{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
862 visninger | Oprettet:

Killingerne taber sig! {{forumTopicSubject}}

Hey jeg har et stort problem som jeg håber at der er nogen der kan hjælpe med...

Killingerne har begge mistet appetitten.. de virker så trætte og så. I nat, selvom vi har fodret dem hver 2. time (vi tilbød dem ihvertfald mad hver 2 time og tvang lidt i dem) så har de tabt sig... Nova fra 443 gr til 431 gr og Luca fra 290 gr til 277 gr....

Jeg har snakket med dyrlægen og hun sagde at hvis de ikke begyndte at tage til sig inden imorgen skulle jeg komme op med dem... Spurgte om det kunne være ormekuren der gjorde det og det sagde hun ja til.. Jeg har så besluttet at hvis jeg ikke kan få dem til at spise inden de næste 5 timer tager vi til dyrlægen...

Har I nogle råd til hvad jeg skal gøre? Evt noget mad jeg kan lave til dem...

Hilsen en desperat Cemile

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Killingerne taber sig!
  • #1   27. jun 2006 Jeg tjekker lige om de har feber (skal lige finde kattenes termometer) og prøver om de vil have sukkervand..

Men forstår det bare ikke smiley de spiste så meget igår.. Nova både toskerogn m. A38 og modermælkserstatning og Luca mange mL modermælkserstatning..

Det er da helt sikkert den ormekur...

• #2   27. jun 2006 nej da... sikke noget..... håber de små pus ikke er syge...

venter spænt på at hører om de har feber...

Naja

• #3   27. jun 2006 Jeg leder, jeg leder... Hvorfor kan man aldrig finde noget når man har brug for det?

• #4   27. jun 2006 Ja, har altså lige droppet termometeret, til jeg har fået noget mere væske i dem...

Har også lige lavet fiskegrød, så når den er kølet af burde det hjælpe... Nova er mere vågen nu efter jeg fik lidt sukkervand i hende, så det er fint nok.. Nu gælder det Luca...

• #5   27. jun 2006 Uhhh håber ikke de små pus er syge..... kan de ikke bare være trætte.... kan godt være det lyde dumt... måske har de været oppe i nat.... XX er fingre..

Naja

• #6   27. jun 2006 de har været oppe hver 2. time i nat... jeg er træt, men ved ikke hvordan det funker for killinger...

de fik ormekur igår... og Luca, der ihvertfald har orm, hhar fået tynd mave (ikke diarré)...

• #7   27. jun 2006 De skal jo sove meget.... men prøv at få så meget væske i den som over hovdet muligt og evt tiger mælk... mener godt så små killiger må få det... der er ihvert fald noget med % i..

Naja

• #8   27. jun 2006 3 dl tykmælk
    1 dl piskefløde
    1 spsk vand
    1 tsk honning
    1 æggeblomme

Naja

• #9   27. jun 2006 Ja.. Nu venter jeg lige på min veninde som er her om en times tid.. Fik fat i min kæreste som sagde at han havde smidt termometeret ud (hvorfor ved jeg stadig ikke), så hun kommer med et...

Nova har spist og har været i legehumor nu.. Hun opgav dog da jeg ikke lige havde tid til at lege...

Luca ligger her hos mis og jeg kan godt få listet lidt modermælkserstatning i hende og lidt sukker vand. Hun virker også en anelse kvikket op, men også meget træt...

• #10   27. jun 2006 Ved fra mig selv af det godt kan være hårdt at have tynd mave..... håber det bedste for dine mislinger...

Naja

• #11   27. jun 2006 Sarabimor: Jeg tager til dyrlægen nu... Luca vil intet... så må vi se på dem der....

• #12   27. jun 2006 Naja: det var selvfølgelig også til dig.. tak for hjælpen begge to smiley

• #13   27. jun 2006 Forresten så har Nova kastet sig frådende over fiskehavregrøden... (med skjult KMR) Så hende er jeg ikke bekymret for mere..

luca har je mellem brysterne,, kan jeg transpotere hende sådan til dyrlægen?

• #14   27. jun 2006 Ja da hvis du kan styre det..... eller i et tørklæde om halsen...

god tur... håber at han klare det... held og lykke..

Naja

• #15   27. jun 2006 undskydl hun selvfølgelig..

Naja

• #16   27. jun 2006 spammer liger dit inlæg...... det var godt du fik fat i dr. dyr.... se at komme afsted i en fart.... held og lykke..

Naja

• #17   27. jun 2006 Så er vi tilbage fra dyrlægen...

Nova har fået det rigtig fint...

Luca derimod har det rigtig skidt. Vi valgte sammen med dyrlægen at de skulle beholde hende til ihvertfald imorgen.. Hendes temperatur lå lidt på den lave side, men ikke noget alvorligt.. Men hun kan ikke synke og er ikke interesseret i noget... Så nu krydser jeg fingre for at de kan få hende på ret fod igen. Dyrlægen kiggede på hendes tænder og havd vi fortalte om hende og kom frem til at hun nok er 3 uger eller lidt mere, men underernæret.. Så det blandet med en ormekur har nok slået hende ud af kurs...

Så jeg vil gerne sige tak for hjælpen til alle jer, der har svaret i tråden her.

• #18   27. jun 2006 Uhhh jeg skal nok xxx alt hvad jeg kan... håber det lille pus klare den.... Lækkert at hører at nova er fit fot fight...

Naja

• #19   27. jun 2006 Vibeke : Jeg har allerede engangssprøjter og en sutteflaske til KMR modermælkserstatning... Grunden til at de fik en ormekur hos dyrlægen, var at jeg har fundet orm i begges afførring... Og jo det er nok lige tidligt nok (ved jeg nu), men dyrlægen anbefalede det, så jeg tænkte at det måtte være det bedste. Nova får både KMR og fast føde (fiskehavregrød, vælling og torskerogn med A38 og KMR)...

Men tak for rådene alle sammen... skal nok holde jer opdaterede omkring Luca...

Kommentér på:
Killingerne taber sig!

Annonce