{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
828 visninger | Oprettet:

Udendørskat til indendørskat? Muligt? {{forumTopicSubject}}

Hej

Min veninde overtog for 3 år siden hendes mor's kat, da hendes mor døde. Sofus, var indekat, men min veninde syntes af flere årsager at han skulle have lov til at være ude. Dette er gået fint i det meste af de 3 år.. For et par måneder siden kom han dog hjem efter at have været væk ganske længe (han er kastreret) og med en ødelagt hale. Dyrlægen mener der er tale om et overfald fra en hund.. Halen måtte helt af.

Nå, men nu har de købt hus i Fakse.. Ud til en rimelig befærdet vej... Pt er der ingen store veje sådan lige indenfor de nærmeste par kilometer.

Min veninde vil jo helst ikke have at der sker Sofus noget, når de flytter og vil derfor helst have at han b liver indendørs.. Både pga faren fra biler, men også fra alle de andre katte i området.. Han er ikke den store kampkat, og da slet ikke nu, hvor han mangler halen.

Hun har forsøgt at holde ham inde siden operationen og det gik også godt i starten, men så slap han af forskellige årsager ud igen.. Flere gange... Nu er han så kommet hjem og lukket inde igen.

Men er der overhovedet noget håb for at hun kan få ham gjort til indekat igen??

Hun har 2 børn (7 og 2 år) og en hund på 3 år. Og så hendes kæreste:-)

Vi (jeg og min veninde) håber I måske kan komme med nogle gode råd..

Jeg har foreslået en løbegård ved det nye hus, men jeg ved ikke om det er nok...

Gode råd modtages med kyshånd...

Jeg smutter i seng nu (skal op kl 4.45) men kigger på tråden så snart jeg møder på arbejde i morgen tidlig

På forhånd tak...

Jeanette

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udendørskat til indendørskat? Muligt?
  • #2   11. aug 2006 Tak. Ja jeg mener nu også at det kan lade sig gøre.. bare man er stædig nok....

Men han sætter sig og tisser i møblerne.. eller på døtrenes værelser..

De flytter først omkring d. 1. september.. så det er 14 dage han skal holdes inde bare i det gamle hjem, og dér er det ikke muligt at lave løbegård (det er en lejlighed i stuen, hvor han har kunne hoppe ind og ud af altanen)

Har I nogle ideer til hvad hun kan gøre for at stoppe eller mindske hans protest tisseri? Måske indgrænse det?

• #3   11. aug 2006 jeg syntes personligt at det er synd at holde en ude kat inde... men den her er jeg i tvivl! for han har været inde kat før... jeg syntes man skal prøve i en måned, måske to.. hvis den så stadig vil ud, så syntes jeg at det er synd at holde den inde..

• #4   11. aug 2006 Alt er desværre for sent nu.

Min veninde valgte at få ham aflivet i dag...

Han villle aldrig været faldet til i en anden familie.. Han var en meget speciel og sky kat..

Æret være Sofus's minde.. Håber du har det godt i himlen sammen med Raija, Destiny og Themba (mine katte)

Kommentér på:
Udendørskat til indendørskat? Muligt?

Annonce