{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.704 visninger | Oprettet:

Mærkelig vejrtrækning... {{forumTopicSubject}}

Nu var Zuma og Chivaz ved dyrelæge i fredags ( en uge siden ) og lige få et sundheds tjek.. Jeg bad hende også om at lytte på dem begge fordi jeg syns, især Zuma, har en total dårlig kondi, hvis man kan kalde det det. Med det mener jeg, at han meget hurtigt lægger sig ned og stikker tungen ud og trækker vejret hurtigt, efter han har leget... Nu er det jo svært at tjekke vejrtrækning på katte, når de lige har været ude at køre, så dyrelægen sagde hun ikke rigtig kunne hører noget.. Men når vi kigger på Zumas og hvor hurtigt han trækker vejret her hjemme i forhold til Chivaz, så går det lidt hurtigere hos Zuma...
Ville høre om der er andre der har oplevet det og om det bare er varmen..??
Dyrlægen snakkede om at vi kunne lave en EKG... Hva koster den og hvad er det egentlig?
Håber der er nogen der kan hjælpe!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mærkelig vejrtrækning...
  • #1   21. jul 2006 nej okay... det er bare mærkeligt når Chivaz ikke gør det.. Det var mere det jeg hæftede mig ved...

• #2   21. jul 2006 EKG er en hjertescanning.. Det er det i hvert fald på mennesker..

Altså, den gang Mischa var killing, der kunne hun også nogen gange lege så vildt, så hun til sidst havde svært ved at få vejret.. Hun ville jo så gerne lege, men man var nødt til at stoppe hende nogen gange.. Ved ikke om det er normalt, men dyrlægen sagde ikke noget til det, han sagde det nok bare var fordi hun var så ivrig for at lege, og hun har ingen problemer haft med det, bare man som sagt stoppede legen mens den var god smiley

• #3   21. jul 2006 Ja det er bare mere det at Chivaz kan sagtens lege lige så vildt som Zuma men der går meget længere tid før han gør det samme....

• #4   21. jul 2006 Som vi mennesker, har katte også forskellig kondition, der ikke nødvendigvis betyder om man er overvægtig eller ej, men bare hvad man har trænet sig op til.

Mine katte gør´ det også af og til, men er ikke nervøs for om der er noget galt, da det, som sagt, er meget individuelt fra kat til kat.

Potekram.

• #5   21. jul 2006 Jeg har en astmakat, som netop havde de symptoner du beskriver. Men samme sympton kan også skyldes fejl i hjertet som findes ved en EKG-scanning. Hvis katten fungerer fint og ikke bliver så skidt det påvirker den er det sikkert bare dårlig kondi eller varmen der påvirker den, men er det så slemt den slet ikke kan bevæge sig rundt eller fungerer ville jeg nok tage det op med dyrelægen igen og få den i behandling eller om ikke andet afkræftet at det er sygdom der er skyld i det smiley

• #6   21. jul 2006 En ide kan være at skrive ned hvornår katten er påvirket og hvor lang tid det tager før den er "normal" igen samt hvor meget leg der skal til før den lægger sig. Så har dyrelægen nemlig noget at forholde sig til når man kommer og katten ligepludselig virker helt normal og frisk smiley
    Held med kattene.

• #7   22. jul 2006 Tror du ikke at det blot skyldes varmen? Min Bassedreng er meget plaget af varmen og ligger og hiver efter vejret med tungen ude ad munden pga det meget varme vejr vi har for tiden, og det gjorde han også sidste sommer uden at han fejler det fjerneste. Håber det bedste for dine smukke misser!

/ Trine

Kommentér på:
Mærkelig vejrtrækning...

Annonce