Pyhada et chok! Pyhada et chok!
Så fik jeg da lige (givet mig selv) et chok takket være mig selv og min distræthed
.
Jeg var i gang med at vaske tøj på badeværelset, da jeg hørte en lyd inde fra soveværelset. Gik derind, og der sad Bjarne og kiggede ud af ÅBENT tagvindue . Pyha, godt han ikke var hoppet ud!
Men HVOR VAR BRUNO?!
Jeg kaldte og kiggede i hele huset. Ingen Bruno
Mig lettere panisk ud og kigge op på taget. Ingen Bruno.
Ind og lede i huset igen. Men nej.
Ud igen og kalde - nu temmelig panisk - BRUUUUNO! Hvor er du for fanden åh gud åh gud, BRUNO BRUUUUUNO?!!!
WRRRRÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆUW!!!! lød det så for fuld volumen , og der stod min lille Bruno Brynjolf på stien henne ved genbos nabo.
Altså var han hoppet ned fra taget direkte ned på fliserne, med gigtben og PL. OMG.
K*ft hvad der ikke nåede at gå gennem hovedet på mig de få skridt hen til ham. Syntes at han stod så underligt, og jeg tænkte, at han havde brækket ben, og jeg var godt klar over, at uanset hvad, så ville han blive lappet sammen! (mig der ellers ikke vil hive katte gennem utålelig lang behandling).
Men der er ikke én skramme at se på ham.
Bruno altså, han kalder på mig for at blive hjulpet ned fra den kradsetræshylde, hvor der er 47 cm ned - og så hopper han sgu flere meter ned fra taget! :-S
GUDSKELOV at jeg fandt ham i god behold!
feb 2015
Følger: 9 Følgere: 133 Katte: 1 Emner: 73 Svar: 830
Dyr, og katte i særdeleshed, er simpelthen mestre i ikke at vise smerter og ubehag.
Så hvis han har gigt og pl, så ville jeg være helt hysterisk omkring ham de næste dage.
Den mindste tvivl og jeg ville tage tjuhej til dyrlægen.
Så hold godt øje med ham, er der den mindste ændring i adfærd, appetit, eller vil han f.eks ikke kæles hvor han plejer, så vil jeg anbefale dyrlægen asap.
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Med PL ville jeg tro man kunne se med det samme hvis det var sket forværring?
feb 2015
Følger: 9 Følgere: 133 Katte: 1 Emner: 73 Svar: 830
Jeg kan ikke vide hvad der kan være sket ang hans gigt, men godt at du er obs på ham.
Det korte af det lange er vel egentligt, følg din mavefornemmelse.
jul 2008
Følger: 63 Følgere: 743 Katte: 13 Emner: 711 Svar: 8.004
her stod gismo og kiggede ind. og det var altså hvad der svarer til5-6 m ned til jorden!
han var også smuttet ud af en ovenvindue på badeværelset.
jeg fik ham så kaldt ind igen via vinduet, uden at der skete noget
men han var virkelig fikseret på højder, og var allerede som lille killing. fik ham som 12 uger, og allerede der havde de problemer med at han smuttede op høje steder - træer og taget af et gartneri. han kunne komme ned igen, men det kunne hans søskende ikke så ejeren måtte mange gange på killing-redning på taget eller i træerne
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.135
Mitti er så god til at gemme sig, at jeg har været i panik en del gange, for inde har han et sted jeg endnu ikke har fundet, ude har jeg vist fundet stedet hvor han gemmer sig
jan 2014
Følger: 16 Følgere: 426 Katte: 3 Emner: 105 Svar: 1.457
dec 2009
Følger: 5 Følgere: 28 Katte: 5 Emner: 118 Svar: 843
Det kunne være blevet noget rigtig træls noget hvis han var løbet i skjul og ikke blevet tæt ved.
De katte kan hurtigt få givet os sved på panden.
jul 2013
Følger: 4 Følgere: 32 Katte: 6 Emner: 36 Svar: 406
Virkelig godt der ikke var sket noget med din mis, pyha!
dec 2006
Ja, man er godt nok på panikkens rand, når ens kat er væk, og man tilmed ved, at han er hoppet ned fra taget, og kan være kommet til skade.
Dengang Bjarne lavede samme stunt, nåede jeg at tænke i efterlysningssedler og alt muligt, i de par minutter han var væk.
I går kørte min hjerne på højtryk i panik og kunne knapt tænke katastrofetankerne til ende – pyha, sådan noget som det, Betina nævner med skadet kat, der ligger i skjul eller bevidstløs
Hold da op jeg blev lettet, da jeg så Bruno, og samtidig stadig panisk, for han vrælede så højt, og stod så underligt og skævt på meget lave ben. Men det har selvfølgelig været fordi han var på vej væk hen ad stien, og idet han har hørt mig kalde, har han drejet sig og er stivnet i den skæve stilling. Det har nok også været rigeligt spændende for ham at være alene ude i StoreVerden.
En halv time efter jeg havde fået ham ind, følte jeg mig stadig helt rystet indeni, og så drak jeg en hel øl ... endda uden at blive fuld
dec 2006
Lige nu ligger han i kurven oppe på klædeskabet – der kan han komme op ved først at hoppe op på to ølkasser. Men komme ned, nej, dét kan han ikke! Så kalder han på sin moar, der jo så kommer springende og hjælper ham.
Han elsker at blive hjulpet, og jeg elsker at hjælpe ham
dec 2006
dec 2012
Følger: 21 Følgere: 228 Katte: 2 Emner: 77 Svar: 2.871
apr 2013
Følger: 15 Følgere: 26 Katte: 2 Emner: 36 Svar: 576
Selv med udekat kan man godt blive lidt bekymret for højderne. Flocke skulle i søndags lige pludselig op i naboens nøddetræ... Jeg tror at skadeungerne var klækket for hun var lige pludselig enormt målrettet. Men nøddehegn er bare sådan noget luftigt noget og skadereden var altså ca 8 m oppe... Så sad hun dér lidt og spiste vel sagtens en fugle unge... Slemme kat!
Ned kom hun selvfølgelig også, men det så ret vovet ud!
dec 2006
Hvis man klatrer 8 meter op, skal man gerne skal kunne klatre baglæns også - ellers er der godt nok langt ned
Sjovt nok husker jeg ikke min gamle katte klatrede særligt højt op i vores høje træer. Men de var da nogle gange på taget, og kunne så hoppe ned derfra via et skur. (Det må forresten da også have været via skuret, de kom op på hustaget).
N9nna - I må have et meget stort hus så
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 383 Katte: 4 Emner: 189 Svar: 7.269
Jeg har endnu ikke fundet Lukas´bedste gemmested. Han kan gøre mig helt panisk! Luuuuuuuuuuuusen kom så da - rasle, rasle..... gud hvor jeg hader når de er væk!
dec 2012
Følger: 21 Følgere: 228 Katte: 2 Emner: 77 Svar: 2.871
Pyhada et chok!