Syg kat {{forumTopicSubject}}
Hej alle.
Jeg står i den forfærdelige situation at kayla er blevet syg!
Hun har været lidt sløj i 2 ugers tid, men ikke noget som ikke virkede som om at hun ikke selv kunne klare.
Pludselig i går, efter hun har sovet, virker hun som om at hun ikke har nogle balance og hun ser helt mærkelig ud i øjenene.
Hun har været til dyrlægen i dag, og han kan ikke helt kende symptomerne. Han syntes ikke at hun virkede svimmel eller at der var noget med balancen, men pludselig vil hun hoppe ned fra bordet, og jeg tænker at hun har styr på det, det havde hun så overhovedet ikke! I det hun hopper ned, lander hun på siden og ikke i nærheden af at ramme med benene. Dyrlægens vurdering er at hun nu starter på antibiotika og vi så håber at det hjælper, hvis det ikke har effekt, er han bange for at det er hjerne betændelse eller en tumor *mit hjerte bliver knust*
Der er grædt meget i dag!!
Er der nogle der har oplevet noget lignede? Og hvornår burde jeg kunne se en forbedring, hvis det hjælper!
På forhånd tak!
okt 2011
Følger: 5 Følgere: 6 Katte: 10 Emner: 53 Svar: 1.405
Hvis han mistænker en tumor er det jo vigtigt hun bliver scannet.. men lad os da håbe at antibiotika kan hjælpe hende selvom der er gået så lang til.
mar 2013
Følger: 2 Følgere: 28 Katte: 5 Emner: 11 Svar: 52
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 61 Katte: 4 Emner: 73 Svar: 9.105
Birk var behandlet for øreproblemer mange gange, ca hver til hver anden månede, det sidste år af sit liv, og havde også været til dyrlæge, men jeg havde også fået dråber så jeg selv kunne behandle i en fart.
De sidste 3 uger var han i penicelin behandling, og til dyrlæge hver uge, men det hjalp ikke, jo infektionen forsvandt i øret, men han virkede stadig forkert, og kunne ikke hoppe/ gå som han plejede.
Han var hoppet lige ind i en glas krukke, som stod hvor den plejede, virkede nu og da slinger i valsen, og så var der intet en tid, for så at komme igen.
Da han 3 gang var til dyrlæge, og hans øjne stadig ikke stod stille i hovedet på ham, og han stadig havde smerter over lænden, og dyrlægen mente det var infektion i hjernen eller en tumor, fik han lov at sove, for han havde lidt nok, ja faktisk for meget og han skulle ikke udsættes for undersøgelserne, for jeg ville ikke udsætte en ældre og i forvejen syg kat for operationen som måske var det der skulle til.
mar 2013
Jeg håber det virker med antibiotika. Men Jeg har også gjort op med mig selv, at hun ikke skal igennem operation eller en masse forsøg med medicin. Jeg ber bare til at der sker en bedring indenfor de næste par dage
nov 2013
Følger: 14 Følgere: 795 Katte: 20 Emner: 113 Svar: 7.255
Jeg har prøvet at tage til dyrlægen med blot en lidt ændret vejrtrækning. Jeg tager ingen chancer på bekostning af mine kattes helbred. Og det har altid været begyndende sygdom hos katten, når jeg har haft set en mindre adfærdsforandring.
Iøvrigt kan antibiotika godt tage nogle dage, før det virker, når nu katten har gået syg så lang tid.
mar 2013
mar 2013
nov 2013
mar 2013
nov 2013
Alt der er skrevet på nettet kan misforståes, da man ikke kan se personen, man "taler" med. Jeg ser ingen, der er nedladende her i tråden, men nu kender jeg dem også og ved, at de blot prøver på at hjælpe.
mar 2013
nov 2015
Følger: 1 Følgere: 9 Katte: 1 Emner: 13 Svar: 165
I dag går vi og venter på svar om hvorvidt hun har en infektion i blodet, da hun har nogle problemer med kløerne som dyrlægen ikke kan finde ud af hvad er - heldigvis viser Peanut ingen tegn på at hun er påvirket af det
- når men det skulle ikke handle om mig. Jeg krydser fingre for dig og din kat. Forhåbentlig er det ikke noget særligt.
Noget helt andet:
Man må altså tage med at når man ytrer sig offentligt, så er folk i sin fulde ret til at komme med deres mening. Hvis folk ikke gjorde det, ville det sgu være lidt kedeligt herinde. Hvis man er bare lidt aktiv herinde bør man også vide, at langt de fleste er for at man tager til dyrlægen med det samme man opdager bare det mindste - Jeg har det på samme måde. Men jeg kan godt forstå du synes det virker hårdt lige nu.
mar 2013
mar 2013
nov 2015
Følger: 1 Følgere: 9 Katte: 1 Emner: 13 Svar: 165
mar 2013
jul 2015
Følger: 30 Følgere: 310 Katte: 5 Emner: 88 Svar: 995
Jeg synes nogle gange det er svært at bestemme sig for, om det bare er noget let der går væk igen, eller om man skal reagerer og stresse katten med måske flere dyrlæge besøg.
Jeg håber meget at antibiotikaen hjælper.
mar 2013
nov 2013
Iøvrigt i mit indlæg står der faktisk også, at antibiotikaen godt kan tage nogle dage om at virke, når katten har været syg i længere tid. Men hvis du kun vil læse det, som du opfatter som negativt, så får du det også tolket meget værre, end det er.
mar 2013
jul 2013
Følger: 4 Følgere: 32 Katte: 6 Emner: 36 Svar: 406
jul 2013
Følger: 4 Følgere: 32 Katte: 6 Emner: 36 Svar: 406
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 61 Katte: 4 Emner: 73 Svar: 9.105
Jeg bekymre mig for din kat, men den svada du nu er kommet med, sætter mig i kog
jul 2008
Følger: 57 Følgere: 734 Katte: 12 Emner: 705 Svar: 7.967
men jeg har nu prøvet det med to forskellige katte.
begge katte kom på pencillin og fik stesolin. begge katte fik det bedre i løbet af nogle dage. dog fik begge katte turen 2-3 gange i løbet af 1½ år. Min dyrlæge fandt aldrig ud af hvorfor, andet end at det skulle være en virus på balancenerven.
men det ser ikke godt ud.
god bedring til din din lile dame
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.020
Jeg sidder på fingrene trods har været sidelinien med tilsvarende ....
Syg kat