Jeg elsker mine misser, {{forumTopicSubject}}
Ja, hvem gør ikke det....................
Jeg elsker når de leger, når de spiser, når de sover, når de hygger med mig..........Jeg elsker at mærke deres bløde pels, og når de bare er der.......... Når Buster vækker mig når han er sulten, og når Ham og Jasmin vil lege...
Jeg elsker dem fordi de er en del af mit liv , og de er mine.... Jeg står op med dem, er sammen med dem... Og de er 'mine'......... (ja, katten er sin egen herre, men de viser mig respekt, ved at de er som de er, og at jeg elsker dem for det......) De er dem, der er sammen med mig HVER dag,jeg elsker dem, og de elsker mig ubetinget... Det kan kun være den smukkeste kærlighed...
Men hvem gør det ikke herinde..... ??
Fortæl hvorfor i elsker jeres misser, selvomdet måske ligner min kærlighed ....................
KNUS Bettina
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 12 Katte: 2 Emner: 127 Svar: 1.456
Og jeg kan tilføje at begge af mine misser ------ Jasmin og Buster ----- Har fået nye billeder.........
maj 2004
Følger: 19 Følgere: 18 Katte: 1 Emner: 73 Svar: 499
Fordi deres sjæl ikke søger mennesket, men friheden - og fordi de, selv af den grund, bliver hos mig.
Fordi de stoler på, at jeg kommer hjem hver dag og tager mig af dem.
Fordi de er så smukke at se på.
Fordi de trods deres sarte og ædle ydre er ufatteligt nøjsomme dyr.
Fordi, når de leder efter friheden finder de den foranket i slægtsbåndene til deres egen art.
Fordi de er uforklarlige og alligevel håndgribelige. Et levende bevis på, at der stadig er ting i den her verden som mennesket aldrig helt vil forstå – ligesom ingen nogensinde kan kende alle universets hemmeligheder, er der heller ingen der nogensinde vil kende en kat helt igennem.
Fordi de prøver at tilpasse sig vores verden så godt de kan.
(Når en kat bliver kørt ned, og jeg hører undskyldningen: ”Det var jo bare en dum kat!” så bliver jeg arrig: ”Ja, det var en kat. Men den er ikke dum. Der er bare ting i den her verden den ikke forstår, ligesom der også er ting du ikke forstår. Men ingen kalder dig dum af den grund, vel? Nåe ja, hov, det gør JEG søreme!”)
- Det blev vist ret poetisk noget af det, sorry - men håber i fatter meningen
sep 2005
Følger: 42 Følgere: 40 Katte: 3 Emner: 152 Svar: 1.860
Jeg elsker mine katte fordi de stoler på mig.... stoler på jeg nok skal passe og pleje dem efter bedste evne....
Jeg Elsker Toulouse fordi han er en dejlig kælegris der bare altid er klar på en omgang nus hvis der er brug for det og så er han altid frisk på en sluder...
Jeg elsker Tiger for den måde han byder mig velkommen når jeg kommer hjem.... hyler og vrider sig på gulvet lige indtil jeg overgiver mig og nusser ham...
Jeg elsker Sesse for hende egenrådige sind... hun er bare helt sin egen... det ene øjeblik gider hun dig ikke og næste er man bare den bedste i verden...
Naja
aug 2006
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 13 Svar: 73
Jeg elsker at jeg kan få timer til at gå med bare at glo på dem og deres måde at lege på, spise på, sove på osv... måske endda lidt for meget da jeg tror at min kæreste er ved at være træt af at høre mig se "Ej skat, se hvordan hun/han ligger nu...."
Jeg elsker den måde at Baby kommer hen og "tapper" mig på benet når han vil op og nusses eller en af hans andre sjove måde at prøve at forklare sig på. Og jeg elsker det der bare gør ham til vores Baby....
Jeg elsker Mega's måde at blive ved at prøve på - det lille 'skravl' som slet ikke kan følge med de andre endnu men alligevel bliver ved at kæmpe. Og hans skønne måde at vise mave på når han vil nusses....
Ally kan man ikke andet end at elske. Hun definerer ordet KAT. Hun kan sidde og glo længe på en ting, lissom for at udtænke en plan eller det bedste angreb på stofmusen. Hun er den stille observatør og bestemmer helt selv hvad hun vil og hvornår. Og så kan hun give en, enten det mest uskyldige, eller chokerede blik når hun laver noget forkert som, "Phew det var godt jeg nåede væk inden det glas besluttede at hoppe efter mig..." Hun er bare skøn....
Jeg elsker bare mine katte - især fordi det overraskede mig netop hvor meget man kommer til at elske dem.... =)
Jeg elsker mine misser,