{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.423 visninger | Oprettet:

Heidi P
Heidi P
Følger: 11 Emner: 2 Svar: 4

Kat holder mig vågen om natten {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen!
Jeg har et lille problem med min kat marley, han begynder hver nat at larme, det er altid omkring kl 3-6 han begynder. Han løber rundt og miaver og kratter i sofaen eller leger med alle de ting han kan finde. Dette er nu resulteret i at alle de ting jeg kan komme i tanke om bliver flyttet et sted han ikke kan nå, og jeg går ind og sover på sofaen når han begynder at larme, da han så stopper lidt med at larme indtil han keder sig igen.
Et lille billede af katten der giver mig søvnmangel og ondt i ryggen af at sove på sofaen hver nat..

Nogle der har forslag til hvad jeg kan gøre?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kat holder mig vågen om natten
  • #1   20. apr 2016 Mine er vænnet til en godnat-godbid og så har jeg soveværelset helt for mig selv smiley
    En kat er desværre et natdyr, men de kan altså vænnes til at "gå i seng" smiley

Håber at du får en god nattesøvn smiley

• #2   20. apr 2016 Måske kan du prøve et fodre ham lige inden du går i seng. Eller lege vildt med ham måske en time før smiley ligesom gøre ham godt træt.

• #3   20. apr 2016 Udover de allerede nævnte forslag, kan du bruge ørepropper.

• #4   20. apr 2016 Det lyder til du har en ungkat med en sund energi smiley
    Mit råd vil være at du kører ham godt træt inden sengetid med aktiv leg, hvor han får brugt alle sine muskler, så Find en drillepind eller lignende som han er glad for, jeg kan varmt anbefale bird-drillepinden, og så sørg for han får hoppet op og ned af ting, han skal blive fysisk og mentalt træt. Dernæst så giv ham en god stor portion dåsemad lige inden du går i seng, en mæt kat er en træt kat.
    Det vil sikkert ikke give godt ro hele natten men et par timer længde burde det give, sidst så er det ret vigtigt at du ikke giver ham opmærksomhed når han vækker dig, får du skulle gerne have lært ham at om natten sover man, så du skal stoppe med at lægge dig på sofaen, skal du noget så er det at lukke ham ud af soveværelset eller hvis det er muligt ignorere ham.

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.366
    #5   20. apr 2016 Har din kat tørfoder stående 24/7 ?

Måske har han en masse energi han ikke får brugt i løbet af dagen, så måske ville det være godt med en lille ven han kan krudte med. smiley Jeg har set i dit andet indlæg at han er kastereret. smiley

• #7   21. apr 2016 min dreng var også irriterende i en periode. jeg lagde en drillepind ind mellem madras og topmadras, så når han var irriterende snuppede jeg lige drillepinden og legede lidt med ham, halvt i søvne. det virkede og nu sover han på datteren det meste af natten

• Heidi P
    Heidi P Tilmeldt:
    feb 2016

#8   21. apr 2016 Han sover ikke inde i soveværelset nu, men jeg sover virkelig let så jeg vågner nemt.
    Han får vådfaste lige inden sengetid og det har han fået i 1 års tid nu.
    Han har også sit tørfoder stående altid.

Vil prøve at få ham gjort mere træt inden sengetid smiley

Har også overvejet ørepropper.

Men problemet er at vi har EB stof sofa, og han springer rundt i den kradser og går helt amok om natten smiley

• #9   21. apr 2016 Det lyder som om han ikke får brændt sit krudt af før sengetid

• #10   22. apr 2016 Hvis du nemt kan falde i søvn igen, så prop et par ørepropper i ørerne, når du bliver vækket, og sov videre.
    Lige pt. er foråret godt på vej, og det kan gøre katte mere aktive.

• Heidi P
    Heidi P Tilmeldt:
    feb 2016

#11   23. apr 2016 Tak for de gode råd, jeg vil prøve at gøre ham godt træt inden sengetid og måske prøve ørepropper hvis det andet ikke virker smiley

Kommentér på:
Kat holder mig vågen om natten

Annonce