{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.040 visninger | Oprettet:

Bronkitis hos katte? {{forumTopicSubject}}

Nemo har været til dyrlæge i dag med en mærkelig tør hoste. Dyrlægen kunne godt mærke at han var irriteret i halsen og mener at det er bronkitis/astma.

Så nu har Nemo fået 2 sprøjter, en med pencilin og en med binyrebarkhomon og piller til 1 ugen..

Er der nogen som kender til bronkitis/astma hos katte?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bronkitis hos katte?
  • #1   13. sep 2006 ok, tak Tina.

• #2   13. sep 2006 Jeg har også en astmakat.
    Der er flere måder at behandle det på.
    Jeg har valgt depotinjektioner med binyrebarkhormon, for em trives hun tilsyneladende med. Hun har lige fået i går - sidst var i april, så der er altså gået 5 måneder siden sidst smiley

Andre muligheder er tabletter eller inhalationsmedicin. Jeg ved at Camilla (brugernavn "dkkorat") også har erfaring med astma smiley

• #3   14. sep 2006 Min ene kat fik astma som killing med anfald hvor hun ikke kune trække vejret, hun blev så behandlet med Prednisolon i 10 dage og så gik det væk, det kommer stadig i perioder men der går længere og længere imellem og når hun har et anfald nupper vi bare en ny kur på 10 dage der er nu gået 1 år siden sidste anfald, så hun er nok 1 af dem der vokser sig fra det...

• #4   14. sep 2006 Hvis du kan læse engelsk, er det bedste sted at lære mere om astmatisk bronkitis og diverse behandlingsmuligheder hos kat www.fritzthebrave,com

Astmatisk bronkitis hos kat konatateres naturligvis ved at lytte til kattens lunger smiley - men der skal også et rønrgenfotografi eller "lungeskyl" til.
    Læs mere på www.netdyredoktor om
    hoste hos kat: (link fjernet)
    bronkitis hos kat: (link fjernet)
    Læs dette om astma hos kat på www.dyrlaegevagten.dk:
    http://www.dyrlaegevagten.dk/frame.cfm/cms/id=875/sprog=1/grp=2/menu=9/

• #5   14. sep 2006 tak for hjælpen alle sammen. smiley

Kommentér på:
Bronkitis hos katte?

Annonce