{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.107 visninger | Oprettet:

Ny tråd om kattelov! {{forumTopicSubject}}

Nu er Missemayer her jo ikke længere, men den tråd hun lavede om kattelov, var så´spændende og god, at hvis folk har lyst, synes jeg at vi skulle tage den op igen.

Jeg har i har i hvert fald nogle spørgsmål til den gamle tråd og de indlæg der var der, som jeg gerne vil have besvaret..

Der var nogle indlæg som Lundkvist (og andre) havde lagt ind..
Den med at voksne katte skulle mindst have 10 kvm pr kat, det er jo så minimum, hvad vil folk herinde anbefale at en kat skal have af plads?

Og, så var der den med ansvarsforsikringen, som jeg godt kunne tænke mig at høre vaccinationen for?

Og så var der en/flere der snakkede om det med vaccination og neutralisation af bønders katte, med gulerod og pisk, om folk har nogen ideer til hvad "guleroden" kunne være? Sådan at det kunne betale sig mener jeg..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny tråd om kattelov!
  • #1   14. aug 2006 Kig i tråden længere nede

• #2   14. aug 2006 1. Anbefalet plads per kat smiley Jeg mener at man sagtens kan have en kat på 20 kvm HVIS man har 2 katte. Hvis det er en enekat mener jeg den bør have 30 kvm, men hvis man har 2 katte, kan man godt have dem i en 40 kvm lejlighed. Det der betyder mest for mig er at katten, kan få lov til at udøve sine naturlige behov. Dvs tage en lille fræsetur engang imellem, lege jagt, have udkigsposter høj oppe og klatre rundt. 3 katte mener jeg bør være på mindst 65 kvm (kender en der har 3 katte i en 2 vær på 65 kvm) og det går helt fint. Men det er jo under forudsætningen at kattene kommer ud af det med hinanden.

2. Mht til en gulerod til div landmænd, ved jeg ikke helt hvad det skal være. Jeg mener allerede at de kan fratrække foderet til kattene i skat, og det er jo en stor ting. Men man kunne gøre det næsten "gratis" for dem, ved at de kunne trække 75% af udgifterne til rottekattene på gårdene fra + foderet som nu. Men så skulle det også på forespørgsel kunne bevises at kattene var neutraliserede og vaccinerede.
    Men lgepræcis det emne er jeg ikke så meget inde i. Er jo født og opvokset bybarn smiley

Glæder mig til at se jer andres forslag smiley

• #3   14. aug 2006 Lena: Missemayer er væk , og dermed er hendes gode tråd om kattelov os væk , så derfor er den oprettet igen [:

• #5   14. aug 2006 Okay, en af grundene til at jeg spørger om det med anbefalet plads, er at jeg bor på 45-50 kvm, og jeg har to katte der kommer super godt ud af det med hinanden, men jeg vil meget gerne have en kat som jeg kan udstille, så derfor overvejer jeg at få en kat til, men det er jo det der med pladsen. Som det er nu, har de i hvert fald masser af plads til at tonse rundt, op og ned.. Især fordi at jeg har en dejlig udstue som de nyder rigtig meget at bruge, og som også meget er indrettet med henblik på dem..
    Min egen personlige fornemmelse er at der sagtens kunne være plads til en kat til,..

• #6   14. aug 2006 Altså er udestuen en del af de 45-50 kvm? Jeg tror det vigtigeste er, som du selv siger, at du føler der er plads til en til... Personligt ville jeg nok ikke have 3 katte på den plads, men hvis hjemmet er indrettet til kattene tror jeg godt det kan lykkes. Men du skal være helt sikker....

• #9   15. aug 2006 Okay.. Altså netop som en sagde med at katte lever på m3 og ikke m2, så har jeg forsøgt at søge for at de har mulighed for også at komme op i højden, og da jeg jo har en del møbler indenfor, er det især udestuen jeg har haft mulighed for at indrette med den slags muligheder for kattene..

Cemile - Ja, udestuen er med. Jeg ved nemlig at min lejlighed før udstuen blev bygget står til lige lidt under 45 kvm, og min udestue er så nok på 2x4-5 m, okay, så har jeg jo nok lidt over de der 50 kvm..

Og jeg har to dejlige og normalt aktive katte, altså de er hverken dvaske eller hyperaktive, selvom den yngste nu var lidt hyper indtil fornyelig.. Hun er lige blevet et. Og de to kommer virkelig godt ud af det med hinanden, men de er også mor og datter, så jeg spekulerer nemlig lidt på hvordan de vil tage imod en ny.. Men det bliver ikke lige før næste forår. Blandt andet fordi jeg håber på at HA'er Britta's Duchess og Highlander får en killing som vil passe til det som jeg gerne vil bruge den til :o)

Kommentér på:
Ny tråd om kattelov!

Annonce