Lopper {{forumTopicSubject}}
Er der nogen som har prøvet loppehalsbånd fra dyrlægen?
Har givet frontline combo vet i pipette i 3 mdr. de skal have her igen om 5 dage.
Har ellers forsøgt med frontline spray og Capster. (Jeg gør selvfølgelig også utrolig meget rent og støvsuger hele tiden nærmest). Har også sprøjtet møbler.
Har hørt flere gange at advantage er mest effektivt og frontline ikke virker.
Frontline pipette virker i 1-3 dage, men jeg synes det er længe at gå i 4 uger ad gangen hvor jeg kun er loppefri i 1-3 dage
Jeg fik anbefalet loppehalsbåndet af dyrlægen, men jeg ville lige høre om I har nogen erfaringer inden jeg vælger advantage eller halsbånd
Jeg ved at kattene kan hænge fat i træer med et halsbånd, men jeg har fået at vide at loppehalsbåndet knækker hvis dette skulle ske?
dec 2013
Følger: 25 Følgere: 24 Katte: 7 Emner: 2 Svar: 63
Ja de SKAL i teorien gå op, hvis der laves et tryk/træk på 2kg. Men kan du garantere de gør det?
Der ses mange tilfælde med skader på kattene, tiltrods for de har denne slags halsbånd på.
Frontline: Lopperne skal bide før de dør
Advantage: Der dannes en "varm kogeplade" på hele katten. Her lammes lopperne og dør, blot de kommer i kattens pels.
Det tager oftest mere end 3mdr at blive loppefri.
Husk at 95% af lopperne er i omgivelserne. Selvom du støvsuger er dette ikke nok, posen skal også smides ud efter hver gang.
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 61 Katte: 4 Emner: 73 Svar: 9.105
Se halsbånd som den absolut sidste udvej, og jeg er sikker på at advantage vil løse problemet, så vidt jeg ved er det det samme virksomme stof som halsbåndene.
jun 2015
Følger: 1 Følgere: 8 Emner: 4 Svar: 37
Så halsbåndende er mest til indekatte? Er det fordi de kan sidde fast i træer osv?
jun 2015
Ja jeg bryder mig egentlig heller ikke om halsbånd til katte, ingen af mine har haft det. Tror jeg vil forsøge at ringe til dyrlægen imorgen og høre med de to sidstnævnte Middler og ellers bliver det advantage
jun 2009
Følger: 9 Følgere: 9 Katte: 2 Emner: 43 Svar: 343
Men jeg vil anbefale dig at behandle dit hjem, ellers bliver du ikke loppefri.
Brug evt. capstar, det dør de lopper af der sidder på katten. Pillen virker ca 2 døgn men har derefter ingen effekt. Du vil stadig se lopper på din kat efter den er behandlet med frontline, men de dør altså indenfor 24 timer.
Derudover tager det op til 6 måneder at blive loppefri idet der allerede nu sidder lopper i pubber rundt i dit hjem, og dem kan du ikke skille dig af med. Loppen bestemmer selv hvornår den klækkes og sætter sig så på katten igen. Derfor er det ekstremt vigtigt du bliver ved med at bruge et loppemiddel på din kat.
Håber det gav lidt klarhed
jun 2015
Jeg har behandlet hjemmet flere gange, både med frontline spray og noget andet loppe spray til omgivelserne som jeg ikke lige kan huske navnet på.
Har prøvet capster, men må man godt give det i de 4 uger der skal gå imellem pipetterne? (Altså selvfølgelig ikke hver dag, men 1-2 gange når det er slemt)
jun 2009
Følger: 9 Følgere: 9 Katte: 2 Emner: 43 Svar: 343
Du må gerne bruge capstar flere gange sammen med pipetterne, så hvis din kat er meget plaget af lopperne, så giv den en pille og luk den ud på fx badeværelset så det er der lopperne falder af.
Du gør sådan set det rigtige, men at komme af med lopper er en sej kamp, og mange tror at produkterne ikke virker fordi de stadig har lopper efter et par måneder. Specielt frontline bliver beskyldt for, at lopperne er blevet immune over for det, men det er altså ikke påvist eller dokumenteret på nogen måde, og er derfor ikke korrekt. Og tro my Bayer arbejder på højtryk for at modbevise frontline, men det er altså ikke bevist.
Dermed ikke sagt at frontline er det bedste middel mod lopper, mange sværger mere til advantage, der så ikke dækker mod flåter. Det er op til dig og din mavefornemmelse hvad du vil bruge. Men der er mange usande rygter om begge produkter.
feb 2015
Følger: 9 Følgere: 134 Katte: 1 Emner: 73 Svar: 830
jun 2015
Okay super, for hvis jeg kan give dem en capster pille imens så ville det lette så utrolig meget!!
Lige et spørgsmål til - Når pipetterne dræber alle de levende lopper på katten, så har alle de andre (dem som kommer 3 dage efter) de når jo at ligge æg?
For så bliver jeg jo næsten nødt til at bruge capster indimellem, så det ikke er helt uoverskueligt (har 4 katte lige nu)
feb 2015
Følger: 9 Følgere: 134 Katte: 1 Emner: 73 Svar: 830
jun 2015
jul 2012
Følger: 3 Følgere: 26 Katte: 1 Emner: 65 Svar: 1.075
Lopper