909 visninger
|
Oprettet:
FORBYD DYRESEX {{forumTopicSubject}}
Nej, det er ikke ulovligt... Selv ikke hvis du forbryder dig på naboens hest.
så længe du ikke begår fysisk skde på den (blod?!) - så har du dit på det tørre
Hvis du, som jeg, mener at det er forkasteligt i et civiliseret land som Danmark anno 2006 ikke at have en lov der forbyder at mennesker kan forbribe sig på forsvarsløse dyr uden at blive stilt til ansvar, skulle du gøre som 50.000 andre indtil videre har gjort.
skriv under og vis at også du bakker op om et lovforslag
Skriv under her (link fjernet)
tak for støtten
feb 2006
Følger: 11 Følgere: 10 Emner: 56 Svar: 391
apr 2006
Følger: 13 Følgere: 12 Katte: 1 Emner: 96 Svar: 1.053
sep 2005
Følger: 42 Følgere: 40 Katte: 3 Emner: 152 Svar: 1.861
Naja
apr 2006
Følger: 13 Følgere: 12 Katte: 1 Emner: 96 Svar: 1.053
feb 2006
Hvis en dame en morgen er ved at gøre sig klar til arbejde, lige har været i bad, og så taber sin kontaktlinse på gulvet. Så vil det naturlige være at hun lægger sig ned og famler efter den.. så kommer hunden Rollo forbi.. og instinktet hos den tager over...
Jeg tænker bare, hvem "voldtager" så hvem her???!!!!
Et dyr forsøger reproduktion af instinktive årsager. Og hvis det pågældende dyr forsøger på et andet dyr, er det fino. Men at den går til den på dit ben eller en pude eller på ejeren der leder efter en kontaktlinse er ikke noget der gør dyret fortræd, så hvori er det forkerte?!
Jeg kan se der er et problem når man inddrager en hamster eller en guldfisk i noget sådant, da det så afgjort vil betyde skade på dyret. Men en hest, en rottweiler eller en struds er alle dyr der ganske udmærket selv formår at forsvare sig, hvis de bliver forsøgt "voldtaget". Det første forsøg på at undvige kunne være.. ja, tænk engang; den kunne gå sin vej!
Dernæst er der jo en udmærket mulighed for at.. hm.. BIDE fx. Og jeg tror måske, at en bid fra en vred hund eller struds, eller et los af en hest's bagben så tydeligt fratager enhver der måtte have den slags tendenser, enhver form for lyst.
Jeg siger ikke sex dyr og mennesker imellem er rigtigt, jeg siger bare det ligesom alt andet ikke er sort eller hvidt!
maj 2006
Følger: 43 Følgere: 43 Katte: 7 Emner: 3 Svar: 38
har ihvert fald skrevet under ;o))))
feb 2006
Er der ikke andre end mig der i folkeskolen og gymnasiet er blevet smidt ud i debatter hvor nogle er blevet påduttet at have en holdning som de måske ikke eprsonligt deler, blot for at skabe en debat? Apperently not.. og det synes jeg er en skam. For det er da utroligt vigtigt at diskutere - og især sådan nogle ting. Så er det jo bare trist at vi er de eneste der tør sætte spørgsmålstegn ved, og samtidig gøre opmærksom på at ting ikke er sorte eller hvide..
sep 2005
Naja
feb 2006
Men jeg synes nu stadig ikke det er sort og hvidt..
Og det er skam helt rigtigt at dyr forsøger reproduktion rent instinktivt.. men hvordan ved den, at der ikke fører til reprofuktion? Det gør den ikke.. for hvis den gjorde det, ville den ikke forsøge på det.
jun 2006
Følger: 15 Følgere: 14 Katte: 4 Emner: 21 Svar: 379
Sætter også lige min underskrift med det samme
Kram herfra
sep 2005
Nej men DU ved forhåbentligt at det ikke fører til reprudution og det gør de fleste mennesker jo også.... og derfor er der jo en klokke der burde ringe......
Naja
sep 2005
Naja
feb 2006
Og jo, jge ved da godt dyret ikke reproducerer sig selv ved det, men helt ærligt; man rykker da heller ikke puden eller hvad det nu måtte være, væk fra dyret der forsøger sig med det. Jeg gør hvert fald ikke, men ligesom det med at se en sag fra to sider, er det ikke noget der gør nogen til et dårligt menneske...
Og der er heller ikke nogen der siger noget til, at et menneske der ikke kan få børn forsøger, eller at en et andet dyr (for mennesket er jo også et dyr) der er ude af stand til at formere sig af den ene eller anden årsag, forsøger sig.
Et dyr forsøger kun reproduktion hvis den tror det er muligt, og hvis den tror det er muligt, lider den ingen skade, for hvis den gjorde, ville ingen dyr reproducere sig selv...
jun 2006
Følger: 15 Følgere: 14 Katte: 4 Emner: 21 Svar: 379
feb 2006
Sex med en kat finder jeg ligeså forkasteligt som du - og åbenbart en del andre herinde - det det er størrelsen på dyret der skaber den gråzone jeg hele tiden har forsøgt at forklare eksisterer...
sep 2005
Naja
sep 2005
Naja
feb 2006
XXX: Det er så din mening.. jeg synes der er meget stor forskel på en høne og en hest.. og det er ligemeget om det handler om pleje af dyret, påkørsel af dyret eller sex med det.
ADVARSEL: Undgå filmen "Sleeping Dogs Lie" - noget siger mig den bestemt ikke vil falde i god jord
sep 2005
Naja
feb 2006
Og det er da kun rigtigt, men hvis du ser på hvorstor skade dyret forvolder på cyklen eller bilen eller hvad man nu færdes i/på så er det vist åbenlyst at det er det større dyr der forvolder mest skade. Det samme hvis en høne går hen og pikker til en bil, sammenlignet med en hest der sparker en bil... men det er sagen uvedkommen. Dyr er forskellige og dermed heller ikke sort og hvidt.
XXX: du bør måske lige læse de nederste linier i mit 2. indlæg i tråden på ny (hvis du da har læst dem). Der står:
"Jeg siger ikke sex dyr og mennesker imellem er rigtigt, jeg siger bare det ligesom alt andet ikke er sort eller hvidt!" og det holder jeg fast i. Men jeg mener det er værre at "forgribe" sig på en høne, end på en hest. Blandt andet pgs dyrests fysiske størrelse der gør, at dyret ikke oplever smerte ved det. Men betsemt også fordi at en dyr som en hest ganske tydeligt kan melde fra - i langt højere grad end en høne, Og uden at vide voldsomt meget om det, kunne jeg da ikke forestille mig, at folk der tænder på at have sex med en hest, tænder på det fordi det skader dyret. Det er ikke det der tændes på...
Og hvad angår dit lille eksempel med vores kat...
1: vores kat ville - præcist som andre dyr der udsættes for noget de ikke bryder sig om - forsøge at undvige samt forsvare sig selv. Og det ville kunne høres af andre - eller mærkes af den der forsøger at gøre den fortræd.
2: som jeg OGSÅ tidligere har nævnt, er jeg enig i, at fugle, fisk, hamstere og herunder også katte er så små, at dyret bestemt ville lide smerte, og derfor også noget jeg afgjort mener er forkert.
OG.. det er lige netop grunden til jeg mener det ikke er sort og hvidt; fordi jeg synes det må være op til den enkelte at forsøge sig med en struds eller hest, for dyret melder så afgjort klart ud, hvis den ikke vil.
Og det bringer mig til... Da du gav dit eksempel overså du fuldstændig min tese om, at hvis dyret af egen fri vilje søger at reproducere sig selv, kan det vel næppe være mindre skadeligt. Hvorimod hvis et væsen mod et andet væsens vilje (uanset om de er af samme art eller ej) søger at reproducere sig, så er det forkert.
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 12 Katte: 2 Emner: 127 Svar: 1.457
jan 2006
feb 2006
Men jeg synes stadig det er vigtigt det bliver diskuteret - især fordi mange "bare" skriver under, uden at vide hvad de skriver under på.
feb 2006
jan 2006
Jeg er ikke så god til at formulere mig i denne debat, så bær over med mig hvis jeg for udtrykt mig forkert. Men der er ingen tvivl om at jeg støtter den hjemmeside, og har skrevet under for lang tid siden.
Jeg synes at det er direkte ulækkert, og synes bestemt at det burde forbydes... Bare så i ved hvor min holdning er henne....
sep 2005
Naja
feb 2006
Naja: Alle dyr kan sige fra... Nogle dyr vælger at krybe i skjul hvis de bliver sparket, mens andre gør det modsatte. Men nu er der jo så ikke tale om at man sparker et dyr, og jeg vil stadig holde fast i, at dyret forsøger at gå eller bider eller sparker hvis den ikke bryder sig om det man gør. For dyr forsvarer sig instinktivt, så det passer ikke at dyr ikke kan sige fra. De siger blot fra, ved handling fremfor ord.
Når det så er sagt (skrevet?), tror jeg mit forsøg på at skabe en debat slutter, for det er for det første ganske tydeligt at det ikke er ønsket, og for det andet er der intet af det jeg skriver der forsøges modargumenteret. I stedet handler det nu om hvorvidt dyr siger fra og om de kan manipulereres med, hvilket på sin vis har relevans, men ingen i forhold til, at ingen åbenbart helt kan se min pointe med at intet er sort og hvidt.
God eftermiddag alle sammen..
feb 2006
Jeg synes da ellers det var ganske tydeligt hvad jeg mener om forsøg på sex på katte, markmus og biller, men jeg beklager da hvis det ikke var skåret helt nok ud i pap (citeret fra et af mine tidligere indlæg der var et svar til dig):
"2: som jeg OGSÅ tidligere har nævnt, er jeg enig i, at fugle, fisk, hamstere og herunder også katte er så små, at dyret bestemt ville lide smerte, og derfor også noget jeg afgjort mener er forkert."
Så som det jo så soleklart er beskrevet ville jeg da bestemt ikke blive begejstret.. Men nu ved jeg så hvilke mennesker der kommer i mit hjem, og ingen af dem kommer for at besøge katten... derudover kan jeg da lige tilføje det der til tider gentages herinde som et mantra: katten er sin egen
feb 2006
sep 2005
Til alle jer andre tak for jeres underskrifter... vi er glade for støtten....
Naja
sep 2005
Naja
feb 2006
XXX: egentligt kommer det ikke bag på mig, eftersom aber (og især chimpanser) er det dyr der minder mest om mennesket
Nå, er virkeligt nødt til at forlade KG for en tid.. har lige en lejlighed fuld af ting der skal sættes på plads
feb 2006
Naja: kan ikke dy mig.. men når dyrene ikke forstår os og omvendt som du skriver, så ved du jo dybest set heller ikke, og dyret ønsker at du skal sige fra på dens vegne...
apr 2006
Følger: 38 Følgere: 36 Emner: 132 Svar: 1.549
Nogle mennesker er virkelig bare så syge i roen...
feb 2006
sep 2005
Naja
feb 2006
jun 2006
Følger: 71 Følgere: 71 Katte: 10 Emner: 147 Svar: 6.311
Grunden til at jeg går ind for at man skal have en ny lov om det med dyresex, er at det er umådeligt svært at vurderer om et dyr har lidt skade ved et overgreb i og med at dyret jo ikke kan tale.. Og som loven er nu kan en person der har haft gang i et dyr, hest, kat, hund osv, jo gå fri hvis ikke anklage myndigheden kan bevise at dyret har lidt overlast, selvom dyret måske faktisk har det..
Og ja, alt er da mere eller mindre i grånuancer, men nu tror jeg ikke lige at fx kvinden der bøjer sig og bliver overfaldet af sin hund bliver politi anmeldt, så det er måske ikke så overvældende aktuelt som argument.. Og jo, jeg forstår da godt at man kan finde på at tage den modsatte side bare for en diskussions skyld..
jun 2006
Følger: 71 Følgere: 71 Katte: 10 Emner: 147 Svar: 6.311
jan 2006
Jeg vil snart gå over og drikke en kold øl, sammen med mine venne idag...................,
Men, jeg håber på at debatten bliver ved, men kan nu ikke helt foresvar at dyrene bliver misbrugt.................. Jeg kan barer IKKe,. IKKE, IKKE se, at min kat, hund eller wharever bliver misbrugt............... Kan ikke 100% forsvare mig nu, men jeg går ikke ind for MISHANDLING for dyr, og det mener jeg det er når det handler om overgreb............
Samtidig mener jeg at det er nødvendigt for nogle at denne debat foregår, så nogle kan bliver mere bevidste om alvoren i dette her........
Ja, jeg vender tilbage i morgen, når jeg er mere ædru............
God aften til jer alle................ OG kan I for helvede da ikke nok, nyde vores dyr, istedest for at Udnytte dem efter vores hoved-.............
Helt ærlig,,,, Vi er som alle mulige professeorer har udvikelt os...............men Kunne vi ikke bare være som alle dyr, og leve som dem istedet for at tænke på penge, narko, misbrug, magt og succes........¨
Nogle gange hader jeg menneskeheden, og håber på at vi kan reagere som mennerkser............
MVH bettina
apr 2005
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 5 Emner: 5 Svar: 89
okt 2006
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 1 Emner: 32 Svar: 109
FORBYD DYRESEX