{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.466 visninger | Oprettet:

Min killing er altid sulten {{forumTopicSubject}}

Hej med Jer smiley

Jeg har adopteret min killing fra Dyrenes Beskyttelse for ca 1,5 måned siden - det menes, at hun har været herreløs, hvilke dog tydeligt vises i hverdagen, hvor søde lille Luna bare ikke vil stoppe med, at springe op i vores tallerkner eller på køkkenbordet. Tænker dette påvirkes af, at hun altid har haft været på jagt efter mad...

Luna får foder fra Hills Kitten. Dette fik hun også hos internatet. Hun får 50 gram om dagen, som anvist, fordelt ud på dagen - morgen og aften.
Hun har en normal vægt for en killing på 5 måneder. Det virker dog som om, at hun bare ikke er mæt længe nok. Hun tigger konstant efter mad... Som herreløs har hun jo konstant været på jagt efter mad - kan dette have en indvirken på hendes sultenhed?
Vil I foreslå en anden type foder, eller evt. andet hun også kan få? Hun går tit på jagt efter sin foder, som dog står i et skab med lukket dør, så hun ikke kan nå den. Hun er indekat, efter hendes eget valg.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min killing er altid sulten
  • #1   20. dec 2015 Jeg begrænser aldrig en killings adgang til foder, ja faktisk har alle mine katte altid fri adgang til mad.

• #4   20. dec 2015 enig . mine katte har også fri adgang til mad døgnet rundt ..de 50 gr de får på internater er udelukkende overlevelses kost , og så fordi de ikke får så megen motion ,,,,,,så sæt du bare maden frem til din kat smiley

• #5   20. dec 2015 Killingen vokser hurtigt, og den vokser så hurtigt, at du ikke har en jordisk chance for, at vide hvad den reelt skal spise idag, for det er ikke den samme mængde som igår...
    Lad et godt tørfoder være til rådighed døgnet rundt, og så giv 1-2 måltider af vådt eller råt hverdag, gerne med stor afvæksling.

• #6   20. dec 2015 Godt du laver et indlæg og spørger, for det der står på pakken er bare en anvisning, ikke det katten skal nøjes med at få. smiley Killinger i voksealderen skal altid have fri adgang til foder. Jeg fodrer på samme som Jette foreslår smiley
    Som voksen kan man hvis katten begynder at blive lidt rund give mere vådfoder, og begynde at komme tørkosten i et foderbræt eller lign, så den ikke bare kan gå hen i en skål og tage det smiley Det kan man så med fordel også gøre bare for at kattens hjerneceller blive aktiveret.

• #7   21. dec 2015 Tusinde tak alle sammen!
    Var slet ikke klar over, at man skulle lade sin killing have fri adgang til foder. Det vil jeg helt klart give hende! Min lille killinge pige skal ikke mangle noget smiley
    Tusinde tak for jeres fine kommentarer. Det er godt at blive vist på rette vej - derfor jeg lige har oprettet et kattegalleri, så jeg kan få svar på evt. spørgsmål smiley

Kommentér på:
Min killing er altid sulten

Annonce