At få eller ikke få, kat nummer 2? {{forumTopicSubject}}
Hej derude Min kæreste og jeg har for 3 mdr siden fået en lille Maine Coon hjem, Oliver. Han er nu ca. 5 måneder, og FULD af krudt. Vi valgte ham ud af 10 (!) killinger, da han var den der virkede mest rolig og mest ligeglad med de andre katte (hvilket var vigtigt når han nu helst skulle gå alene, som indekat).
Han er virkelig blidheden selv, finder sig i alt og elsker at ligge på skødet. Men som den MCO han nu er, er han meget opmærksomhedskrævende, og selvom han sjældent er alene max 6 timer af gangen, er han begyndt at gå og miave lidt forgæves, og lave sygt meget ballade, hvis vi ikke lige underholder ham i 10 minutter. Jeg forstår ham egentlig også godt, for udover at han nogle gange er alene de 6 timer, sover han heller ikke inde hos os.. Han virker dog ikke til at mistrivedes slemt, og er generelt glad og tillidsfuld.
Spørgsmålet er, om det ville gavne ham, at få en jævnaldrene kammerat, og ville det i så fald være en god idé på 50 m2? Vil de i så fald kunne være alene i 8-9 timer? Og er to katte lig med dobbelt så meget arbejde?
Vi savner erfaringer fra folk, der har været i samme situation...
Liv
dec 2013
Følger: 25 Følgere: 24 Katte: 7 Emner: 2 Svar: 63
Størstedelen af hans energi vil blive placeret sammen med hans artsfælle, og der vil laves mindre ballade (forhåbentligt).
To katte er mindre krævende for os mennesker, og giver mindre arbejde.
Dog vil jeg klart vælge to kattebakker, så en bakke mere vil skulle tømmes.
Foderet vil lettere kunne betale sig at købe i 10kg sække, og vil derfor oftest blive billigere i længden.
En god kat med ild i rumpetten vil være rigtig godt til ham. Husk at finde en der passer personlighedsmæssigt til ham
Rigtig god fornøjelse (hilsen hende der pt har 11)
apr 2014
Følger: 2 Følgere: 19 Katte: 1 Emner: 52 Svar: 947
Jeg synes ikke det er det store ekstra arbejde med 2, jeg havde også først 1.
Der skal gives mad til 2 og renses efter 2, det er det hele og så er det dobbelt op på glæde og fornøjelserne
jul 2012
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 4 Svar: 11
dec 2013
Piger jagter hinanden, drenge bryder med hinanden.
En af hvert køn kan derfor give en del gnidninger, særligt i lømmelalderen.
jul 2012
dec 2013
Man kan sagtens leve i et hjem der ikke er indbegrebet af kat, selvom man har mange katte
Vi har to gulv til luft kradsetræer, og et i ca 160cm højde. Disse købes så de er "stilrene" i forhold til hvad vi ønsker. Dvs. ikke en masse tingel tangel, platforme og høngekøjer, er det vores katte ønsker, og vi finder pænest.
Kattebakkerne er indbygget i skabe, så de ikke fremtræder som noget af det første når man kommer ind hjemme hos os
Der er så pt en masse legetøj på gulvet (de har rodet med deres legetøjskurv). Ellers synes jeg som ikke det stråler af KAT hjemme hos os
maj 2007
Følger: 14 Følgere: 119 Katte: 32 Emner: 58 Svar: 969
Vælge hos en opdrætter der levere katte hos jer, så kan i også se hvodan de to tager imod hinanden
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 61 Katte: 4 Emner: 73 Svar: 9.105
jul 2012
Vi har skam afsat plads til ham, han har en gigantisk kradsetønde og mega meget aktivitetslegetøj, og han må være på alle møbler undtagen spisebordet..
jul 2012
jul 2012
jul 2008
Følger: 57 Følgere: 734 Katte: 12 Emner: 705 Svar: 7.967
har selv valgt en internatskat - har 5 i forvejen.
kunne aldrig drømme om at have en kat. men nu har jeg så også selv en del katte, som elsker at lege. har selv været på kattens værn i mange år. og det var super sjovt at se når 20-30 killinger blev sluppet fri efter morgenmaden. der blev leget - helt vildt
men når du har en livlig hankat, så vælg en hankattekilling som makker. For så har din en at lege med.
og bare roligt, men det ser oftes "farlig" voldsomt ud, når de begynder. Men det er leg og de hygger sig bare.
det med at det skulle være dyre, passer hellere ikke rigtigt. for når man har flere, så kan det betale sig at købe de store poser foder, som oftes fåes på tilbud.
grus, køber man noget godt klumpende grus, ja så holder det i lang tid.
hos dyrlægen, bliver det dog lidt dyre, men man kan spare lidt ved at tage begge katte med på en gang.
men du kan spare lidt på foder og grus ved at bestille på zooplus.de. der er også både en dansk side - som dog er lidt dyre, men også en engelsk side - har aldrig købt fra den, da de ikke har fuldt sortimen
dec 2008
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 11 Svar: 205
Har 2 stk på 70 m2 og 1 kattebakke og det fungere fint herhjemme. Bakken bliver tømt morgen og aften og det har de aldrig brokket sig over.
Og jeg synes det er rart at vide at de ikke er alene når man ikke er hjemme og så leger de bare på en helt anden måde end I nogen sinde ville kunne komme til - det er i hvert fald svært at løbe rundt i hele hytten på samme måde
nov 2013
Følger: 14 Følgere: 795 Katte: 20 Emner: 113 Svar: 7.255
Her er det en Maine Coon og en Norsk Skovkat.
At få eller ikke få, kat nummer 2?