6.423 visninger
|
Oprettet:
Kat holder mig vågen om natten {{forumTopicSubject}}
Hej allesammen!
Jeg har et lille problem med min kat marley, han begynder hver nat at larme, det er altid omkring kl 3-6 han begynder. Han løber rundt og miaver og kratter i sofaen eller leger med alle de ting han kan finde. Dette er nu resulteret i at alle de ting jeg kan komme i tanke om bliver flyttet et sted han ikke kan nå, og jeg går ind og sover på sofaen når han begynder at larme, da han så stopper lidt med at larme indtil han keder sig igen.
Et lille billede af katten der giver mig søvnmangel og ondt i ryggen af at sove på sofaen hver nat..
Nogle der har forslag til hvad jeg kan gøre?
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 370 Katte: 4 Emner: 181 Svar: 7.218
En kat er desværre et natdyr, men de kan altså vænnes til at "gå i seng"
Håber at du får en god nattesøvn
jul 2015
Følger: 30 Følgere: 310 Katte: 5 Emner: 88 Svar: 995
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.958
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
Mit råd vil være at du kører ham godt træt inden sengetid med aktiv leg, hvor han får brugt alle sine muskler, så Find en drillepind eller lignende som han er glad for, jeg kan varmt anbefale bird-drillepinden, og så sørg for han får hoppet op og ned af ting, han skal blive fysisk og mentalt træt. Dernæst så giv ham en god stor portion dåsemad lige inden du går i seng, en mæt kat er en træt kat.
Det vil sikkert ikke give godt ro hele natten men et par timer længde burde det give, sidst så er det ret vigtigt at du ikke giver ham opmærksomhed når han vækker dig, får du skulle gerne have lært ham at om natten sover man, så du skal stoppe med at lægge dig på sofaen, skal du noget så er det at lukke ham ud af soveværelset eller hvis det er muligt ignorere ham.
Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.366
Måske har han en masse energi han ikke får brugt i løbet af dagen, så måske ville det være godt med en lille ven han kan krudte med. Jeg har set i dit andet indlæg at han er kastereret.
dec 2012
Følger: 21 Følgere: 229 Katte: 2 Emner: 77 Svar: 2.873
feb 2016
Følger: 11 Emner: 2 Svar: 4
Han får vådfaste lige inden sengetid og det har han fået i 1 års tid nu.
Han har også sit tørfoder stående altid.
Vil prøve at få ham gjort mere træt inden sengetid
Har også overvejet ørepropper.
Men problemet er at vi har EB stof sofa, og han springer rundt i den kradser og går helt amok om natten
jul 2015
Følger: 30 Følgere: 310 Katte: 5 Emner: 88 Svar: 995
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.958
Lige pt. er foråret godt på vej, og det kan gøre katte mere aktive.
feb 2016
Følger: 11 Emner: 2 Svar: 4
Kat holder mig vågen om natten