Træt af min nabo! Træt af min nabo!
Årh hvor er jeg dog bare træt af min nabo. Idag efter at have gjort badeværelset rent i bund ville jeg lige lufte ud, og 5min efter havde naboens katte været inde og overrende det hele. Vores nabo har 3 katte og de er næsten aldrig hjemme så deres katte sidder bare og forputter sig udenfor deres dør. Det hus vi lejer er delt i to, så vores køkkenvindue er lige foran deres hoveddør. Ofte gider de ikke gå helt ud med skraldet (skraldespanden står nok 5 meter fra deres dør) og så får kattene bare lov at sprede gammelt affald ud over det hele. Jeg begriber ikke at man har kat hvis det skal forgå på den måde, og jeg kan sagtens forstå at kattene hopper ind hos os når de nærmest lever udenfor. De er vildt sky og stikker af så snart de ser os, og det tænker jeg er klart når der aldrig er nogen hjemme til at bruge tid med dem. Kattene er fint i stand og virker på ingen måde syge, så der er ikke rigtig noget at gøre, men det er hårdt at se dag efter dag at de bare sidder foran naboens dør og venter på at nogen kommer hjem når de endelig er hjemme skændes de højlydt så vi kan hører det, og de sortere slet ikke deres affald, så halvdelen af tiden når skraldemanden kommer får vi slet ikke tømt skrald
vi sortere både til bio, dåser, alm og alt brandbart bliver samlet for sig som vi så kører til omlastningen med, så det er død frustrerende at komme ud og se at skraldespanden bare er fyldt med tomme pizzabakker og blandet skrald. Naboen er udlejers nevø, så jeg føler ikke det ville nytte noget at snakke med ham om det. Inden vinteren kom håbede jeg sådan at der ville komme sne så vi kunne tage ungerne ud og bygge snemænd, men lige nu er det eneste jeg tænker på er at hvis sneen falder skal jeg bare stå der og se på deres katte sidde i sneen og vente på nogen kommer og lukker dem ind. Jeg ved at katte er hårdføre, og at de nok skal finde et sted at få varmen, men hvor ville jeg dog ønske at de gad tage sig tiden til at hygge om de dyr de har valgt at anskaffe sig. Pyh, jeg havde lige brug for at få mine frustrationer ud
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.130
nov 2015
Følger: 4 Følgere: 57 Katte: 1 Emner: 14 Svar: 109
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Det med katten kan du jo ikke rigtig gøre noget ved, med mindre du vil være en god samiratianer og bygge et lille isoleret kattehus til dem så de kan komme i ly for vind og vejr ( det havde jeg nok selv gjort, men kun fordi mit katte hjerte ikke ville kunne bære at se de små pus skrutte sig uden mulighed for læ)
jan 2014
Følger: 5 Følgere: 99 Katte: 3 Emner: 54 Svar: 382
jan 2014
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Jeg ved godt du siger at du i bør så tæt og det vil være et helvede hvis i bliver uvenner, men hvis man en dag støder på dem og taler lidt over hækken, så kunne man jo helt venligt fortælle dem at det skærer i ens hjerte at se deres 2 skønne misser sidde ude og skrutte sig mens de venter på at der kommer nogen hjem og lukker dem ind og så forslå dem evt et isoleret kattehus som kattene kunne søge ly i, det ville jeg da tvivle meget på at nogen ville blive sur over, man skal jo ikke stille det som en anklage men blot som et forslag og evt måske "tilfældigvis" have nogle materialer som de kunne få eller man kender en der kan lave det for billige penge, et eller andet så det ikke lyder som anklager men som gode forslag/tilbud.
jan 2014
apr 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 10
Træt af min nabo!