1.210 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Tinka
Tinka
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943

Pyhada et chok! Pyhada et chok!

Så fik jeg da lige (givet mig selv) et chok smiley takket være mig selv og min distræthed smiley .

Jeg var i gang med at vaske tøj på badeværelset, da jeg hørte en lyd inde fra soveværelset. Gik derind, og der sad Bjarne og kiggede ud af ÅBENT tagvindue smiley . Pyha, godt han ikke var hoppet ud!

Men HVOR VAR BRUNO?!

Jeg kaldte og kiggede i hele huset. Ingen Bruno smiley
Mig lettere panisk ud og kigge op på taget. Ingen Bruno.
Ind og lede i huset igen. Men nej.
Ud igen og kalde - nu temmelig panisk - BRUUUUNO! Hvor er du for fanden åh gud åh gud, BRUNO BRUUUUUNO?!!!

WRRRRÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆUW!!!! lød det så for fuld volumen smiley , og der stod min lille Bruno Brynjolf på stien henne ved genbos nabo.
Altså var han hoppet ned fra taget smiley direkte ned på fliserne, med gigtben og PL. OMG.

K*ft hvad der ikke nåede at gå gennem hovedet på mig de få skridt hen til ham. Syntes at han stod så underligt, og jeg tænkte, at han havde brækket ben, og jeg var godt klar over, at uanset hvad, så ville han blive lappet sammen! (mig der ellers ikke vil hive katte gennem utålelig lang behandling).
Men der er ikke én skramme at se på ham. smiley smiley smiley

Bruno altså, han kalder på mig for at blive hjulpet ned fra den kradsetræshylde, hvor der er 47 cm ned - og så hopper han sgu flere meter ned fra taget! :-S

GUDSKELOV at jeg fandt ham i god behold!

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.
  • Udskiftning af ventil på vandrør til opvaskemaskine 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Pyhada et chok!
  • #1   26. apr 2016 Åh jamen, sikke et chok det må have været for dig, og lidt vel meget en på opleveren for Bruno! Puh, godt han umiddelbart er okay.

Dyr, og katte i særdeleshed, er simpelthen mestre i ikke at vise smerter og ubehag.
    Så hvis han har gigt og pl, så ville jeg være helt hysterisk omkring ham de næste dage.
    Den mindste tvivl og jeg ville tage tjuhej til dyrlægen.

Så hold godt øje med ham, er der den mindste ændring i adfærd, appetit, eller vil han f.eks ikke kæles hvor han plejer, så vil jeg anbefale dyrlægen asap.

• #2   26. apr 2016 Jeg er obs på ham. Hvad tænker du der kan være sket ift til det med, at han har gigt?
    Med PL ville jeg tro man kunne se med det samme hvis det var sket forværring?

• #3   26. apr 2016 (Jeg ved ikke hvad pl er hos katte.)

Jeg kan ikke vide hvad der kan være sket ang hans gigt, men godt at du er obs på ham.

Det korte af det lange er vel egentligt, følg din mavefornemmelse.

• #4   26. apr 2016 for flere år tilbage stod min mor og vaskede op. ud af øjenkrogen så hun noget som kiggede på hende. altså udenfor vinduet, oppe fra tagrenden.
    her stod gismo og kiggede ind. og det var altså hvad der svarer til5-6 m ned til jorden!
    han var også smuttet ud af en ovenvindue på badeværelset.
    jeg fik ham så kaldt ind igen via vinduet, uden at der skete noget

men han var virkelig fikseret på højder, og var allerede som lille killing. fik ham som 12 uger, og allerede der havde de problemer med at han smuttede op høje steder - træer og taget af et gartneri. han kunne komme ned igen, men det kunne hans søskende ikke så ejeren måtte mange gange på killing-redning på taget eller i træerne

• #5   26. apr 2016 Pyyy godt han er hjemme og har det godt smiley

Mitti er så god til at gemme sig, at jeg har været i panik en del gange, for inde har han et sted jeg endnu ikke har fundet, ude har jeg vist fundet stedet hvor han gemmer sig smiley

• #6   27. apr 2016 Puha godt han er hjemme og der er skete noget med ham smiley Forstår godt dit chok over det smiley Alle de ting man kan nå at tænke der er sket

• #7   27. apr 2016 Godt at han ikke var kommet noget til (umiddelbart) og at han kom da du kaldte!

Det kunne være blevet noget rigtig træls noget hvis han var løbet i skjul og ikke blevet tæt ved.
    De katte kan hurtigt få givet os sved på panden.

• #8   27. apr 2016 Åh ja, de der tagvinduer skal man sgu holde øje med! Min gamle kat fandt ud af, at hvis han nu klatrede på gelænderet, så kunne han springe op i tagvinduet og der var altså LANGT ned. Min har så også en hunkat der før har gledet ned deroppe fra, det skete dog ikke noget med hende og umiddelbart var det ikke voldsomt smiley men hold nu op hvor får man noget af en hjertebanken når ens kat lige pludselig sidder og flandre sådan et sted! smiley

Virkelig godt der ikke var sket noget med din mis, pyha!

• #10   27. apr 2016 Tak for deltagelsen i min bekymring og enorme lettelse smiley

Ja, man er godt nok på panikkens rand, når ens kat er væk, og man tilmed ved, at han er hoppet ned fra taget, og kan være kommet til skade.

Dengang Bjarne lavede samme stunt, nåede jeg at tænke i efterlysningssedler og alt muligt, i de par minutter han var væk.
    I går kørte min hjerne på højtryk i panik og kunne knapt tænke katastrofetankerne til ende – pyha, sådan noget som det, Betina nævner med skadet kat, der ligger i skjul eller bevidstløs smiley .

Hold da op jeg blev lettet, da jeg så Bruno, og samtidig stadig panisk, for han vrælede så højt, og stod så underligt og skævt på meget lave ben. Men det har selvfølgelig været fordi han var på vej væk hen ad stien, og idet han har hørt mig kalde, har han drejet sig og er stivnet i den skæve stilling. Det har nok også været rigeligt spændende for ham at være alene ude i StoreVerden.

En halv time efter jeg havde fået ham ind, følte jeg mig stadig helt rystet indeni, og så drak jeg en hel øl ... endda uden at blive fuld smiley Jeg må virkelig have trængt til noget til nerverne. smiley

• #11   27. apr 2016 Bruno har det fint smiley Der har ikke været nogen tegn på, at han har slået sig - han er helt som han plejer. Gudskelov!
    Lige nu ligger han i kurven oppe på klædeskabet – der kan han komme op ved først at hoppe op på to ølkasser. Men komme ned, nej, dét kan han ikke! Så kalder han på sin moar, der jo så kommer springende og hjælper ham.
    Han elsker at blive hjulpet, og jeg elsker at hjælpe ham smiley Min lille curlingkat. smiley

• #12   27. apr 2016 Hehe, jeg tænkte det nok. Så lød der HJÆÆÆLP oppe fra soveværelset smiley . Selv efter i går synes Bruno stadig der er for langt ned fra skabet. (og selvfølgelig er han blevet hjulpet ned).

• #13   27. apr 2016 ih altså! jeg kan ikke fordrage når kattene er væk! mine har MANGE gemmesteder jeg ikke kender til, det er så belastende !
    smiley

• #14   27. apr 2016 Godt Bruno kom uskadt hjem igen.
    Selv med udekat kan man godt blive lidt bekymret for højderne. Flocke skulle i søndags lige pludselig op i naboens nøddetræ... Jeg tror at skadeungerne var klækket for hun var lige pludselig enormt målrettet. Men nøddehegn er bare sådan noget luftigt noget og skadereden var altså ca 8 m oppe... Så sad hun dér lidt og spiste vel sagtens en fugle unge... Slemme kat!
    Ned kom hun selvfølgelig også, men det så ret vovet ud!

• #15   28. apr 2016 # 14
    Hvis man klatrer 8 meter op, skal man gerne skal kunne klatre baglæns også - ellers er der godt nok langt ned smiley .
    Sjovt nok husker jeg ikke min gamle katte klatrede særligt højt op i vores høje træer. Men de var da nogle gange på taget, og kunne så hoppe ned derfra via et skur. (Det må forresten da også have været via skuret, de kom op på hustaget).

N9nna - I må have et meget stort hus så smiley

• #16   28. apr 2016 Sikken da et chok! Godt at den skrigende Bruuuuuuuuuuuuno kom sikkert hjem - og blev hjulpet ned af det "høje" skab..... smiley
    Jeg har endnu ikke fundet Lukas´bedste gemmested. Han kan gøre mig helt panisk! Luuuuuuuuuuuusen kom så da - rasle, rasle..... gud hvor jeg hader når de er væk!

• #17   1. maj 2016 vi har 108 m2 plus en stor havestue. 3 kradsetræer, 2 tønder. 2 senge m diverse under (og gemmesteder) kæmpe klædeskab uden låger ( smiley ) der er 5 rum + badeværelse + entre. de får kun guf når jeg ikke kan finde dem, så er jeg sikker på at jeg kan lokke dem frem når det er nødvendigt smiley smiley

Kommentér på:
Pyhada et chok!

Annonce