Skal jeg have kat - og hvilken? {{forumTopicSubject}}
jeg er for et par måneder flyttet hjemme fra og står nu for første gang helt unden en kat - snøft... har altid haft kat...
Men skal jeg overhovedet have en kat? Jeg bor ca 80 km fra hvor jeg bode før og er "hjemme" ca. hver anden weekendt. Katten vil unden tvivl kunne komme med men bliver jo så altså også nød til at kører 80 km i bil. Vil det være rimeligt?
Jeg har en lille meget sød hund som elsker katte pg de ville så kunne være sammen når jeg ikke er hjemme (ca 5-8 timer)
Katte vil blive en indekat men med mulighed for at komme ud i min mindre have som er indhegnet.
Vil det i min situation være en god ide at anskaffe mig en kat, og hvis ja, er der så nogle racer i vil anbefale (ikke perser) / fraråde...
Hilsen den katteløse Camilla
aug 2005
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 1 Emner: 22 Svar: 59
Det var mere om I havde en holdning til om min situation vil passen en kat og hvis ja så hvilken?
aug 2005
jun 2006
Følger: 71 Følgere: 71 Katte: 10 Emner: 147 Svar: 6.307
.. Og da jeg var yngre tog jeg også Mea med frem og tilbage hver weekend (30 km) og det tog hun bestemt ikke særligt tungt, det havde hun jo været vant til hele livet, nogen gange var det ligefrem helt hyggeligt, især på vej hjem hvor hun fik fred for ham den laban at en kat som boede hos ham vi var ude ved (min tidligere kat nummer to, de var opvoksede som killinger sammen) :oD
Og som Britta siger er det race så læs dig frem. Du kan evt. fortælle hvad du ønsker i en kat, og nogen af de kloge hoveder herinde kan måske komme med nogle bud :o)
Vil du "bare" have en huskat, kunne du jo evt. besøge internaterne og få en killing/kat der :o) De har jo rigtig mange katte og killinger nu her lige efter killinge sæsonen :o)
aug 2005
mar 2006
Følger: 14 Følgere: 13 Katte: 5 Emner: 1 Svar: 5
Skal jeg have kat - og hvilken?