Voldsom adfærdsændring... {{forumTopicSubject}}
Jeg har et stort problem..
Felix har ændret voldsom adfærd efter Kit har født de 3 killinger. Natten til søndag (hvor hun fødte) og 1½døgn frem var han overhovedet ikke hjemme (han plejer at være hjemme hver dag og spise og sove). Da han endelig kom hjem var han tydeligvis meget sulten. Felix og Kit har altid været bedste venner og sover sammen i deres stol... MEN...
Efter Kit har født er han rasende på hende.. han vil overhovedet ikke nærme sig hende, og hvis han kommer for tæt på hende, knurrer han og hvæser og han angriver hvis det blir alt for tæt.. (hvis han f.eks skal gå forbi hende) - Hun er tydeligvis meget chokeret over det, og man kan nemt se på hende at hun ikke forstår hvorfor han er så gal på hende.
Han knurrer også hver gang han går forbi klædeskabet (hvor killingerne bor på nederste hylde i en kasse) og hvis jeg tager én af dem ud og ligger på gulvet så knurrer han endnu mere og stirrer på den...
Han er så rasende at han kan finde på at knurre af mig, hvis jeg prøver at få ham lidt tæt på killingerne...
Hvorfor har han ændret adfærd ?
Hvorfor er han så rasende på Kit ?
Er det fordi han er bange fordi hun pludselig er blevet mor ?
Hvad skal jeg gøre for at han blir god igen ?
Hva skal der ske når killingerne blir store nok til at lege ude på gulvet ?
Spørgsmålene farer igennem hovedet på mig... hjælp mig jeg søger virkelig svar...
Knus H
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 2 Katte: 3 Emner: 12 Svar: 33
Voldsom adfærdsændring...