Min hankat hopper ud {{forumTopicSubject}}
Jeg er den enormt lykkelige ejer til en lækker, lækker hankat på 2 år. Han er kastreret. Det blev han allerede før han blev kønsmoden og fik smag for de søde missedamer derude.
Vi bor i lejlighed på 1 sal, men 35 kvm lukket altan. Solen skinner så dejligt ind af vinduerne faktisk hele dagen og der bliver hammer varmt - især om sommeren. Det er så der vi åbner døre og vinduer, for at få noget luft ind. Ellers bliver det ret hurtigt som et drivhus.
Problemet er så at hankatten hopper ud. Jeg fik ham da han var 12 uger og har ALDRIG været udekat. Han er hoppet ud en del gange efterhånden hvis et vindue bliver åbnet for meget og han kan få sig mast igennem. Han er aldrig (7-9-13) aldrig kommet til skade, men jeg er da pænt ræd for at det sker en dag
Vi herhjemme er nået det stadie hvor vi har vænnet os til at han vil hoppe ud så vinduerne bliver ikke åbnet mere end et par cm. så han ikke kan komme igennem, men så fiser han til gengæld rundt og galer op som en hunkat i løbetid
Mon der er nogen der har et fif til, hvad vi evt kan gøre????
mar 2013
Følger: 1 Følgere: 5 Katte: 3 Emner: 1 Svar: 23
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.958
Fx kan du vælge en ret simpel løsning med trærammer med hønsenet på, og sætte dem op foran de store skydevinduer.
Ellers er der måske lidt inspiration her:
http://www.kattegalleri.dk/fotoalbum/sogeresultat?search=altan
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 61 Katte: 4 Emner: 73 Svar: 9.105
Du burde fra start have sikret din lejlighed, når du vil have en indekat, og når du nu har en god altan er det jo lidt tosset at det ikke er blevet gjort jet tror du får svært ved at have din kat som indekat, selv hvis du sikre alt, kan den nu længes så meget efter det frie liv, at livet bliver surt både for ham og dig
maj 2012
Inde katte skal være opvokset inde og aldrig have været ude, og har de først været ude, skal det ikke tages fra dem.
maj 2012
Men man må vælge kat efter de forhold man kan byde, derfor har jeg valgt rasekat ( der er flere grunde) de 2 jeg har nu er ret forskellige, Røde vil ikke kunne undvære sin have!! Og tidligere ville han have klaret sig fint som udekat, men ikke mere han er tandløs.
Mitti er også glad for haven, men kun i godt vejr, ellers sidder han helst inden for døren og kikker ud, og han ville ALDRIG kunne klare et udeliv, han er lidt dum og meget menneske afhængig, og også næsten tandløs, og bliver det helt med tiden.
Jeg gik helt uden om huskatten, fordi det er svært at stole på, om de nu også altid har været inde, og selvfølgelig gør det en forskel, når det er katte, hvor der er mange generationer som har været inde, og hvor der er valgt at avle på bla temperament og kælenhed, hvor det hos mange huskatte er mere tilfældigt, og mere på hvilken hankat som er stærkest/ frækkest og kan have et stort territorium.
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
Min hankat hopper ud