{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.205 visninger | Oprettet:

Bruger tæppet som kattebakke {{forumTopicSubject}}

Vi står med et rigtig træls problem.
For godt en måned siden tog vi vores hunkat ind, efter at hun har gået 1 år som udekat. Hun måtte akut indlægges med betændelse i bugspytkirtlen. Hun skulle derefter på specialkost, da hun havde tabt sig forfærdelig meget.
Da vi har en anden staldkat vi fodre på, besluttede vi os derfor for at tage hende ind.
Hun har været ved normal vægt i et godt stykke tid efterhånden, og fungerer optimalt, men de seneste par uger er hun begyndt at tisse bag kattebakken. Uanset hvordan og hvorledes vi gør - Sølvpapir osv. - så bliver hun ved. Hun er én kat om en stor kattebakke, og den bliver tømt dagligt, og det er altid samme plet bag kattebakken.

Et alternativ kunne være at bygge hende et indelukke, så hun ikke kan smutte over til naboen og spise af deres foder, men det ville også bare være synd, hvis hun skulle bo alene der.

Hun er 12 år, og har levet som indekat de første 11 år af hendes liv.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bruger tæppet som kattebakke
  • #2   8. aug 2015 Ja, hun er neutraliseret.

• #4   8. aug 2015 Hun blev tjekket i hoved og ende sidst hun var hos dyrlægen. Og hun går ikke og tisser alle mulige steder. Det er altid samme plet bag kattebakken (hvilket er lidt af en omvej, da hun skal hoppe over en kasse og sådan lidt, for at komme derind.

• #6   8. aug 2015 En urinvejslidelse kan kun konstanteres ved en urinprøve. Og det indgår ikke i en almindelig helbredsundersøgelse.

• #7   8. aug 2015 Urinvejsinfektioner infektion er en mulighed, men der kan Være andre årsager.
    Det kan simpelthen Være hendes måde at fortælle jer på at hun på ingen måde er tilfreds med at blive indekat igen efter at have prøvet det frie liv i et år.
    Det kan også handle om at hun vil fortælle at hun altså ikke vil nøjes med en kattebakke, at hun vil have en til tis og en til afføring.

Og så lige et spørgsmål med hvad og hvordan har du rengjort efter hun har tisset ved siden af kattebakken??

• #8   8. aug 2015 jeg tænker også på hvad du har gjort rent med.
    nogle rengøringsmidler tiltrækker mere end det hjælper...

men jeg ville nok lige få hende tjekket for blærebetændelse. har selv oplevet at den ene af mine katte fik blærebetændelse efter en kur mod gallegangsbetændelse

• #9   8. aug 2015 Hvis det er en urinvejsinfektion forstår jeg ikke hvorfor hun ville gøre sig det besvær for at komme til den eneste plet bag kattebakken? Vi har som sagt gjort det ekstra besværligt for hende at komme derhen. Det er ikke sjat tissen, hun har ikke problemer med at holde sig og det er samme sted hver gang. Derudover bruger hun også kattebakken.
    Vi gør den ren 1-2 gange dagligt, og vi bruger Extreme Classic kattegrus.

Vi rengør med Rodalon, men det er jo ikke til at få lugten 100%, så det er muligt det er fordi netop denne plet lugter af urin.

• #10   8. aug 2015 Hvis det er lugten af urin som trækker hende, vil R10 fra Matas hjælpe, det tager lugten.
    Kan i ikke komme til, at stille bakken oven på det sted hvor hun tisser?

Og måske en ekstra bakke, men i slipper nok ikke uden om et tjek hos dyrlægen smiley

Og når hun nu har været ude, tror jeg det ville hjælpe meget med et sted hvor hun kan være ude, men sikret mod udelivet smiley
    Jeg ved ikke hvilke muligheder i har, men en hurtig og enkel løsning kan være en kraftig pavillon i stål eller træ, hvor i sætter net på, og så kan den stå ved en dør eller et vindue.

• #11   8. aug 2015 Mht. at hun er gået fra ude til inde, det har intet problem været. Hun viser ingen interesse i at komme ud, end ikke når vi åbner vinduer og døren, selvom hun ligger lige ved siden af. Som udekat stod hun altid enten foran døren eller kom løbende så snart vi åbnede den, og forsøgte at komme ind. Hun har endnu ikke gjort ét eneste forsøg på at komme ud, og viser ej heller nogen former for stress. Faktisk slappede hun helt af, efter hun kom ind. Hendes adfærd er normal. Kalder på os om morgenen, sover regelmæssigt i løbet af dagen, sidder og tigger når der er aftensmad (vi giver self. intet grundet hendes situation), får legeflip ved 21-22 tiden og putter til vi går i seng. Spiser og drikker regelmæssigt, er hverken over eller undervægtig og går så delvis i kattebakke og delvis på sin nye plet.

Endnu en kattebakke ville måske være en idé at prøve, men denne vi har nu kan vi ikke stille på pletten, da det er under et hjørne bord, og den er for stor til at komme under støtten. Vi har dog stillet en boks for, så det tager en del besvær for hende at komme over til sin plet, men hun gør det alligevel.

Vi har lige haft en del dyrlægeregninger, og har yderligere 2 på vej, så så længe der ikke er klare tegn der indikerer urinvejsinfektion, vil jeg ikke slæbe hende afsted. Hvis hun havde urinvejsinfektion ville hun ikke hoppe over åen efter vand for at komme til at tisse, med andre ord, det mest besværlige sted i huset.

• #12   9. aug 2015 Åh jo en kat med urinvejsinfektion ville hoppe over et helt højhus, hvis der er en lille bitte mulighed. Nu har jeg prøvet det et par gange, så det er af egen erfaring, jeg taler ud fra.

• #13   9. aug 2015 Det er iøvrigt meget smertefuldt for katten at lide af urinvejsproblemer.

• #14   9. aug 2015 prøv at tage en bomuldsklud og kom eddike på og læg den på plettet. Den skal ligge indtil lugten er væk.

jeg ville nok prøve med to bakker. hun kan være en sippet dame.

Kommentér på:
Bruger tæppet som kattebakke

Annonce