995 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Stakkels Ferb :( Stakkels Ferb :(

Ferb kom ind for omkring en måned siden med en hævet kind og jeg frygtede der var tale om en tandbyld så jeg tog til dyrlægen. Det viste sig at være et sår fra en slåskamp som havde dannet en stor byld på hans nakke. Ferb fik tømt og renset såret, fik en sprøjte med penicillin og så skulle jeg ellers igang med en 6 dages antibiotika kur. Netop som kuren var færdig gik der ikke lang tid, så begyndte hans ene øje at løbe. Jeg tænkte han nok bare havde fået noget i øjet, men det fortsatte og væsken begyndte at blive grønlig og igen måtte jeg afsted til dr. Dyr. Denne gang var det øjenbetændelse og ferb skulle igennem øjensalve og endnu 6 dages antibiotika. Det spredte sig så til det andet øje, og så skulle det så også have salve. Nu er Ferb endelig fri af det hele, men i forgårs begyndte han så at gnide bagdelen hen af gulvet og besøge kattebakken ofte. Jeg gav ormekur til alle kattene, men da han pludselig også fik dårlig mave fik jeg den tanke at det kunne være betændte analkirtler så jeg ringede til dr. dyr og fik en tid. Hun sagde at ferb ikke havde feber eller virkede nedstemt, men hun kunne godt se at han var generet omkring enden, og at han virkede udspilet omkring maven. Hun mente at de to antibiotika kure han lige har været igennem kunne have været alt for hårde for hans mave, så jeg fik noget binyrebarkhormoncreme jeg skal smøre ham med bagtil 3 gange om dagen, og noget zoolac han også skal have i håb om at maven falder til ro. Så skal jeg se om det ikke bliver bedre over weekenden, og ellers skal jeg ringe mandag. Jeg har simpelthen så ondt af Ferb, og tanken om at de piller som skulle hjælpe ham nu skulle være grunden til at han skulle igennem endnu mere er bare rigtig hård for mig smiley vi er nået til det punkt hvor at hvis jeg går over til ham for at kæle så løber han væk, for efterhånden er jeg jo bare hende der kommer og skal vaske ham, give salve eller piller som ikke smager godt, eller også skal han ind i en transportkasse og ned og undersøges. Jeg håber bare inderligt at det bare bliver godt igen over weekenden og der ikke kommer mere, for jeg trænger til at han har det godt, og at jeg kan blive hende der nusser og giver godbidder igen.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.
  • Opsætning af lampe 250 kr.
  • Fjernelse af rødder fra buske. 1.000 kr.
  • Tjekke rør og skifte en pakning - fra have ind i hus 2.000 kr.
  • Vandhane Blinker røde 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Stakkels Ferb :(
  • #1   18. dec 2015 nurh... stakkels lille missekat!

• #2   18. dec 2015 Ja meget smiley jeg synes en god katteejer er en ejer som er opmærksom på sin kat, giver det rette foder, aktivitetslegetøj, rene kattebakker med grus der ikke skader eller farver, rent vand hver dag og dyrlægehjælp så snart det er nødvendigt, men lige nu giver jeg ham det hele og jeg føler mig bare som verdens værste katteejer. Jeg ved det lyder mærkeligt for det er jo det bedste for ham, men det ved han ikke og jeg er ligesom blevet den "onde" som i over en måned har måtte gøre alt muligt som han ikke bryder sig om. Øv det er slet ikke sjovt smiley

• #3   18. dec 2015 Sådan er det jo med dyr. De forstår ikke lige hvad der er til deres eget bedste.

Sådan har jeg det også nogle gange, når jeg tager mine børn til lægen, eller når jeg opdrager dem mm. De forstår heller ikke, at det er til deres eget bedste.

• #4   18. dec 2015 Jeg kender godt din følelse af, at behandling kan blive for meget.
    Hus i fremtiden, at du altid skal give noget til maven samtidig med pencilin.
    Jeg er så heldig, at min dyrlæge giver pencilin som indsprøjtning, for jeg har også haft katte hvor der skulle gives for meget medicin.
    Jeg sætter grænsen der, hvor medicinen ikke er helbredende, men bare forlænger livet, eller det bliver for kort mellem sygdomsbehandlinger, som dugger op igen og igen.
    Jeg håber din kat bliver god igen smiley , og du skal så regne med, at det kan tage tid, at blive gide venner igen, og skal han behandles senere, så kommer den negative reaktion hurtigt igen smiley

• #5   18. dec 2015 Jeg er fuldkommen enig Jette. Jeg synes også bare det hele er så voldsomt lige nu, for en byld og lidt øjenbetændelse er jo ikke alvorligt (hvis det bliver behandlet), men nu er der tale om at det kan have været gået ud over hans mave. Han er kun 3år gammel, så det er jo ikke fordi man lige kan sige at han er ved at være gammel og derfor ligesom er mere skrøbelig. Dyrlægen sagde at hvis det ikke går over ligemeget hvilke tiltag vi gør, så kan det være han kan få brug for endnu en gang antibiotika og jeg tænker bare at hvis hans krop reagere på alle de behandlinger, så risikere man vel at det kurere det han fejler, men ødelægger maven mere? Han fik en sprøjte første gang vi var inde med ham, og så fik vi antibiotika kuren ved siden af. Anden gang vi var deroppe fik vi antibiotika kur og øjensalve. Nu har vi så fået binyrebarkhormoncreme og mælkesyrebakterier. Nu krydser jeg bare fingre for at alt bare går iorden i løbet af weekenden. Hvad tænker du når du siger man skal give noget sammen med penicillinen? Mad eller er det noget man skal købe der hjælper maven samtidigt?

• #6   18. dec 2015 Lige som du nu får noget til, at genoprette mavens balance, så kan du en anden gang give det sammen med pencelinbehandlingen, lige som når vi spiser yoghurt eller andet med mælkesyrebakterier når vi spiser pencelin, ja det gør jeg i hvert tilfælle smiley

• #7   18. dec 2015 Zoovac? Det skulle jeg da have vidst. De havde det stående lige bag kassen på dyrehospitalet. Det undre mig de ikke sagde noget om det de første gange jeg fik udleveret penicillinen.

• #8   18. dec 2015 Ja de burde have anbefalet ZooLac eller et lignende produkt, det skader ikke og det er med til, at holde den rigtige balance i maven.

• #9   18. dec 2015 Stakkels mis.
    Jeg har fået et godt råd som hjælper Elvis som jævnligt har diarré af ukendt årsag.
    Du skal ae Ferb på maven. Massere som missemor ville have gjort. Bare ae frem og tilbage med hårene. Elvis elsker det!
    Har Ferb ikke prøvet at få en penicillinsprøjte som virker 10-14 dage i stedet for piller???
    Jeg har været der hvor du er hvor du er med at være den man flygter fra, for det er sikkert bare øjensalve eller noget andet ækelt.
    Men katten forstår det jo ikke og jeg har altså hørt (undskyld til jer der fodrer kornfrit) at nogle katte bare ikke tåler kornfrit! Der findes også en fra RC der hedder sensible og fra Hills en "Sensitive Stomach".

Du kan jo have det med i dine overvejelser.

Ferb skal nok blive glad for sig igen smiley

• #10   18. dec 2015 For resten:
    ZooLac kan købes hos dyrhandleren, Maxi Zoo eller hvem du nu har i nærheden smiley

• #11   19. dec 2015 Ja de havde det stående bag kassen på klinikken i alle mulige størrelser, så det havde ikke været et problem at købe det. Jeg kendte bare ikke produktet smiley Ferb er MEGET kræsen, og spiser ikke andet end Royal canin kitten. Vi har forsøgt med andre produkter, men han spiser det bare ikke. Sidste gang vi skiftede holdt han bare op med at spise, og han blev bare ved med at tabe sig. Jeg tænkte at han jo nok spiste hvis han blev sulten nok, men han blev så tynd til sidst at jeg blev urolig og måtte skifte tilbage. Så spiste han og tog på igen. Jeg kunne godt finde på at prøve igen når killingerne er blevet lidt større men dyrlægen sagde det var meget vigtigt at jeg ikke lavede nogle ændringer i foderet lige nu. Ferb skraber ikke bagdel længere, og jeg har ikke set noget tynd afføring endnu, så forhåbenligt er det tegn på at det er ved at gå i sig selv. Han virker ikke generet at smagen på det zoolac, og det går hurtigt med at smøre ham bagtil, så forhåbentligt er han ikke ligeså sur over den her behandling.

• #12   19. dec 2015 Det lyder godt smiley
    Elvis og Freddie er helt vilde med Zoolac - Lucas har endnu ikke fattet hvad det går ud på.....

• #13   19. dec 2015 Giver du det kun i forbindelse med antibiotika, eller er det et tilskud du giver oftere?

• #14   19. dec 2015 Det er hver gang der er én der har diarré. Så kører jeg hårdt på med dobbeltdosis og så supplerer flere gange dagligt. Hjælper det ikke, så går turen til dyrlægen smiley
    Jeg bruger det faktisk også nogen gange som godbid på en finger - jeg kan nemlig ikke flytte tuben uden at de kommer smiley

Kommentér på:
Stakkels Ferb :(

Annonce