{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
909 visninger | Oprettet:

FORBYD DYRESEX {{forumTopicSubject}}

Nej, det er ikke ulovligt... Selv ikke hvis du forbryder dig på naboens hest.
så længe du ikke begår fysisk skde på den (blod?!) - så har du dit på det tørre

Hvis du, som jeg, mener at det er forkasteligt i et civiliseret land som Danmark anno 2006 ikke at have en lov der forbyder at mennesker kan forbribe sig på forsvarsløse dyr uden at blive stilt til ansvar, skulle du gøre som 50.000 andre indtil videre har gjort.
skriv under og vis at også du bakker op om et lovforslag

Skriv under her (link fjernet)
tak for støtten

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  FORBYD DYRESEX
  • #1   22. aug 2006 hvis man ikke begår fysisk skade på dyret, gør du den jo ikke noget.. og hvis man ikke gær dyret noget, er der vel ikke så meget at lovgive om...

• #2   22. aug 2006 jeg skriver straks under. !

• #3   22. aug 2006 HVAD er det dog du siger....?? tror du skal Læse hvad det er der står...... Du må gerne have sex med dyr men du må ikke gøre skade på det.... Det er jo dyre sex vi skal have en lov imod....

Naja

• #4   22. aug 2006 *simon & trine* : Hvis nu det var jer/dig der blev voldtaget, men ikk kom fysik til skade , så gør det heller ikke noget? !

• #5   22. aug 2006 Katrine elsker louise: det kan jo ikke sammenlignes...

Hvis en dame en morgen er ved at gøre sig klar til arbejde, lige har været i bad, og så taber sin kontaktlinse på gulvet. Så vil det naturlige være at hun lægger sig ned og famler efter den.. så kommer hunden Rollo forbi.. og instinktet hos den tager over...
    Jeg tænker bare, hvem "voldtager" så hvem her???!!!!
    Et dyr forsøger reproduktion af instinktive årsager. Og hvis det pågældende dyr forsøger på et andet dyr, er det fino. Men at den går til den på dit ben eller en pude eller på ejeren der leder efter en kontaktlinse er ikke noget der gør dyret fortræd, så hvori er det forkerte?!

Jeg kan se der er et problem når man inddrager en hamster eller en guldfisk i noget sådant, da det så afgjort vil betyde skade på dyret. Men en hest, en rottweiler eller en struds er alle dyr der ganske udmærket selv formår at forsvare sig, hvis de bliver forsøgt "voldtaget". Det første forsøg på at undvige kunne være.. ja, tænk engang; den kunne gå sin vej!
    Dernæst er der jo en udmærket mulighed for at.. hm.. BIDE fx. Og jeg tror måske, at en bid fra en vred hund eller struds, eller et los af en hest's bagben så tydeligt fratager enhver der måtte have den slags tendenser, enhver form for lyst.

Jeg siger ikke sex dyr og mennesker imellem er rigtigt, jeg siger bare det ligesom alt andet ikke er sort eller hvidt!

• #6   22. aug 2006 hmm underlig holdning...
    har ihvert fald skrevet under ;o))))

• #7   22. aug 2006 derer da ikke noget underligt i, at man ser tingene så nuanceret som de er, og via det prøver at skabe en debat om, hvad der søges undersrkift for.. hvis ingen tør sætte spørgsmålstegn ved de forskellige opfordringer er der jo aldrig nogen debat. Og uden debat er et forum ikke meget bevendt - eller interessant for den sags skyld.

Er der ikke andre end mig der i folkeskolen og gymnasiet er blevet smidt ud i debatter hvor nogle er blevet påduttet at have en holdning som de måske ikke eprsonligt deler, blot for at skabe en debat? Apperently not.. og det synes jeg er en skam. For det er da utroligt vigtigt at diskutere - og især sådan nogle ting. Så er det jo bare trist at vi er de eneste der tør sætte spørgsmålstegn ved, og samtidig gøre opmærksom på at ting ikke er sorte eller hvide..

• #8   22. aug 2006 Jeg synes bestemt da ikke det er i orden at der er en der forgriber sig på en hest uanset om den finder sig i det eller ej......... Dyr har jo sex for at få børn.. de er jo ikke indrettet lige som os at de gør det af "lyst" så derfor kan det aldrig blive i orden og burde dermed forbydes..... Kan kan bare ikke se hvordan hu kan sige det ikke er sort og hvidt.... hvordan vil du kunne forsvra at have sex med dyr... det kan jeg simpelthen ikke sætte mig ind i......!!!!!!

Naja

• #9   22. aug 2006 nu har jeg ikke sex med dyr, så jeg behøver ikke forsvare det..

Men jeg synes nu stadig ikke det er sort og hvidt..

Og det er skam helt rigtigt at dyr forsøger reproduktion rent instinktivt.. men hvordan ved den, at der ikke fører til reprofuktion? Det gør den ikke.. for hvis den gjorde det, ville den ikke forsøge på det.

• #10   22. aug 2006 noget helt andet er Naja...dette er et lille hint- tror indlægget skulle ahve været under off topic? ? *Ss*
    Sætter også lige min underskrift med det samme
    Kram herfra

• #11   22. aug 2006 Nej du har ikke sex med dyr men du sætter dig ind i det alligevel og prøver at siger at folk skal have lov at have sex med dyr....

Nej men DU ved forhåbentligt at det ikke fører til reprudution og det gør de fleste mennesker jo også.... og derfor er der jo en klokke der burde ringe......

Naja

• #12   22. aug 2006 Nej skulle ikke have være i OT.... katte er jo også dyr så det er jo også om katte...

Naja

• #13   22. aug 2006 Der er ikke noget galt, forkert, eller slemt i, at prøve at se en sag fra flere sider.. Det er IKKE noget negativt, at være i stand til det...

Og jo, jge ved da godt dyret ikke reproducerer sig selv ved det, men helt ærligt; man rykker da heller ikke puden eller hvad det nu måtte være, væk fra dyret der forsøger sig med det. Jeg gør hvert fald ikke, men ligesom det med at se en sag fra to sider, er det ikke noget der gør nogen til et dårligt menneske...

Og der er heller ikke nogen der siger noget til, at et menneske der ikke kan få børn forsøger, eller at en et andet dyr (for mennesket er jo også et dyr) der er ude af stand til at formere sig af den ene eller anden årsag, forsøger sig.

Et dyr forsøger kun reproduktion hvis den tror det er muligt, og hvis den tror det er muligt, lider den ingen skade, for hvis den gjorde, ville ingen dyr reproducere sig selv...

• #14   22. aug 2006 okay...ville bare sige det hvis det var. har nemlig selv lavet en dum fejl med et indlæg engang. og så blev jeg frosset , det ville da være så træls smiley Men jeg har ihvertfald givet min underskrift

• #15   22. aug 2006 så skulle det vel have heddet "forbyd sex med katte"??? smiley

Sex med en kat finder jeg ligeså forkasteligt som du - og åbenbart en del andre herinde - det det er størrelsen på dyret der skaber den gråzone jeg hele tiden har forsøgt at forklare eksisterer...

• #16   22. aug 2006 Nå men det blir vi bestemt alidrig enige om........ men en ting vil jeg da sige.... Dyr og katte er det samme uanset størresle... kan ikke se forskel mellem en kat og en ko... de er begge dyr.......!!!

Naja

• #17   22. aug 2006 Skulle have stået katte er også dyr.....

Naja

• #18   22. aug 2006 Naja: nej det bliver vi nok ikke, men det gør vel heller intet, sålænge der er plads til at vi kan have forskellige meninger

XXX: Det er så din mening.. jeg synes der er meget stor forskel på en høne og en hest.. og det er ligemeget om det handler om pleje af dyret, påkørsel af dyret eller sex med det.

ADVARSEL: Undgå filmen "Sleeping Dogs Lie" - noget siger mig den bestemt ikke vil falde i god jord smiley

• #19   22. aug 2006 Nu blir jeg nød til at spørge.... hvor i består forskellen i at kører en kat eller en dårdyr ned....??

Naja

• #20   22. aug 2006 Naja: det afhænger af hvilket af aspekterne du i en påkørsel du ser på - og jeg kan godt se at du fokuserer på at det er lige tragisk uanset hvilket dyr der påkøres.
    Og det er da kun rigtigt, men hvis du ser på hvorstor skade dyret forvolder på cyklen eller bilen eller hvad man nu færdes i/på så er det vist åbenlyst at det er det større dyr der forvolder mest skade. Det samme hvis en høne går hen og pikker til en bil, sammenlignet med en hest der sparker en bil... men det er sagen uvedkommen. Dyr er forskellige og dermed heller ikke sort og hvidt.

XXX: du bør måske lige læse de nederste linier i mit 2. indlæg i tråden på ny (hvis du da har læst dem). Der står:
    "Jeg siger ikke sex dyr og mennesker imellem er rigtigt, jeg siger bare det ligesom alt andet ikke er sort eller hvidt!" og det holder jeg fast i. Men jeg mener det er værre at "forgribe" sig på en høne, end på en hest. Blandt andet pgs dyrests fysiske størrelse der gør, at dyret ikke oplever smerte ved det. Men betsemt også fordi at en dyr som en hest ganske tydeligt kan melde fra - i langt højere grad end en høne, Og uden at vide voldsomt meget om det, kunne jeg da ikke forestille mig, at folk der tænder på at have sex med en hest, tænder på det fordi det skader dyret. Det er ikke det der tændes på...

Og hvad angår dit lille eksempel med vores kat...
    1: vores kat ville - præcist som andre dyr der udsættes for noget de ikke bryder sig om - forsøge at undvige samt forsvare sig selv. Og det ville kunne høres af andre - eller mærkes af den der forsøger at gøre den fortræd.
    2: som jeg OGSÅ tidligere har nævnt, er jeg enig i, at fugle, fisk, hamstere og herunder også katte er så små, at dyret bestemt ville lide smerte, og derfor også noget jeg afgjort mener er forkert.

OG.. det er lige netop grunden til jeg mener det ikke er sort og hvidt; fordi jeg synes det må være op til den enkelte at forsøge sig med en struds eller hest, for dyret melder så afgjort klart ud, hvis den ikke vil.

Og det bringer mig til... Da du gav dit eksempel overså du fuldstændig min tese om, at hvis dyret af egen fri vilje søger at reproducere sig selv, kan det vel næppe være mindre skadeligt. Hvorimod hvis et væsen mod et andet væsens vilje (uanset om de er af samme art eller ej) søger at reproducere sig, så er det forkert.

• #21   22. aug 2006 Puha, sikken debat... Men synes at det er godt at den er her, så man kan få det diskuteret igennem, og man kan se at der skal laves en lov mod det. Det er direkte ulækkert, og mennesker der tænker i de baner, må være syge, og burde få en behandlingsdom... Det må være det samme som et overgreb på mennesker...

• #22   22. aug 2006 Myggen - Jeg mener da at nogle gange har en hund, hvis vi tager dens eksempel, så stor tillid til dens ejer, at ejeren kan 'overtale' hunden til at dette er det rigtige, og at det er ejeren der bestemmer. Derved kan ejeren også sætte hunden på plads, sparke hunden om han vil, evt. nægte hunden adgang ell. lign. Det jeg vil sige er at i dette tilfælde så vil en ejer kunne holde sin hun nede, fordi den er så ydmyg at den gør hvad den for besked på.....

• #23   22. aug 2006 Bettina: SKØNT endelig at se noget opbakning til at der føres debat! Også selvom vi ganske sikkert ikke er enige om lige netop dete her..

Men jeg synes stadig det er vigtigt det bliver diskuteret - især fordi mange "bare" skriver under, uden at vide hvad de skriver under på.

• #24   22. aug 2006 Bettina: det kan jeg sagtens følge dig i.. men der er ejeren allerede forkert på den inden han forgriber sig på hunden, for han har allerede kørt den psykisk ned (som mennesker også kan gøre mod andre mennesker), så en sådan ejer, der ikke respekterer det dyr han/hun selv har valgt at tage til sig, bør straffes uanset om han gør noget seksuelt ved hunden eller ej.

• #25   22. aug 2006 Ja, men alm. 'ordre' med hunden om at den skal sitte, dække, give pote, eller ikke må tage bolden med ind i stuen, sådanne ting siger hunden jo heller ikke imod... Så i og for sig, hvis hunden lystre sin ejer, så siger den nok heller ikke fra, når der bliver lavet seksuelle overgreb mod den... ??

Jeg er ikke så god til at formulere mig i denne debat, så bær over med mig hvis jeg for udtrykt mig forkert. Men der er ingen tvivl om at jeg støtter den hjemmeside, og har skrevet under for lang tid siden.

Jeg synes at det er direkte ulækkert, og synes bestemt at det burde forbydes... Bare så i ved hvor min holdning er henne....

• #26   22. aug 2006 Ja dyr er forskellige det har du da ret i men ingen dyr kan tale.... og derfor ikke sige fra.... Eks. hvis en kat blir sparket til fare den jo heller ikke i flæsket på dig fordi den ikke kan lide det...... derfor synes jeg ikke man kan sige der er forskel på hvordan man må behandle dyr.... ingen dyr kan sige fra.....

Naja

• #27   22. aug 2006 Bettina: det er muligt man kan manipulere så meget med et dyr at den finder sig i det, men det ændrer ikke påd et faktum at det allerede er der, at det bliver strafbart. Før nævnte du selv, hvis en hund bliver sparket, men det er jo så afgjort forkert...

Naja: Alle dyr kan sige fra... Nogle dyr vælger at krybe i skjul hvis de bliver sparket, mens andre gør det modsatte. Men nu er der jo så ikke tale om at man sparker et dyr, og jeg vil stadig holde fast i, at dyret forsøger at gå eller bider eller sparker hvis den ikke bryder sig om det man gør. For dyr forsvarer sig instinktivt, så det passer ikke at dyr ikke kan sige fra. De siger blot fra, ved handling fremfor ord.

Når det så er sagt (skrevet?), tror jeg mit forsøg på at skabe en debat slutter, for det er for det første ganske tydeligt at det ikke er ønsket, og for det andet er der intet af det jeg skriver der forsøges modargumenteret. I stedet handler det nu om hvorvidt dyr siger fra og om de kan manipulereres med, hvilket på sin vis har relevans, men ingen i forhold til, at ingen åbenbart helt kan se min pointe med at intet er sort og hvidt.

God eftermiddag alle sammen.. smiley

• #28   22. aug 2006 XXX: du læser altså ganske simpelt ikke hvad jeg skriver kan jeg forstå.. og så er det vel omsonst at besvare dit spørgsmål.

Jeg synes da ellers det var ganske tydeligt hvad jeg mener om forsøg på sex på katte, markmus og biller, men jeg beklager da hvis det ikke var skåret helt nok ud i pap (citeret fra et af mine tidligere indlæg der var et svar til dig):
    "2: som jeg OGSÅ tidligere har nævnt, er jeg enig i, at fugle, fisk, hamstere og herunder også katte er så små, at dyret bestemt ville lide smerte, og derfor også noget jeg afgjort mener er forkert."

Så som det jo så soleklart er beskrevet ville jeg da bestemt ikke blive begejstret.. Men nu ved jeg så hvilke mennesker der kommer i mit hjem, og ingen af dem kommer for at besøge katten... derudover kan jeg da lige tilføje det der til tider gentages herinde som et mantra: katten er sin egen smiley

• #29   22. aug 2006 XXX: pingviner finder sammen i par bestående af to hanner, og lokker hunner til at lægge æg for sig, hvorefter de sparker hunnen ud af reden. Så homoseksualitet er et eksempel på hvad der foregår blandt adnre art end mennesket, og hvis mennesket har udviklet sig, er det ikke utænkeligt at andre dyr også gør det, og det må de homoseksuelle tendenser blandt diverse dyrearter være et eksempel på, hvorfor det bestemt heller ikke er utænkeligt at der er andre arter end os, der har sex for andet end reproduktionens og øvelsens skyld smiley

• #30   22. aug 2006 Hmmm er dette ikke en debat...?? Nå dig om det....

Til alle jer andre tak for jeres underskrifter... vi er glade for støtten....

Naja

• #31   22. aug 2006 XXX derfor blir det ikke mere rigtig at vi som bedre vidende race gå ind og forulemper du... jeg tror næppe en delfin frivilligt ville stille på til så noget....... for når nej de fatter ikke hvad du siger og du fatter ikke hvad de siger ergo min pointe.... Vi må sige fra på dyrenes vegne...

Naja

• #32   22. aug 2006 Naja: synes ikke der er meget debat over det, når hver gang en begundelse bliver fremlagt, at den ikke bliver overvejet eller sat spørgsmålstegn ved. Men om det så er fordi der ikke har været noget argument at tage til genmæle med er jo også en mulighed smiley

XXX: egentligt kommer det ikke bag på mig, eftersom aber (og især chimpanser) er det dyr der minder mest om mennesket

Nå, er virkeligt nødt til at forlade KG for en tid.. har lige en lejlighed fuld af ting der skal sættes på plads smiley

• #33   22. aug 2006 XXX: tak skal du have smiley

Naja: kan ikke dy mig.. men når dyrene ikke forstår os og omvendt som du skriver, så ved du jo dybest set heller ikke, og dyret ønsker at du skal sige fra på dens vegne... smiley

• #34   22. aug 2006 Fatter heller ikke nogen kan mene sådan noget svineri er ok... for det er det bare ikke...
    Nogle mennesker er virkelig bare så syge i roen...

• #35   22. aug 2006 Helle: jeg sætter pris på du mener jeg formulerer mig som en 7 årig... smiley

• #36   22. aug 2006 Myg... nej ok.... men hvad siger din sunde fornuft dig.... Tror du at en pony nyder at have en arm oppe i Biiip mens der står en mand og hygger sig med den anden hånd.... manden blir fanget og for en bøde for ulovlig indtrængen på grunden som tilhører pigen som opdagde det....?? Han for en bøde på 500 og kan der næst rende ud og finde sig en anden pony..... det er pga en lign sag at denne indsamling af underskrifter startede...... 500kr... det er bare ikke nær godt nok.... det synes jeg ihvertfald ikke....

Naja

• #37   22. aug 2006 Naja: jeg synes ikke 3 mdr for voldtægt eller for at tage en andens liv er nok.. så det er ikke et forsøg på at forbyde men derimod et spørgsmål om strafferammen...

• #38   22. aug 2006 Altså, jeg er IMOD dyresex, ligesom jeg er imod sex med børn..
    Grunden til at jeg går ind for at man skal have en ny lov om det med dyresex, er at det er umådeligt svært at vurderer om et dyr har lidt skade ved et overgreb i og med at dyret jo ikke kan tale.. Og som loven er nu kan en person der har haft gang i et dyr, hest, kat, hund osv, jo gå fri hvis ikke anklage myndigheden kan bevise at dyret har lidt overlast, selvom dyret måske faktisk har det..

Og ja, alt er da mere eller mindre i grånuancer, men nu tror jeg ikke lige at fx kvinden der bøjer sig og bliver overfaldet af sin hund bliver politi anmeldt, så det er måske ikke så overvældende aktuelt som argument.. Og jo, jeg forstår da godt at man kan finde på at tage den modsatte side bare for en diskussions skyld..

• #39   22. aug 2006 Og hvad mener folk egentlig at straffe rammen burde være?

• #40   22. aug 2006 Ja, igen PUHA..............

Jeg vil snart gå over og drikke en kold øl, sammen med mine venne idag...................,

Men, jeg håber på at debatten bliver ved, men kan nu ikke helt foresvar at dyrene bliver misbrugt.................. Jeg kan barer IKKe,. IKKE, IKKE se, at min kat, hund eller wharever bliver misbrugt............... Kan ikke 100% forsvare mig nu, men jeg går ikke ind for MISHANDLING for dyr, og det mener jeg det er når det handler om overgreb............

Samtidig mener jeg at det er nødvendigt for nogle at denne debat foregår, så nogle kan bliver mere bevidste om alvoren i dette her........

Ja, jeg vender tilbage i morgen, når jeg er mere ædru............

God aften til jer alle................ OG kan I for helvede da ikke nok, nyde vores dyr, istedest for at Udnytte dem efter vores hoved-.............

Helt ærlig,,,, Vi er som alle mulige professeorer har udvikelt os...............men Kunne vi ikke bare være som alle dyr, og leve som dem istedet for at tænke på penge, narko, misbrug, magt og succes........¨

Nogle gange hader jeg menneskeheden, og håber på at vi kan reagere som mennerkser............

MVH bettina

• #41   24. aug 2006 det byrde ik diskuteres det her der skulle bar estå føj for den og jeg har skrevet under !!!

• #42   30. nov 2006 OMG myggen... mener du det er i orden...

Kommentér på:
FORBYD DYRESEX

Annonce