2.434 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Træt af min nabo! Træt af min nabo!

Årh hvor er jeg dog bare træt af min nabo. Idag efter at have gjort badeværelset rent i bund ville jeg lige lufte ud, og 5min efter havde naboens katte været inde og overrende det hele. Vores nabo har 3 katte og de er næsten aldrig hjemme så deres katte sidder bare og forputter sig udenfor deres dør. Det hus vi lejer er delt i to, så vores køkkenvindue er lige foran deres hoveddør. Ofte gider de ikke gå helt ud med skraldet (skraldespanden står nok 5 meter fra deres dør) og så får kattene bare lov at sprede gammelt affald ud over det hele. Jeg begriber ikke at man har kat hvis det skal forgå på den måde, og jeg kan sagtens forstå at kattene hopper ind hos os når de nærmest lever udenfor. De er vildt sky og stikker af så snart de ser os, og det tænker jeg er klart når der aldrig er nogen hjemme til at bruge tid med dem. Kattene er fint i stand og virker på ingen måde syge, så der er ikke rigtig noget at gøre, men det er hårdt at se dag efter dag at de bare sidder foran naboens dør og venter på at nogen kommer hjem smiley når de endelig er hjemme skændes de højlydt så vi kan hører det, og de sortere slet ikke deres affald, så halvdelen af tiden når skraldemanden kommer får vi slet ikke tømt skrald smiley vi sortere både til bio, dåser, alm og alt brandbart bliver samlet for sig som vi så kører til omlastningen med, så det er død frustrerende at komme ud og se at skraldespanden bare er fyldt med tomme pizzabakker og blandet skrald. Naboen er udlejers nevø, så jeg føler ikke det ville nytte noget at snakke med ham om det. Inden vinteren kom håbede jeg sådan at der ville komme sne så vi kunne tage ungerne ud og bygge snemænd, men lige nu er det eneste jeg tænker på er at hvis sneen falder skal jeg bare stå der og se på deres katte sidde i sneen og vente på nogen kommer og lukker dem ind. Jeg ved at katte er hårdføre, og at de nok skal finde et sted at få varmen, men hvor ville jeg dog ønske at de gad tage sig tiden til at hygge om de dyr de har valgt at anskaffe sig. Pyh, jeg havde lige brug for at få mine frustrationer ud smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.
  • Sætte spejl og hylde op 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Træt af min nabo!
  • #2   7. jan 2016 2 ting som kan hjælpe dig lidt, uden at klage, men det vil måske blive forstået ;), bed udlejer om en skraldespand bare til jer, fordi den nuværende altid er fuld, og bed om tilladelse til, at sætte net op, så i kan holde fremmede katte ude af hjemmet.

• #3   7. jan 2016 Jeg havde også været frustreret i dit sted... smiley naboer kan virkelig være en forbandelse smiley

• #4   7. jan 2016 Som Jette skriver så ville jeg tage en snak med udlejer uanset om det er udlejere nevø så snak med udlejer, du behøver ikke klage direkte, du kan vælge at pakke tingene ind så som at bede om separat skraldespand da du oplever at skraldespanden altid er overfyldt, du behøver ikke nødvendigvis nævne hvorfor.
    Det med katten kan du jo ikke rigtig gøre noget ved, med mindre du vil være en god samiratianer og bygge et lille isoleret kattehus til dem så de kan komme i ly for vind og vejr ( det havde jeg nok selv gjort, men kun fordi mit katte hjerte ikke ville kunne bære at se de små pus skrutte sig uden mulighed for læ)

• #5   8. jan 2016 Vi har allerede bedt om en skraldespand og planen er at vi vil sætte den over til os selv, og så hive den frem når skraldemændene kommer. Vi har allerede lavet en aftale med skraldemanden om at vi gerne må sætte en klar sæk ud med skrald om morgenen når de kommer som de så vil tage med, men det er da frustrerende at det er nødvendigt da det bare er et spørgsmål om at sortere i det man smider ud. Jeg sætter også nogle gange en pose foran døren, men ikke noget med mad i. Vores bio affald kommer ud med det samme, både fordi det hurtigt lugter, og fordi at jeg netop ikke vil risikere at katte eller andre dyr kunne komme til skade på små kyllingeben eller lign. Jeg har godt tænkt på at lave en lille hule til dem derude, mem jeg tvivler på de vil bruge den på vores side, og jeg kan ligesom ikke bare sætte den foran deres. Vi har et ok forhold til naboerne som er et ungt par der arbejder konstant og har ikke nævnt noget til dem om hverken skrald eller katte, da vi bor så tæt at det ville være et helvede hvis der kom dårlig stemning. Situationen omkring skraldet er jo løst når vi får vores egen skraldespand, og som i siger er der ikke meget andet at gøre ved deres måde at holde katte på end at ryste på hovedet. Min mand skal dog være glad for at de er sky, for havde de været super dejlige og kælne, så havde jeg nok fået lukket dem ind i varmen og hygget lidt om dem.. Jeg holder dog øje med dem hver dag, for ser jeg et eneste tegn på at de mistrives iform af underernæring, skader eller lign. så kender jeg en i nærheden der arbejder for dyrenes beskyttelse som jeg har hjulpet et par gange (blandt andet i sommers hvor vi var ude og lede efter nogle killinger der var smidt i en postsæk nær skovvejen.. Suk) og hende ville jeg kontakte med det samme. Men foruden at kattene bruger det meste af tiden ude og mangler menneske kontakt, så har jeg intet. Det er bare synd for to af deres katte var killinger i sommers, og der var de vildt kælne og kontaktsøgende når man fx sad ude i haven, og nu stikker de panisk af så snart de ser en og virker generelt meget sky.

• #6   8. jan 2016 Jeg mener ikke nogle af dem er hverken neutraliserede eller mærkede, for i sommers da vi skulle afsted og have neutraliseret en kat snakkede vi om at de gerne ville have deres ordnede også og at vi måske kunne få gjort det samme dag, men da det kom til stykket havde de ikke råd. Jeg kan ikke rigtig komme tæt nok på kattene til at se om de senere har fået det ordnet.

• #7   8. jan 2016 Hvis ikke de er neutraliserede så er det måske derfor de er blevet forvist til udelivet, jeg tænker hvis det er fordi de er urenlig inde.
    Jeg ved godt du siger at du i bør så tæt og det vil være et helvede hvis i bliver uvenner, men hvis man en dag støder på dem og taler lidt over hækken, så kunne man jo helt venligt fortælle dem at det skærer i ens hjerte at se deres 2 skønne misser sidde ude og skrutte sig mens de venter på at der kommer nogen hjem og lukker dem ind og så forslå dem evt et isoleret kattehus som kattene kunne søge ly i, det ville jeg da tvivle meget på at nogen ville blive sur over, man skal jo ikke stille det som en anklage men blot som et forslag og evt måske "tilfældigvis" have nogle materialer som de kunne få eller man kender en der kan lave det for billige penge, et eller andet så det ikke lyder som anklager men som gode forslag/tilbud.

• #8   8. jan 2016 Tja det kunne man godt prøve smiley

• Henrik D
    Henrik D Tilmeldt:
    apr 2013

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 10
    #9   8. jan 2016 Uha er glad for det ikke er mig der står i det problem, for der var kommet meget meget meget dårlig stemmning imellem mig og de nabor.

Kommentér på:
Træt af min nabo!

Annonce