2.186 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Vores kat tisser i vores dyner :/ Vores kat tisser i vores dyner :/

Hej,

Vi har for ca 4 mdr siden fået kat - den var killing da vi fandt den, dens mor var ingen steder at finde og ingen i nærheden ville kendes ved den, så vi tog den til os. Vi er glade for den, da det er en vidunderlig og social kat.

Den var renlig fra dag 1 af, men nu er vi kommet i den situation at den ikke længere er. Den kan godt lave stort i kattebakken, men den ynder at tisse i vores(inklusive vores børns(!) dyner. Det er nu så stort et problem, at vi ikke aner vores levende råd. Vi vasker nærmest dyner i døgndrift, hvis vi glemmer at lukke dørene og situationen er ikke holdbar.

Vi stimulerer og snakker med den og den har ikke blærebetændelse.

Hvad gør vi????? Hjælp!

Mvh Regitze

Kilde: Dyrenes Beskyttelse
Redder reveunge i net
Redder reveunge i net
Slå lyden til
00:00
/
02:11
LIVE

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skiftning af tilkalket ballofix 700 kr.
  • Udskiftning af bilbatteri hjemme 1.400 kr.
  • Montering af 4 lamper og en lysekrone 800 kr.
  • Afkalkning af geberit indbygningscisternerne 800 kr.
  • Opsætning af gardiner 700 kr.
  • Reparation af toilet 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vores kat tisser i vores dyner :/
  • #1   21. okt 2015 Desværre ofte et problem på killinger der ikke har den korrekte bagage. Mange gange kommer problemerne senere i livet

Præcis det problem tror jeg kun kan løses med en adfærdsterapeut

• #2   21. okt 2015 Det kan være en måde at gøre sig selv tryg i sine omgivelser, fordi den har haft en barndom med mangler.

Hvis det er tilfældet, bliver det meget svært at gøre noget ved.

• #4   21. okt 2015 De eneste råd jeg har er, neutraliser katten hvis det ikke er sket, brug R10 mod lugt, vask er ikke nok, få katten undersøgt for urinvejsproblemer, hav flere kattebakker, dæk sengene med voksdug ( det kan katte ikke lige at tisse på) ??? Der er nok flere ting men jeg husker ikke flere lige nu, og desværre kan det give problemer hvis katten var under 12 uger da i fandt den, og de er ikke altid til, at ændre på.
    Jeg håber det bedste for katten og jer, for det er ikke sjovt, at have en urenlig kat.

• #5   21. okt 2015 det har intet med om katten er steriliseret eller ej sætter den sig og tisser = urenlighed

Det har det, strinter den på vandrette flader = hormonelt

Altid en god ide at sterilisere - tror ikke det hjælper denne kat

• #6   21. okt 2015 flere bakker? mange katte foretrækker at have 1til tis og 1 til pøller

• #7   22. okt 2015 mit gæt er at hun er ved at være kønsmoden - I har haft hende i 4 mdr, og hun er vel nu ca 6 mdr

husk at vask med rodalon - ellers forbliver lugten der bare, og katten vil foresætte. både på internattet og hjemme bruger vi det, for der er bare nogen som ikke altid lige husker hvor bakken er. og det er det eneste som virkelig tager lugten - bare brug det i stedet for vaskepulver.

• #8   22. okt 2015 Anja - der er forskel på at sætte sig og tisse og at strinte - tisse på ting har ikke noget med kønsmodning at gøre

Denne kat har ikke bagagen i orden = taget for tidlig fra. Urenlighed er en af de adfærdsproblemer det kan give.

• #9   22. okt 2015 min mulle tissede tit i vores seng, altid når hun gik i løb. hendes løb var bare ikke til at se, andet end at hun tissede i vores seng

og hun var IKKE tage for tidlig fra. hun gik sammen med sin mor, til hun blev aflivet som 6 årige pga kræft.

så det behøver altså ikke at være fordi den er kommet for tidligt hjemmefra.
    har selv flere som jeg har fundet som 6-7 uger, og ingen af dem har været urenlige.

Kommentér på:
Vores kat tisser i vores dyner :/

Annonce