Stakkels Ferb :( Stakkels Ferb :(
Ferb kom ind for omkring en måned siden med en hævet kind og jeg frygtede der var tale om en tandbyld så jeg tog til dyrlægen. Det viste sig at være et sår fra en slåskamp som havde dannet en stor byld på hans nakke. Ferb fik tømt og renset såret, fik en sprøjte med penicillin og så skulle jeg ellers igang med en 6 dages antibiotika kur. Netop som kuren var færdig gik der ikke lang tid, så begyndte hans ene øje at løbe. Jeg tænkte han nok bare havde fået noget i øjet, men det fortsatte og væsken begyndte at blive grønlig og igen måtte jeg afsted til dr. Dyr. Denne gang var det øjenbetændelse og ferb skulle igennem øjensalve og endnu 6 dages antibiotika. Det spredte sig så til det andet øje, og så skulle det så også have salve. Nu er Ferb endelig fri af det hele, men i forgårs begyndte han så at gnide bagdelen hen af gulvet og besøge kattebakken ofte. Jeg gav ormekur til alle kattene, men da han pludselig også fik dårlig mave fik jeg den tanke at det kunne være betændte analkirtler så jeg ringede til dr. dyr og fik en tid. Hun sagde at ferb ikke havde feber eller virkede nedstemt, men hun kunne godt se at han var generet omkring enden, og at han virkede udspilet omkring maven. Hun mente at de to antibiotika kure han lige har været igennem kunne have været alt for hårde for hans mave, så jeg fik noget binyrebarkhormoncreme jeg skal smøre ham med bagtil 3 gange om dagen, og noget zoolac han også skal have i håb om at maven falder til ro. Så skal jeg se om det ikke bliver bedre over weekenden, og ellers skal jeg ringe mandag. Jeg har simpelthen så ondt af Ferb, og tanken om at de piller som skulle hjælpe ham nu skulle være grunden til at han skulle igennem endnu mere er bare rigtig hård for mig vi er nået til det punkt hvor at hvis jeg går over til ham for at kæle så løber han væk, for efterhånden er jeg jo bare hende der kommer og skal vaske ham, give salve eller piller som ikke smager godt, eller også skal han ind i en transportkasse og ned og undersøges. Jeg håber bare inderligt at det bare bliver godt igen over weekenden og der ikke kommer mere, for jeg trænger til at han har det godt, og at jeg kan blive hende der nusser og giver godbidder igen.
nov 2015
Følger: 4 Følgere: 57 Katte: 1 Emner: 14 Svar: 109
jan 2014
Følger: 5 Følgere: 99 Katte: 3 Emner: 54 Svar: 382
nov 2015
Følger: 4 Følgere: 57 Katte: 1 Emner: 14 Svar: 109
Sådan har jeg det også nogle gange, når jeg tager mine børn til lægen, eller når jeg opdrager dem mm. De forstår heller ikke, at det er til deres eget bedste.
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.130
Hus i fremtiden, at du altid skal give noget til maven samtidig med pencilin.
Jeg er så heldig, at min dyrlæge giver pencilin som indsprøjtning, for jeg har også haft katte hvor der skulle gives for meget medicin.
Jeg sætter grænsen der, hvor medicinen ikke er helbredende, men bare forlænger livet, eller det bliver for kort mellem sygdomsbehandlinger, som dugger op igen og igen.
Jeg håber din kat bliver god igen
jan 2014
maj 2012
jan 2014
maj 2012
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 383 Katte: 4 Emner: 189 Svar: 7.268
Jeg har fået et godt råd som hjælper Elvis som jævnligt har diarré af ukendt årsag.
Du skal ae Ferb på maven. Massere som missemor ville have gjort. Bare ae frem og tilbage med hårene. Elvis elsker det!
Har Ferb ikke prøvet at få en penicillinsprøjte som virker 10-14 dage i stedet for piller???
Jeg har været der hvor du er hvor du er med at være den man flygter fra, for det er sikkert bare øjensalve eller noget andet ækelt.
Men katten forstår det jo ikke og jeg har altså hørt (undskyld til jer der fodrer kornfrit) at nogle katte bare ikke tåler kornfrit! Der findes også en fra RC der hedder sensible og fra Hills en "Sensitive Stomach".
Du kan jo have det med i dine overvejelser.
Ferb skal nok blive glad for sig igen
aug 2010
ZooLac kan købes hos dyrhandleren, Maxi Zoo eller hvem du nu har i nærheden
jan 2014
aug 2010
Elvis og Freddie er helt vilde med Zoolac - Lucas har endnu ikke fattet hvad det går ud på.....
jan 2014
aug 2010
Jeg bruger det faktisk også nogen gange som godbid på en finger - jeg kan nemlig ikke flytte tuben uden at de kommer
Stakkels Ferb :(