Ang. indfangning af hankat ! {{forumTopicSubject}}
Ja, jeg sidder herhjemme på sjælland hjemme ved min mor og stefar.
De har en hunkat, som nu har fået uønsket besøg af en hankat, som har været inde i huset, og strinte. Det er min mor selvfølgelig meget utilfreds med, så de har sat en kattefælde op, og når de fanger hankatten, så vil de bringe ham til dyrelægen.
Er der nogle der ved hvad der sker derfeter....?? Min mor ved ikke om hankatten ikke har noget hjem, eller omder er nogle der venter ham, og jeg er blevet en del uenig med hende, om bare at indfange hankatten, og bringe ham til dyrelægen, som højst sandsynlig afliver ham, hvis han ikke har chip eller er øretatoveret.
Kan jeg gøre noget i denne situation, og hvad vil dyrelægen gøre ved ham ?. Min første forestilling er at han vil aflive ham. Jeg har jo selv lige mistet min Trille, som hverken var chippet eller øremærket, og hvis der bare var nogle folk der fangede hende ind og bragte hende til dyrelæge hvor hun efterfølgende blev aflivet, så ville jeg da være ude af mit gode sind. Så jeg sætter mig lissom ind i det sted, at han har nogle ejere et sted.
Men samtidig kan jeg o godt se at min mor ikke kan have ham rendende inde,når han strinter. Men jeg synes at det er for tarveligt, hvis hun bringer ham til dyrlægen, uden at have undersøgt om han har et hjem.
Kan i hjælpe ???
feb 2005
Følger: 247 Følgere: 241 Katte: 4 Emner: 470 Svar: 2.935
I stedet for at de afleverer ham til dyrlægen, hvad så med et af Kattenes Værn´s internater? Der vil han blive helbredsundersøgt, og finder de ham rask nok, så bliver han kastreret og solgt til et godt hjem.
Eller forsøg med Katteformidling.dk - en tidligere brugers hjemmeside.
Held & lykke! *SSS*
Potekram.
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 12 Katte: 2 Emner: 127 Svar: 1.457
Min mor har simpelthen ikke overskudet, til at tænke på det. Men er der nogle der ved hvad der sker, hvis dyrlægen ikke finder chip eller øremærkning ???.Ja, jeg ved hvad jeg tænker, og hvad jeg frygter...
jan 2006
jan 2006
feb 2005
Hjemmesiden er (link fjernet) - tror jeg. *SSS*
Poteklem.
jan 2006
feb 2005
maj 2005
Følger: 83 Følgere: 80 Katte: 4 Emner: 162 Svar: 1.568
Det er den hvor du kan fremlyse og efterlyse
jan 2006
Men mor har jo heller ikke fanget katten, så det er jo svært at vide om han er chippet eller øremærket... Men jeg vil sige til hende i morgen, at hvis den er øremærket, så skal hun gå ind og slå det op på katteregister.dk
jan 2006
Efter jeg har skrevet teksten, og trykker indryk tekst, så siger den at der er problemer med siden..... Typisk...
Er der nogle der vil indrykke den formig...
hvid og grå hankat fundet .....
Han er som overskriften lyder, hvid og grå. 'Grundfarven' er hvid, med grå pletter. Han er set i Dianalund, ved mine forældre, og vi har ikke kunnet komme tæt på ham. Jeg har set ham på en afstand af nogle meter, og jeg ved eerfor ikke hvor gammel han er. Men ihvertfald en meget stor killing eller voksen hakat.
Problemet er at han går ind og strinter og derfor vil min mor indfange ham og bringe ham til dyrlæge. Er han ikke chippet eller øremærket, vil han højst sandsynlig blive aflivet !!!
Så derfor kontakt mig, Bettina, tlf 26845285, hvis I tror i kender ham, eller i rent faktisk mangler ham derhjemme.
-Det er på midtsjælland.
feb 2005
feb 2006
Følger: 8 Følgere: 7 Katte: 10 Emner: 6 Svar: 93
ellers, så er det da ikk så slemt hvis dyrlægen afliver den, den lider nok ikk af det, og der er os alt for mange katte i verdnen..
feb 2005
Potekram.
Ang. indfangning af hankat !