Katte pasning {{forumTopicSubject}}
Hej alle katte elskere
Jeg skal sammen med min familie til Rhodos i sommerferien i en uge. Jeg har en kat som er 9 måneder gammel og han er super sød og meget kælen. Han kender sit navn og kommer når vi kalder. Eller det gjorde han! Vores nabo har nemlig lige fået en lille killing på 5 måneder og hun er simpelthen så fin. Så her på de seneste dage er min kat blevet helt besat af hende! Han er simpelthen så forelsket. Han er begyndt at stå uden naboens dør i håb om at de måske vil lukke deres lille mis ud. Og hvis du ikke lukker op miaver han helt vildt, så vores naboer er blevet nød til at lukke hende ud. De leger egentlig super godt sammen og jeg tror også at de måske har parret sig. Nå men her Idag ville jeg gerne have min kat ind så jeg begyndte at kalde på ham men han kom simpelt ikke. Lige pludselig får jeg øje på ham inde hos naboen hvor han så ligger med deres hunkat helt stolt og de ligger så fint sammen og nusser. Jeg får til sidst lokket ham ud og det skal lige siges at naboen ikke var hjemme da det var og at han kom ind igennem af deres kattelem. Men når jeg nu skal på ferie har jeg overvejet at han kan blive passet hos dem ? Kan det ske at han glemmer hans hjem eller hvad synes i ?
jul 2015
Følger: 30 Følgere: 310 Katte: 5 Emner: 88 Svar: 995
apr 2016
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 24
nov 2013
Følger: 14 Følgere: 795 Katte: 20 Emner: 113 Svar: 7.255
apr 2016
nov 2013
apr 2016
apr 2016
nov 2013
nov 2013
dec 2004
Følger: 242 Følgere: 200 Katte: 17 Emner: 69 Svar: 3.126
apr 2016
aug 2008
Følger: 3 Følgere: 3 Katte: 3 Emner: 6 Svar: 9
apr 2016
aug 2008
apr 2016
aug 2008
nov 2013
apr 2016
jul 2015
Det er jo op til dem om de så vil forhindre det eller ej, men jeg synes du skylder at fortælle dem det
dec 2004
dec 2004
At du har besluttet noget andet, fordi det passer dig bedre, lyder egoistisk og kortsigtet. Må vi høre mere om baggrunden for din beslutning om ikke at kastrere din hankat?
jul 2015
Og ligegyldigt hvad vi skriver, så vil det ikke få hende til at skifte mening. Som du selv skriver dkkorat så er det ren egoisme og uvidenhed. Her skal mere til end fremmede mennesker som pointere hvor utroligt dum, uvidende, selvisk og uansvarlig hun er.
Jeg synes desuden også at naboen er mindst lige så uansvarlig, så de danner da et skønt par de to. At man ikke kan politianmelde et så horribelt syn på dyr og respekt for andre mennesker er mildest talt latterligt.
Hvis jeg skulle gøre op hvor meget vi har måttet betale for skader på hus, møbler og diverse fra fritgående fertile hankatte, så ville vi nok tale tusindvis af kroner. Det er i min optik en modbydeligt holdning at have overfor katten og det er bare med til at gøre det endnu sværere for andre at have bare en brøkdel respekt for de katteejere som er sit ansvar værdigt.
Det er folk som dig Nila M, som synes det er en god idé at drukne kattekillinger eller dumpe dem i en skov uden mad og drikke. Føj siger jeg bare.
dec 2009
Følger: 5 Følgere: 29 Katte: 5 Emner: 118 Svar: 843
men har du plads til alle de killinger der sikkert kommer ud af de to kattes forhold? Der er jo i forvejen hundrede tusinde af katte herhjemme som ikke har noget hjem, så i skal ikke forvente at i kan finde hjem til mere en Max et par stykker. og hvad vil i så gøre med resten af killingerne? aflive dem på ansvarlig vis hos dyrlægen? selv aflive dem med tvivlsomme metoder? smide dem af et sted til en langsom sultedød? Eller mener i at i har plads og råd til de flere hundrede katte som det bliver til i løbet af et par år? Eller er det bare naboens problem fordi han har hunkatten?
folk herinde kan godt blive ret hårde i tonen når det kommer til fertile katte, for ingen af os kan lide at se alle de killinger som bliver smidt ud hvert eneste år eller som lider langtrukne og smertefulde død ved at folk ikke gider tage ansvar for deres egne dyr. (og drukning af katte er en af de mest modbydelige aflivningsmetoder som folk desværre tyer til)
kattene har ikke nogen særlig bivirkninger ved neutralisering. hankatten bliver ikke doven eller fed som følge af en kastrering. han vil derimod blive mere kælen, blive mindre aggressiv og bestemt være en bedre kælekat, da han ikke vil tage på tourné hele sommeren på jagt efter hunkatte.
vil du da gerne bruge penge pengene som en kastrering koster X10 hos dyrlægen på at får lappet ham sammen efter slagsmål, på behandling af bylder efter bid og behandling af katteaids?
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
Jeg støtter på ingen måde 2 uansvarlige katte ejere at de ikke vælger at neutralisere deres katte og lader dem parre sig til højre og venstre men det er jo ikke det spørgsmålet går ud på.
Hvis du vil lade naboen passe din kat så skal naboen give din kat sin mad hos jer og ikke hos naboen for ellers ja så kan din kat meget nemt blive forvirret og ikke vide hvor han bor.
Men en anden risiko du har er at din kat simpelthen ikke vil være hjemme når i kommer fra ferie for hvis naboens hunkat er drægtig så vil hun sikkert når hun får killingerne jagte hankatten langt væk for at beskytte sine killinger og han vil søge længere væk for at finde en ny dejlig hunkat at parre sig med.
jul 2012
Følger: 3 Følgere: 26 Katte: 1 Emner: 65 Svar: 1.075
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 61 Katte: 4 Emner: 73 Svar: 9.105
Men ellers skal din hankat nok hurtigt sørge for, at et nyt kuld er på vej.
Ikke fir at dunke dig i hovedet, men med tanke på begge katte ( din og naboens+ det gode naboskab) så bør i begge få jeres katte neutraliserede.
jul 2008
Følger: 57 Følgere: 734 Katte: 12 Emner: 705 Svar: 7.967
du behøver slet ikke at få ham passet - han er smuttet inden vi når sommer
jan 2011
Følger: 1 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 6 Svar: 62
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.020
Desuden kan det være svært at afvænne en kat der er begyndt at stinte - så kastrer den nu og vis ansvar og for den voksende kattebestand.
Derudover slås fertile hanner - de får bylder og smittes med alverdens sygdomme.
Katte pasning