{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
950 visninger | Oprettet:

Klumpende kattegrus? Skadeligt? {{forumTopicSubject}}

Jeg har fået at vide at meget af det hvide klumpende kattegrus man kan købe, er skadeligt for katten. Jeg kan ikke helt huske hvad det var der var skadeligt, men noget med at det kan ødelægge poterne. At det skulle svare nogenlunde til at katten gik med salt på poterne? Nogen der ved noget om dette eller selv har oplevet nogle bivirkningerne ved klumpende kattegrus?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Klumpende kattegrus? Skadeligt?
  • #1   17. jul 2006 Kan hverken af el. bekræfte. Men jeg har altid brugt klumpende, da jeg finder det bedst. Mit er dog gråt*SS*

• #2   17. jul 2006 Jeg har også kun klumpende kattegrus.. Tror det eneste det er farligt for, er små killinger.. De spiser det jo, og så klumper det til nede i maven.. Voksne katte er der ikke nogle problemer i.. Efter hvad jeg ved smiley

Tilgengæld har jeg prøvet grus hvor jeg kunne se på Mischa at det gjorde ondt at gå på, så det holdt jeg hurtigt op med igen.. smiley

• #3   17. jul 2006 jeg bruger ikke klumpende grus for putter jeg alt for meget grus i bakken har jeg det over det hele og shabe kan tisse meget så bare et enkelt besøg og det meste er en stor klump hehe os selvom der rigeligt i bakken...

• #4   17. jul 2006 Cemille>>> Tror du tænker på at klumpende kattegrus er skadeligt når det drejer sig om til killinger smiley for det er nemmerlig ik godt til de små men til de store er det fino smiley

• #5   17. jul 2006 Lena C: Nej det var helt bestemt også skadeligt til voksne... hørte også en dyrlæge sige det.. må lige ringe til hende der sagde det til mig og spørge igen... Havde nemlig heller aldrig hørt om det.

• #6   17. jul 2006 Cemile, du må da også meget gerne spørge om det er et bestemt mærke, som hun har prøvet, der var skadeligt, eller om det er generelt.. Ville da være rart at vide smiley

• #7   17. jul 2006 Ok, så har jeg styr på det smiley

Det er KUN det hvide, klumpende kattegrus. Der skulle være noget kalksyre i, som kan ætse kattens poter. Gråt kattegrus og andre farver er vist okay. Hun kunne ikke helt huske detaljerne. Det var hendes dyrlæge der sagde det til hede, efter at hun havde undersøgt det ifh. til nogle katte med ætsede poter. Et bestemt mærke ved hun intet om.

Håber I kan bruge det til noget smiley

• #8   17. jul 2006 Ok- det var da egentligt interessant. Men nu os sige at jeg aldrig har haft problemer med kattenes poter.. Men lyder da ellers fælt..

• #9   17. jul 2006 Ja, meget. Jeg havde heller aldrig hørt om det, og bruger faktisk det hvide. Men næste gang kattebakken skal skiftes bliver kattegruset det også til et andet mærke.. må leve med orange fødder så smiley

Kommentér på:
Klumpende kattegrus? Skadeligt?

Annonce