Når katten bider {{forumTopicSubject}}
Jeg har jo haft katte i rigtig mange år, og har også tidligere oplevet at kattene har sat bisserne i mig, men aldrig så voldsomt som i går aftes. Det kom fuldstændig bag på mig for Fighter er jo en gammel dreng og når han har sat tænderne i har det aldrig været alvorlig..Meen pludselig midt i under vores snakken og kælen sammen sætter han bisserne i håndledet på mig. Jeg dasker ham let på toppen af hovedet og siger nej, hvilket får ham til at bide mere til. Det gør avs, så tager ham lidt i nakken og siger igen nej. Men bæstet bidder endnu mere, og da jeg endelig får hånden fri, så bløder det ret voldsomt.
Nu snakker jeg med store bogstaver, og han hopper fornærmet ned. Jeg smider ham ud og lukker døren.
Hvad ville I gøre hvis I havde sådan en kat, eller sagt på anden måde, jeg vil ikke finde mig i at schæferhundene bider mig for alvor og jeg vil ikke finde mig i kattene gør det. Synes ikke hen virker senil. Hvis han gør det igen, så går han over regnbuebroen.
For det var bestemt ikke et normalt bid.
jul 2015
Følger: 30 Følgere: 310 Katte: 5 Emner: 88 Svar: 995
Jeg ved ikke hvorfor han bed dig - Måske har han ondt et sted? Vores egen bider heller ikke, men kan blive ret aggressiv hvis han har et sår eller er syg, hvor man ikke umiddelbart kan se at der er noget galt
aug 2012
Følger: 15 Følgere: 30 Katte: 2 Emner: 127 Svar: 1.750
Har stået i samme situation.
Vores skønne skovkat begyndte som din ,at bide hårdt og længe.
Den lå ligefrem på lur, når drengene så kom sprang den frem og bed.
Vi fik lavet en udredning ,og med råd fra dyrlægen blev den aflivet .
Kattebid er noget lægerne ser med stor alvor på.
feb 2012
Følger: 15 Følgere: 17 Katte: 2 Emner: 55 Svar: 2.031
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 61 Katte: 4 Emner: 73 Svar: 9.105
Du må hurtigt til dyrlæge, og få ham undersøgt for smerter, og så må du komme med et fredsoffer i form af god mad og kun lette berøringer, i ansigtet.
Måske kan du huske det sidste sted du rørte før han bed, fortæl det til dyrlægen, for så vil han være opmærksom og undersøge grundigt.
aug 2012
Følger: 15 Følgere: 30 Katte: 2 Emner: 127 Svar: 1.750
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
Jeg har selv lige været turen igennem med min Tøsen, hun havde tydelige smerter og hun bed også mig i alvor pga hun havde ondt, dog bed hun ikke hul. Men efter røntgen og blodprøver så viser det sig hun har slidgigt i begge hofter og nederdeste del af ryggen, hun har så sandsynligvis misset et hop og slået sig som har gjort giften værre så hun derfor fik så stærke smerter for efter en lille uges smertestillende fik hun det markant bedre og blev den gamle glade kat igen, men smerterne vil komme igen med jævne mellemrum og så skal hun smerte dækkes.
Så få katten grundigt undersøgt det er ikke normal adfærdsændring.
sep 2006
Følger: 4 Følgere: 4 Katte: 4 Emner: 84 Svar: 584
Katte er nogle dyr i en klasse for sig selv
Når katten bider