{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
812 visninger | Oprettet:

AARG de katte altså ! -nogen råd? {{forumTopicSubject}}

Ey vi er godt trætte af de katte som bor lige over for os. 2 store tykke katte, som ikke laver andet end at ødelægge vores have samt genere vores hund.

Når vi ikke er hjemme skraber de vores ellers altid pænt lagte jord og flis og ude foran langs huset, og graver i blomsterne.
De genere vores hund når vi ike er hjemme, den bliver urolig og gal når den høre lydene ude foran.
Går ind i vores garage og pisser på min fars motorcykel til over 100.000 kr. - og nej de pletter kan aldrig komme helt af igen ! Derfor står den nu tit overdækket, men når den så endelig var det - ja så sov kattene da bare oven på motorcyklen !! Så nu har vi fået lavet en knap så pæn løsning med noget hegn ned over åbningen, som vi må køre op og ned hver gang vi skal ud og ind i garagen.

I vores baghave har vi meget fuglekvidder, glad sang og en masse unger og voksne. Vi er virkelig glade for de fugle - det er faktisk alle gråspurve.
Men så her for en måneds tid siden finde vi en død fugl som n kat har haft fat i !! Uh min far blev virkelig sur.

Vi har prøvet ALT hva vi har kunne finde på, for vi er virkelig trætte af de sk*de katte.

Vi har prøvet gå-væk-kat planter - men ingen funktion
Vi har vandet med nogen gå-væk-kat - heller ikke det har hjulpet.

Nogen råd til hvordan vi ka slippe af med de generende katte ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  AARG de katte altså ! -nogen råd?
  • #1   23. aug 2006 *det er kattene der går ind og pisser på motorcyklen.

• #2   23. aug 2006 Snak med ejerne om det....

• #3   23. aug 2006 Jeg vil sige det samme som Britta. (:

• #4   23. aug 2006 Britta, er det ikke ok, at have sine misser ude, hvis man ingen klager for.... ??

En kat er et natdyr, og efter min mening skal det have lov til at fange mus og gøre sig lækker ude i solen osv.

Hvis der så er problemer, må man vel snakke om det...

Jeg synes bare at det er synd at holde sin kat indendøre, eller i indhegning... Såddan er min indstilling bare...

Men Anette jeg håber at i finder ud af noget.

• #5   23. aug 2006 Et råd kunne være, at 'skyde' efter dem, med sådan en vandpistol... Det er der nogle misser der har respekt for......

• #6   23. aug 2006 Strøg peber der hvor misserne plejer at være......Prosit smiley

• #7   23. aug 2006 Lena - jeg har også prøvet det med peber i mine potteplantyer, men det er de ligeglade med.... Skal man dække hele jorden med peber eller ???

• #8   23. aug 2006 Min jord i mine potteplanter er dækket med små marmorsten og det gider de ik at grave i *SSS*

• #9   23. aug 2006 Er mega glad for jeg bor på "Lars tyndski's mark" såååå alle mine misser ka løbe rundt som de lyster :-))

• #10   23. aug 2006 De hunde vi har her i Danmark er vist ikke vilde, og har ejer med, hvor de er...

Ja, jeg kan godt se at der er ting der kan være rigtig irriterende, med tænk på alle de oplevelse misserne gør sig, når de er ude... De fanger dyr, og får brugt deres sanser... Jeg ved godt at man kan gøre meget ved også at bruge sanserne i hjemmet... Men jeg synes bare at en kat er sin egen herre, og så længe at det er i orden og folk ikke klager, så synes jeg at det er bedst at lade misserne gå deres egne veje...

Ja, der er desværre mange uheldige episoder, med ulykker hvor katten er indblandet i... Jeg har selv for nylig mistet min Trille.. Men alle de mange timer vi have sammen ude 'i det fri', ville jeg ikke have taget fra hende... At da vi boede hjemme ved min mor, gik ture ude på landet hvor hun fulgte efter mig ned af landevejen.. Uden snor, bare hygge... Og vi legede i kornet og hyggede os. Forstår du ?... Det synes jeg ikke jeg ville tage fra hende ved at holde hende inde.. Ja, hun kunne have levet idag hvis jeg havde haft hende i en indhegning. Men alle de gode timer vi har haft i det fri, har jeg svært ved at tage fra en kat, når det virkelig er dens egen ejer....

• #11   23. aug 2006 Bettina>>> har helt samme mening som dig smiley

• #12   23. aug 2006 Tak Lena... *s*

• #13   23. aug 2006 Britta: mener at katte skal have lov til at være ude og også hunde bare de ikke forlader haven MEN katte er helt anderledes end hunde og derfor kan man ikke sammenligne dem på den anden side kan vi jo heller ikk bare komme her (på jorden) og forlange at alle andre væsner nu skal underkaste os vel?

men håber da du for løst dit problem

• #14   23. aug 2006 Britta: og holde fjerkræg inde ja self. skal man det men kan nu ikk se den store forskæld på en solsort og en undulat udover undulaten er mere farvestrålende altså ville det ikk gøre så meget hvis der sad en undulat istedet for en vildfugl vel? du ville ihvertfald ikk blive mer påvirket af det end at du hver morgen ville blive vækket med et ovip isteddet for det sedvanlige kvidren dette er ikke en opfordring til at man skal lukke sin undulat ud.

Kommentér på:
AARG de katte altså ! -nogen råd?

Annonce