7.036 visninger
|
Oprettet:
Nogen der kender racen British longhair?? {{forumTopicSubject}}
Hej..
Jeg er ny herinde, men har en del kattespørgsmål. Det er næsten 17 år siden at jeg har kigget på kattekillinger, fordi jeg havde den dejligste kat, som jeg måtte sige farvel til for 2 uger siden. Nu skal jeg finde en ny lille killing. Vil gerne have en kat der ligner den "gamle perser kat" med en fin lille snude. Jeg har Googlet og googlet, og jeg kan ikke finde nogle opdrættere. Ved I hvor man kan købe British langhåret katte?? Jeg har kigget i DBA og div. sider. En mulighed kunne også være at finde en blandingskat, selvom jeg altid har været mest til dem med stamtavle. Er lige glad med om den ægte nu, vill bare finde en sød en.
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 61 Katte: 4 Emner: 73 Svar: 9.104
Det er ikke nemt at finde en efterfølger til en kat du har haft så længe, og du finder nok ikke som er som den,, det tager jo mange års samliv før man lige kommer der til.
Held og lykke med at finde den rigtige kat/ killing.
apr 2016
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
jun 2006
Følger: 71 Følgere: 71 Katte: 10 Emner: 147 Svar: 6.311
Jeg kan dog absolut anbefale at kontakte Louise der har Cute and Classic Persere (hende der linkes til tidligere), hun har nogle enormt skønne flytteklare killinger
Men er det britens sind, der er noget anderledes fra perserens (jeg foretrækker persere, hehe) du er interesseret i, så skal du selvfølgelig se efter en britisk langhår. Jeg har set at Olga Iljin i Silkeborg har et par langhårede briter i sit sidste kuld.
Edit: Nå de er så flyttet kan jeg se http://www.dkiljin.com/newhome_dk.html Men det er Bright Star og Bruno Mars der er langhårede Og hvis hun gentager parringen kan der så komme langhårede igen.
Er det udseendet du er interesseret i blot, så kan du evt. se til sådan noget som Sibirisk Skovkat og Ragdoll, udover den klassiske Perser
apr 2016
apr 2016
apr 2016
sep 2011
Følger: 10 Følgere: 18 Katte: 6 Emner: 30 Svar: 1.015
jun 2006
Men hvis det er perserens dejlige sind, du gerne vil have igen så kontakt HELT sikkert Louise! Hun har både en voksen og nogle flytteklare killinger til nye hjem. Jeg købte meget gerne kat der
jun 2006
Og nej, det er ikke rigtigt at de registreres under british korthår. Det er de aldrig blevet. De skulle registreres som XLH (BRI) før, dvs en ikke-anerkendt langhår ud af briter. Men nu om dage er der altså en EMS-kode for britisk langhår. BRI hedder ikke længere BRI, men nu BSH (British Shorthair), og BLH er så selvfølglig British Longhair.
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.020
apr 2016
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.020
http://www.bb-klubben.dk
apr 2016
Følger: 1 Svar: 1
Flot golden du har haft - og flot alder også. Det er jo dejligt når man kan have en god kat i så mange år
apr 2016
Nogen der kender racen British longhair??