{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
933 visninger | Oprettet:

Solstråle! Hittebarn på hovedvejen {{forumTopicSubject}}

Jeg er lige nød til at fortælle den her lille historie: Det var i Lørdags. Jeg og min kæreste var på vej på fra Tinglev i Sønderjylland og ud til motorvejen, da jeg ser en lille sort uldkugle i vejkanten. Ingen tvivl om det var en enlig killing. Jeg så bare på min kæreste og han spurgte om vi skulle vende om. Det gjorde vi . Netop da kom der en stor lastbil i modsatte retning og vi så at killingen sad midt på vejen. Heldigvis undveg lastbilen og dyttede, så den lille kom over vejen, men det var godt nok tæt på. Vi stoppede og fandt den under en busk. Det tog lidt tid at få den lokket frem og den hvæsede lidt, da jeg endelig fik fat i den. Det er en kun 5 uger gammel sort hankat. Alt for tynd og med bare pletter i killingepelsen, samt mega meget øjnbetændelse.
Vi spurgte for en sikkerheds skyld på gården ved siden af om de kendte katten og vidste hvor dens mor var. Men de kunne ikke genkende den. Manden ville dog gerne give den lidt foder og sætte den ud til de andre vildkatte i deres lade. Jeg kunne bare ikke gå fra den, selvom den straks huggede i sig af foderet. Den var jo for lille til at klare sig på den måde og nærmest døv at alt det skidt den havde i ørene. Og så sagde han også at "de kunne aldrig få katte nok, for vejen tog jo en del. Det kunne jeg ikke lige klare at høre. Så vi tog den med hjem i bilen. Jeg har lige været ved dyrlægen med det lille pus, og han skal nok klare sig. Spinder helt vildt meget og har allerde fået den rigtige runde mave, som en 5 ugers killing helst skal have. Den
finder sig bravt i øjnsalve og ormekur og spiser og går på bakke som den skal. Spandt endog hos dyrlægen, mens han befriede den for 5 tons øreskidt. Nu kan den sikkert høre igen. Min moder har indvilliget i at adobtere den lille. Hun henter den i morgen. Det er Vigga, min 1 årige hunkat, nok også lettet over.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Solstråle! Hittebarn på hovedvejen
  • #1   31. jul 2006 Dejlig solstrålehistorie

  • #2   31. jul 2006 Den er bare så sød, det lille skind. Jeg prøver at lægge et billede på min profil lige straks.


  • #3   31. jul 2006 Åh ha da - lille pus. Godt I tog jer af den smiley
    Ja, man undrer sig over hvor alle de forladte katte og killinger kommer fra smiley

    Mht. de snavsede ører: Undersøgt dyrlægen ikke om der var øremider? Det er nemlig meget sandsynligt med så beskidte ører og det skal i så fald behandles.


  • #4   31. jul 2006 Jeg overså killingens alder. Jeg er faktisk i tvivl om man kan behandle øremider så tidligt? Det middel jeg har brugt til min hittekat må nemlig først bruges fra 9 ugers alderen.

  • #5   31. jul 2006 K8illingen har lige leget for første gang...med en pink uldsnor. Det er bare så dejligt at han trives. Se billedet af killingen med mælkeskæg på Viggas profil.

    Anja: Jamen, det er jo en vildkat, så der er ikke nogen der har dumpet ham. Han er nok bare uheldig og har været moderens kuld nr. 4- 5 i sommer og hun har ikke kunnet klare den. der var heller ingen andre killinger i nærheden, så han har overlevet på egen hånd trods svære odds.
    Det er derfor man bør lade folk på landet vide at de skal indfange de vilde katte, hvis de kan, og se at få dem steriliseret. Det er altså synd ellers. Det er et kæmpeheld for lillemanden at han vi dfandt ham. Alle de 1000er af andre vilde killinger er ikke så heldige.

    Ja, han skal hedde Kitte - efter min moders yndlingskat fra hendes barndom ...og bo i Risskov hos hende og hendes lige så katteglade kæreste.

    Katrine: Han er ikke for lille til fucidin, så det får han i ørene fra i dag og de næste 14 dage. Så håber vi det tager miderne.


  • #6   31. jul 2006 PS: jeg er faktisk ret imponeret over at en 5 uger gammel killing klarer tingene så godt. Det eneste problem vi har er lopperne. Hvad gør man med lopper, når katten er alt for lille til frontline? Nogle gode råd? Kattelopper kan nemlig også god lide at bide på mig, så jeg er lidt træt af dem.

  • #7   31. jul 2006 Tak for de søde kommentarer og rosen. Jeg skal fortælle Kitte at han er dejlig. :0)

  • #8   31. jul 2006 M&M : det er godt nok også nogle nuser killinger I har.

  • #9   31. jul 2006 ih så nuser lille killing godt i fandt den---

  • #10   31. jul 2006 Du spurgte jo ang. lopper..
    Indtil han er gammel nok til at få frontline, kan i jo selv tage dem? Det er i hvert fald noget jeg har gjort med Mea i de perioder hvor hun har haft mange, som supplement til frontline.

    Jeg redte hende med sådan en lusekam med meget tætte ben.. Og lige så snart der sad lidt hår i kammen kom lopperne også med i kammen. Og så var det med at være hurtig om lige at få fat i den mellem to fingre og så lige åbne lidt så man kunne få en negl ned på den og så ellers rive den i to stykker.. For lopper kan Ikke bare masses! De er alt for hårdføre og også ret hurtige. Fordelen ved at gøre det med sådan en kam var at når der så sad lidt kattehår på forsøgte de at gemme sig i håret i stedet for at hoppe væk og man kunne nemmere nå at få fat i dem.. Det løser jo ikke problemet men det letter da katten lidt for besværet og ubehaget med dem..


  • #11   31. jul 2006 og åbne lidt var sådan at man stadig holdt fast på en del af loppen men lige kunne få en negl ned på den og holde fast..

  • #12   1. aug 2006 Jeg har hørt at man kan drysse lidt hvidløg i deres mad.. Det som du kan købe i poser, det skulle gå ud gennem deres porer, og det er ikke en lugt lopper er vild med.

  • #13   1. aug 2006 Det er jeg ikke helt sikker på virker? Det virker i hvert fald Ikke med mennesker, hehe.. Jeg fik da i hvert fald bare Så mange bid da Mea havde lopper, og jeg spiser hvidløg som en gal ;o) Men hey, man kan jo altid prøve, hvis katten så bare vil spise det

Kommentér på:
Solstråle! Hittebarn på hovedvejen

Annonce