1.111 visninger
|
Oprettet:
2 nye medlemmer i min lille familie *krise* {{forumTopicSubject}}
Hej KG'er
Efter jeg blev skilt og flyttet for mig selv. Fik jeg en skøn killing hjem, det skulle være en hunkilling, men efter tjek op, blev det en lille dreng så han kom til at hedde Panter istedet for Frida:)
Nu har jeg så fået et søskendepar hjem, og den ene er ret strid. Hende og Panter slås en hel del til tider.. Andre tidspunkter kan de hygge, og lege fint..
Er det noget der går over at de slås engang imellem ?
Panter er 1 mdr. ældre end de to søskende. Den sidste pige er meget forsigtig, og holder sig mest til hendes søster.
Det første billede er af Panter ( den sorte ) og den stride pige som kaldes Fru Olsen
okt 2008
Følger: 14 Følgere: 13 Katte: 2 Emner: 17 Svar: 50
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 61 Katte: 4 Emner: 73 Svar: 9.105
Hvis de er kommet inden for de sidste par uger, vil jeg sige, at alt er normalt.
Og hvor længe har du haft drengen, og hvor godt er han faldet til?
Du skal endelig huske et par ting:
De skal alle neutraliseres, det giver ro på hormonerne.
Du skal fodre flere steder, så man ikke bliver en kamp om resurser.
3 katte betyder 3 kattebakker, så du ikke risikere, at nogle af dem bliver urenlige, fordi de ikke vil dele bakke.
Udfaldet af sammenføringen kan blive i 2 retninger, at de bare acceptere hinanden.
Eller at de bliver rigtige venner, som sover sammen og vasker hinanden.
Jeg har prøvet begge dele.
okt 2008
Hvis de er kommet inden for de sidste par uger, vil jeg sige, at alt er normalt.
Og hvor længe har du haft drengen, og hvor godt er han faldet til? Panter har jeg haft i en mdr
Jeg har 9 skåle med foder og 4 skåle med vand stående omkring. Samt 3 bakker At de to bakker så ikke bliver brugt af dem, men det kommer nok
Altså de kan godt være søde ved hinanden, vaske og putte.. Men pludseligt bliver de bare uvenner
De skal selvf. alle 3 neutralisreres
okt 2008
nov 2013
Følger: 14 Følgere: 795 Katte: 20 Emner: 113 Svar: 7.255
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
Lige med dine skal du også regne med at de også skal finde ud af indbyrdes hvem der skal bestemme mest, og den diskution kan de tage flere gange gennem årene, så de opfører sig helt normalt, lad dem slås og have uenigheder, lad være med at blande dig, du skal også være obs på at noget af uenigheden kan være det faktum at drenge og piger leger lidt forskelligt, piger vil gerne lege tagfat og drenge vil gerne lege bryde kampe, og når man ikke er enig om legen så bliver man uvenner.
Så læge det ikke fyger med store pelstotter og blod så tag det helt roligt, det lyder også til de stadig er killinger, så måske du også tolker deres voldsomme leg som at de er sure på hinanden, når killinger leger og prøver kræfter på hinanden så kan det godt se ud som om de ikke kan lide hinanden både med lyd og signaler, men i virkeligheden prøver de blot kræfter med hinanden.
maj 2012
jul 2008
Følger: 57 Følgere: 734 Katte: 12 Emner: 705 Svar: 7.967
de leger. de er i den alder hvor man "træner" slåskampe. det er helt normalt.
det er især fordi de allerede sover sammen at jeg ikke tror at de slås for alvor. For så havde de ikke ville være i nærheden af den anden
Og 4 dage er pænt når de er i den alder. de fleste killinger "falder" bare ind og leger med dem som der er.
prøv at se på internatter hvor kattene går løs. her er det meget tydeligt at se hvor hurtigt killinger faktisk finder nogen at lege med. Og især når det kommer til deres "slåskampe" så kan det være vildt at se på, men de er bare bedste venner.
har selv arbejdet for kv i mange år, og hos os gik alle kattene frit fra kl 9 til kl 17 hver dag. så når der var 20-30 killinger på samme tid, så gik det (meget) vildt til. de hyggede sig bare. men sjovt at se hvordan de finder sammen med nogle i sammen alder eller med nogle med samme temperman. der er bare killinger som har krudt i ... og de finder tit sammen med andre med krudt det sted...
okt 2008
maj 2012
2 nye medlemmer i min lille familie *krise*