må jeg prøve at finde den hun havde før og bestille den på nettet. Tror ikke at hun fejler noget, men er kræsen smiley

• #7   2. jun 2016 Ang. hendes mindre vandindtag, vil jeg anbefale dig at købe en vandfontaine.
    Når hun godt vil drikke fra vandhanen, tyder det på at hun helt vil have rindende vand i stedet for "stille" vand i en skål.

• #8   2. jun 2016 "Det hele vendte da maxizoo ikke solgte den specifikke kattefodder mere"

Bl.a. derfor er det altid en god ide at blande og skifte mellem forskellige typer tørfoder. Ethvert foder kan risikere at udgå, blive udsolgt, være dårligt. Og så er det altså smart, at kattene er vænnet til at æde noget andet.

"Jeg har prøvet at købe noget Premiere, samme mærke som det hun havde før og venter og ser hvad der sker."

Altså vente på, om hun ombestemmer sig og vil æde det alligevel?...

I stedet for at vente og se, om hun vil æde det, så kunne du købe noget forskelligt tørfoder (fx små 3-400 grams poser til en start).
    Nogle dyrlæger har vist også stadig små gratis smagsprøveposer.

Kommentér på:
Kat spiser sparsomt

Annonce