Uansvarlige dyre ejere pisser mig simpelthen af! {{forumTopicSubject}}
I sidste uge da jeg var nede ved min kære dyrlæge for at få steriliseret min ene kat, så fortæller veterinær sygeplejersken den her hjerteskærende historie om de her to katte som om morgen er blevet smidt i armene på dem med en historie om at damen der kom med dem har fundet dem i skoven, dog er begge katte godt i stand, har ikke lopper og den ene er kastreret, og sjovt at hun finder to sunde og raske katte i skoven, men fordi de ikke må have dyr overnattende i klinikken og det er ved at være lukketid, intet internat vil have dem, så bliver de nød til at aflive dem.
Det kan mit lille hjerte ikke bære, så jeg tager dem med hjem og tænker at det går jo nok.
Gode råd er dog dyre lige nu, begge katte er stadig dybt skræmte, hverken min mand eller jeg kan komme i nærheden af dem, og de gemmer sig helst ovenpå klædeskabet.
Talte med dyrlægen her i dag og hun tilbød at aflive dem, men det vil jeg egentlig helst være fri for, og jeg ønsker at give dem en chance, så tænker at hvis nogen har nogle gode ideer til hvordan jeg får dem gjort trygge, så er jeg lutter ører..
maj 2010
Følger: 5 Følgere: 5 Katte: 3 Emner: 68 Svar: 402
Jeg håber også at de falder til, hvis ikke så har jeg talt med Dr. Dyr i dag om at de må komme ud på en gård at bo, de fejler jo ikke noget og hun vil skyde dem til at være ca. 1 år gamle, men i første omgang så er planen at få dem til at falde til..
maj 2010
Nej det er ingen alder, de har jo mange gode år endnu..
jul 2007
Følger: 11 Følgere: 9 Katte: 8 Emner: 14 Svar: 282
Under alle omstændigheder tager jeg hatten af for både dyrlægen og dig, at I vælger at give kattene en chance.
Det er i øvrigt helt normalt, at de er skræmte og gemmer sig. De to stakler har jo været igennem en del. Så sandsynligvis har de bare brug for lidt tid. Det bedste, du kan gøre, er at lade dem være i fred - så kommer de sandsynligvis selv frem, når de er klar til det.
Hvad er din plan for dem, hvis det lykkes at gøre dem trygge? Vil du beholde dem, eller finde nye hjem til dem?
maj 2010
maj 2010
jul 2007
jul 2008
Følger: 63 Følgere: 740 Katte: 13 Emner: 709 Svar: 7.984
der fåes også andre ting hos dyrlægen.på kv brugte vi dog mest dr bach, fordi det virker rimeligt hurtigt
og så skal du regne med 1 til 2 uger før at man kan se om de vil falde til.
på kv fik vi engang et par katte ind. den ene var øremærket. hende som kom med dem, fortalte at begge katte var tilløbere. fint nok, men da vi tjekkede øremærket ja så var det hendes egen kat.
og sådanne historier har jeg masser af - desværre
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 374 Katte: 4 Emner: 182 Svar: 7.232
De skal nok falde til, lad dem komme til jer. Vejen til kærlighed går ofte gennem maven
sep 2008
Følger: 16 Følgere: 18 Katte: 3 Emner: 3 Svar: 50
Hold op hvor har jeg bare dyb respekt for dig! Håber virkelig ikke en aflivning bliver nødvendig. Du er simpelthen så sej, flere mennesker som dig tak !
maj 2010
Jeg vil prøve det Dr. Bachs, er allerede i gang med Feliway, også håber jeg at enten tid, eller nogle af produkterne virker..
Jeg har prøvet at lokke med tun og rejer, plejer at være tricket der virker på, men de stoler ikke nok på mig eller min mand til at ville komme frem og spise det, heller ikke selvom jeg placere det lige foran dem de få gange de har siddet under fx spisebordet..
Helt ærligt, hvem aflevere en chippet/ øremærket kat også forventer at nogen vil købe sådan en røver historie? De her to er så ikke hverken eller, men det bliver de hvis de på et tidspunkt begynder at stole på mig.. Vil ikke sætte dem igennem endnu en traumatisk oplevelse lige nu, og ikke når jeg ikke lukker dem ud alligevel..
Tak igen for alle de rosende ord og hjælpen, så håber jeg at noget virker
maj 2010
sep 2008
maj 2010
sep 2008
jul 2008
de havde ingen mulighed for at komme ud på motorvejen på det sted
og min dyrlæge sagde også at det var helt sikkert en tam ejerkat jeg havde fundet mig. havde ingen lopper eller øremidder, og var super kælen.
bare 7 uger - SÅ bliver man altså p...sur og negativ
man kan sige at det kan tage fra 1 time til 4-5 uger.
men det vigtigste er tålmodighed.
sep 2008
maj 2010
Ind imellem kunne jeg godt have lyst til at få fat i den slags mennesker også skræmme dem på lige fod med hvor bange de har gjort de her dyr!
Trækker lige vejret her griner!
Ser hvad der sker indenfor de næste par mdr og om de bliver mere trygge ved os indenfor den tid?!
maj 2010
sep 2008
maj 2010
Mine første to katte var også katte som stod til aflivning hvis en eller anden ikke tog dem, det var så tudse gamle katte, så de er svære at afsætte fordi alle gerne vil have killinger, men syntes nu at jeg havde nogle rigtige gode år sammen med dem, men må også ærligt indrømme at efter 12år med gamle missere, så ville jeg da gerne prøve at have en killing, så fik de to jeg har nu, plus nu de to som jeg impuls shoppede hos dyrlægen ;P
sep 2008
maj 2010
Også er han rimelig træt af at jeg bliver 5 år gammel når der er gaver involveret, jeg er ret ligeglad med om jeg får gaver til jul osv, men man kan ikke have en gave liggende til mig uden at jeg skal vide hvad der er i ;P
sep 2008
maj 2010
sep 2008
feb 2015
Følger: 9 Følgere: 134 Katte: 1 Emner: 73 Svar: 830
De skal nok tø op, lækre guffere, rejer, kogt kylling lign, og så feliway og dr bach, så skal det nok gå.
Hvor det varmer mit katteelskende hjerte at der findes mennesker som díg
maj 2010
feb 2015
maj 2010
Anette: De er ikke chippet, det er de blevet chekket for..
feb 2015
nov 2015
Følger: 4 Følgere: 57 Katte: 1 Emner: 14 Svar: 109
jul 2007
maj 2010
Så hun missen som jeg har døbt Karma luske rundt ude i gangen her til morgen, det var lidt træls for jeg skulle bare sådan på toilet, så sad bare og holdt mig ind til hun luskede væk igen ;P
Tænkte at jeg ikke ville skræmme hende ved at gå ud i gangen, og lod mærke til at han missen (som jeg har døbt Lucky), var utrolig tørstig da han kom frem i går aftes, så hvis hun nu var sulten eller tørstig så skulle hun ikke skræmmes væk af mig
Tænker lidt at i næste uge vil jeg prøve at lokke dem lidt til mig med noget lækkert, hvis de altså bliver ved med at komme frem sådan stille og roligt..
maj 2010
Karma, hunkatten, hun sad på en kasse i går også tænkte jeg at jeg lige ville vove pelsen nu når jeg gik forbi også nusse hende, hold da op hun var kælen! Hun var ved at gå helt ud af sit gode skind, det var helt dejligt, men har så ikke fået lov til at nusse hende her til morgen selvom hun har været nede fra skabet, men mon ikke det kommer igen Så mangler vi bare lige hendes kammerat Lucky
jul 2008
Uansvarlige dyre ejere pisser mig simpelthen af!