Min killing er altid sulten {{forumTopicSubject}}
Hej med Jer
Jeg har adopteret min killing fra Dyrenes Beskyttelse for ca 1,5 måned siden - det menes, at hun har været herreløs, hvilke dog tydeligt vises i hverdagen, hvor søde lille Luna bare ikke vil stoppe med, at springe op i vores tallerkner eller på køkkenbordet. Tænker dette påvirkes af, at hun altid har haft været på jagt efter mad...
Luna får foder fra Hills Kitten. Dette fik hun også hos internatet. Hun får 50 gram om dagen, som anvist, fordelt ud på dagen - morgen og aften.
Hun har en normal vægt for en killing på 5 måneder. Det virker dog som om, at hun bare ikke er mæt længe nok. Hun tigger konstant efter mad... Som herreløs har hun jo konstant været på jagt efter mad - kan dette have en indvirken på hendes sultenhed?
Vil I foreslå en anden type foder, eller evt. andet hun også kan få? Hun går tit på jagt efter sin foder, som dog står i et skab med lukket dør, så hun ikke kan nå den. Hun er indekat, efter hendes eget valg.
nov 2013
Følger: 14 Følgere: 795 Katte: 20 Emner: 113 Svar: 7.255
mar 2015
Følger: 1 Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 63
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 61 Katte: 4 Emner: 73 Svar: 9.105
Lad et godt tørfoder være til rådighed døgnet rundt, og så giv 1-2 måltider af vådt eller råt hverdag, gerne med stor afvæksling.
jun 2006
Følger: 71 Følgere: 71 Katte: 10 Emner: 147 Svar: 6.311
Som voksen kan man hvis katten begynder at blive lidt rund give mere vådfoder, og begynde at komme tørkosten i et foderbræt eller lign, så den ikke bare kan gå hen i en skål og tage det Det kan man så med fordel også gøre bare for at kattens hjerneceller blive aktiveret.
dec 2015
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 1 Svar: 1
Var slet ikke klar over, at man skulle lade sin killing have fri adgang til foder. Det vil jeg helt klart give hende! Min lille killinge pige skal ikke mangle noget
Tusinde tak for jeres fine kommentarer. Det er godt at blive vist på rette vej - derfor jeg lige har oprettet et kattegalleri, så jeg kan få svar på evt. spørgsmål
Min killing er altid sulten