Når katten bliver væk et fremmed sted? {{forumTopicSubject}}
Ja hvad så?
Det er nemlig lige sket for mig.
Jeg havde Felix med hjemme ved min mor, og i går aftes slap jan ud og var væk med det samme, og han er slet iikke kendt der. Jeg har været ude at kalde på ham hele natten og ude at lede efter ham her til morgen, uden det mindste resultat.
Der er simpelthen sket det for mig dr absolut ikke måtte ske, og jeg er bare så ked af det. Felix er simpelthen mit et og alt, mere eller mindre.
Jeg er så bange for at der er sket ham noget. Der ligger en meget trafikeret vej tæt på, og jeg er bange for athan måske er løbet derud og er blevetkørt ned. Er det ikke tilfældet, er jeg bange for at jeg ikke finder ham inden nytår, så han kommer til at være ude nytårsaften.
Hvor store er chancerne for at jeg får ham at se ige, altså kan han mon finde tilbage til min mor, eller vil han kunne finde på at forsøge at finde hjem til mig? En kat skulle jo have en ret god stedsans, ogjeg har da også hørt om katte der er løbet hundreder af km, og har fundet hjem, men jeg har en fornemmelse af at Felix´s stedsans ikke er ret veludviklet.
Ihhh, jeg er bare så ked af det. Det er en rigtig møgjul det her,.
Hilsen Karina uden sin Felix
jun 2004
Følger: 11 Følgere: 10 Katte: 3 Emner: 9 Svar: 133
Jeg tror faktisk ayt jeg ville få flere, eller bare et svar på heste-eller hundegalleriet, men jeg vil sikkert også få at vide at mit inslæg er postet forkert - desværre.
dec 2004
Følger: 242 Følgere: 201 Katte: 17 Annoncer: 1 Emner: 69 Svar: 3.126
Det bedste, du kan gøre er, at kontakte det lokale Kattens Værn, politiet, dyrlægerne i området - derefter sætte sedler op med billede af katten og kontakt information til dig eller din mor. Fortæl at katten er ukendt i området og sikkert bange - den kan gemme sig i udhuse eller lignende.
Jeg håber, du finder den snart!
mvh Camilla
jun 2004
Ja han er øremærket, men jeg kan kke efterlyse ham før jeg har været hjemme efter hans papirer.
Med undtagelse af at kontake poitiet, så vil jeg også gøre som du foreslår, selvom jeg ikke har indtryk af at Kattens Værn gør ret meget. På deres hjemmeside er der i hvert fald nogle stykker der har klaget.
dec 2004
Følger: 242 Følgere: 201 Katte: 17 Annoncer: 1 Emner: 69 Svar: 3.126
Kender du ikke nogen, der kan komme ind hjemme hos dig og finde hans øremærkepapirer? Jo hurtigere han bliver efterlyst, jo bedre.
mvh Camilla
maj 2004
Følger: 7 Følgere: 6 Katte: 7 Emner: 5 Svar: 24
ps,jeg har fundet ud af at man bedst ,finder sin kat om aften,hvor der ikke er så meget larm,bare gå og kalde stille og roligt
mvh jette s holm
dec 2004
Følger: 17 Følgere: 17 Katte: 2 Emner: 109 Svar: 437
Vi havde engang en kat vi havde haft i ca. 6 år, men vi kom så desværre af med hende. Dem der fik hende stak hun så af fra og prøvede at finde hjem og faktisk var hun på rette vej de føste 10 km... Der var nemlig nogen der havde set hende...
Har din kat været i det andet hus før?
jun 2004
Nej han er ikke vant til at være i min mors hus. Han har kun været der et par gange inden de fik Adonis, så det var i det hele taget lidt af et sats at tage ham med.
Han har jo bare ikke prøvet at være uden for huset før, og han har derfor ikke nogle duftmærker at gå eftr. Vi har haf sendt Adonis ud, i håb om at de kunne finde hinanden, men det skete ikke. Måske fordi Adonis ikke går ret langt væk, hvilket Felix heller aldrig plejer at gøre herhjemme.
Jeg bor ca. 9-10 km. fra min mor, så det er et pænt stykke han skal løbe, og han er altså ikke for kvik hvad stedsans angår.
Jeg har også haft ledt efter ham i nat og i morges da der var stille, for jeg kunne godt forestille mig at han ville gemme sig om dagen.
Håber virkelig snart jeg finder ham, i hvert fald iinden nytår, så han ikke skal være ude når der bliver fyret af. Det må virkelig være en traumatisk oplevelse for en kat.
maj 2004
Følger: 7 Følgere: 6 Katte: 7 Emner: 5 Svar: 24
dec 2004
jun 2004
Ihh hvor jeg savner ham. Er næsten syg af bekymring.
dec 2004
Håber du finder ham snarest!
jun 2004
Når katten bliver væk et fremmed sted?