Vores kat tisser i vores dyner :/ {{forumTopicSubject}}
Hej,
Vi har for ca 4 mdr siden fået kat - den var killing da vi fandt den, dens mor var ingen steder at finde og ingen i nærheden ville kendes ved den, så vi tog den til os. Vi er glade for den, da det er en vidunderlig og social kat.
Den var renlig fra dag 1 af, men nu er vi kommet i den situation at den ikke længere er. Den kan godt lave stort i kattebakken, men den ynder at tisse i vores(inklusive vores børns(!) dyner. Det er nu så stort et problem, at vi ikke aner vores levende råd. Vi vasker nærmest dyner i døgndrift, hvis vi glemmer at lukke dørene og situationen er ikke holdbar.
Vi stimulerer og snakker med den og den har ikke blærebetændelse.
Hvad gør vi????? Hjælp!
Mvh Regitze
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.020
Præcis det problem tror jeg kun kan løses med en adfærdsterapeut
feb 2012
Følger: 15 Følgere: 17 Katte: 2 Emner: 55 Svar: 2.031
Hvis det er tilfældet, bliver det meget svært at gøre noget ved.
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 61 Katte: 4 Emner: 73 Svar: 9.105
Jeg håber det bedste for katten og jer, for det er ikke sjovt, at have en urenlig kat.
nov 2008
Det har det, strinter den på vandrette flader = hormonelt
Altid en god ide at sterilisere - tror ikke det hjælper denne kat
dec 2012
Følger: 21 Følgere: 229 Katte: 2 Emner: 77 Svar: 2.873
jul 2008
Følger: 57 Følgere: 734 Katte: 12 Emner: 705 Svar: 7.967
husk at vask med rodalon - ellers forbliver lugten der bare, og katten vil foresætte. både på internattet og hjemme bruger vi det, for der er bare nogen som ikke altid lige husker hvor bakken er. og det er det eneste som virkelig tager lugten - bare brug det i stedet for vaskepulver.
nov 2008
Denne kat har ikke bagagen i orden = taget for tidlig fra. Urenlighed er en af de adfærdsproblemer det kan give.
jul 2008
Følger: 57 Følgere: 734 Katte: 12 Emner: 705 Svar: 7.967
og hun var IKKE tage for tidlig fra. hun gik sammen med sin mor, til hun blev aflivet som 6 årige pga kræft.
så det behøver altså ikke at være fordi den er kommet for tidligt hjemmefra.
har selv flere som jeg har fundet som 6-7 uger, og ingen af dem har været urenlige.
Vores kat tisser i vores dyner :/