Sammenføring af voksen hund og 12 uger gammel killing. {{forumTopicSubject}}
Hej derude i stuerne.
Jeg har et større spørgsmål, som jeg tænker i vidende kan hjælpe mig med.
I går ankom bublé til vores lille familie.
Han tog alt foruroligende let, og valsede bare lidt nysgerrigt og ubekymret rundt. I mellemtiden var min kæreste ude at gå en lang gåtur med vores hund Quila, så bublé kunne snuse rundt i ro og mag. Vi anrettede derefter soveværelset til bublé, hvor Quila ikke må være. Således mødtes de ikke i går, men de sansende hinandens dufte fra vores fingre.
I dag valgte jeg at give Quila mad i vores udestue, med lukket glasdør og på den anden side bublé med sin mad. Begge spiste, og der var en rolig adfærd fra dem begge.
Jeg tog da bublé op øverst i sofaen, og åbnede døren langsomt. Quila var meget tydelig i et venligt kropssprog, og bublé var modsat meget tydelig i et nervøst kropssprog.
Jeg fik Quila til at ligge sig 5 meter, hvor hun lagde sig til at slappe af. Bublé blev igen rolig.
Quila ligger nu i sin sækkepude, og bublé i sofaen; begge sovende.
Quila er vant til katte, og har en gang ageret som plejemor for en hittekilling. Hun er dog også meget plejende og slikkende.
Bublé er ikke vant til hund, og bliver nervøs når hun er indenfor en meters afstand.
Hvordan ville i langsomt tilvende et sundt miljø?
Er det muligt at det ikke kan ske, når han ikke har mødt en hund før?
Tak for jeres tid.
feb 2012
Følger: 15 Følgere: 17 Katte: 2 Emner: 55 Svar: 2.031
jul 2015
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 4 Svar: 27
Og soveværelset er også hans alene.
Jeg håber han kan tilvendes med tiden.
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
Men din hund lyder jo til at være en god hund der gerne vil katte og det er den bedste start du kan få, killingen er så lille så han vil ret hurtigt vænne sig til at hunden er der og ikke gør noget ondt, men pas på med det der med at hunden meget gerne vil slikke og vaske katten, ikke for de det skader katten, men fordi et sæt killingeklør der siger fra over for vovse kan koste et øje for hunden, så i starten ville jeg aldrig lade de 2 være alene sammen, simpelthen for at de ikke skal skade hinanden ved et uheld..
Noget andet, du skal have noget højt som katten kan søge op på så den er i fred for hunden hvis den ikke gider den, og en sofa er bare ikke godt nok, du må ud og investere i et kradsetræ som er minimum 160 cm, helst højere evt gulv til loft, men 160 cm er OK i starten, også for at han har noget at kradse i, så det ikke går ud over sofaen, men vigtigst for at han kan komme op i højden, det er det bedste katte ved, de er ikke designet til at leve deres liv på gulvet som hunde..
jul 2015
Er der et særligt kradsetræ du kan anbefale?
Er der noget de specielt kan lide?
jan 2012
Zooplus har mange fine at vælge imellem til rimelige priser, vælg med gode tykke stammer de holder bedst i længden, og ellers vælg nogle ud og spørg herinde hvilke folk vil anbefale, eller plusser og minister ved de forskellige, folk er meget hjælpsomme på den front.
Zooplus.dk http://www.zooplus.dk/shop/kat/kradsetrae
Zooplus.de der er penge at spare på den tyske side http://www.zooplus.de/shop/katzen/kratzbaum_katzenbaum
jul 2015
jul 2015
Hun er så dygtig, prøver at udvise et meget tydeligt kropssprog - men hun har svært ved at forstå at han ikke er helt tryg endnu.
I går blødte hun på mulen, da hun havde haft snuden for tæt. Hun gik bare over og lagde sig.
Jeg håber han langsomt accepterer hende med tiden.
Hvor længe gik der ved jer ?
jul 2012
Følger: 3 Følgere: 26 Katte: 1 Emner: 65 Svar: 1.075
jul 2015
jan 2012
Har du fået købt eller bestilt et højt kradsetræ???
Jeg håber at katten som tiden går finder ud af at hunden ikke er farlig, men det er i hvert fald vigtigt at katten kommer til at kunne studere hunden fra fugleperspektiv, for sådan lærer den bedst hundens kropssprog at kende, men det er klart det tager tid, og så vil jeg lige indskyde at katten læser dit kropssprog og mærker din nervøsitet, og jeg kunne gisne om at da du stod i køkkenet og katten kom ind så stoppede du hvad du havde gang i og blev lidt anspændt af nervøsitet over hvad der nu skete, det har katten 100% kunnet mærke derfor blev den anspændt og en lidt hurtig bevægelse eller uforudset bevægelse fra hunden gjorde katten forskrækket og så reagere den instinktivt.
mar 2015
Følger: 1 Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 63
jul 2015
Vi er blevet enige om dette kradsetræ http://www.bitiba.dk/shop/kattetilbehoer/kradsetraeer/stor/428633
Der skulle være 2-3 dages levering.
Og det er 188 cm i højde.
Susanne: og det.gik bare fint, da du fjernede gitteret efter en måned?
jan 2012
Det er et super fint kradsetræ det skal han nok blive glad for
jul 2015
Det er rigtig dejligt at høre med kradsetræet.
Jeg synes det havde mange fine funktioner og en god højde. Jeg er selv kun 160, så han kommer til at se mig fra toppen også
jul 2015
Så vi blev enige om dette
http://www.zooplus.dk/shop/kat/kradsetrae/kattemiljoe/op_til_260_cm/372730
På annoncen kan man se kundebillederne, og det ser ud til at være ok. Det er nu bestilt, og skulle gerne komme inden for 2-5 hverdage.
jan 2012
Det kradsetræ i er blevet enige om er praktisk i den forstand at ligge puderne kan tages af og vaskes, det vil du finde yderst rart i længden
Stammerne er også en anelse tykkere på dette træ frem for det andet det er også en fordel, hvis han ender med at blive en stor kat så skal du måske overveje om nogle år at udskifte det til et med tykkere stammer, men nu og her er det fint og det bliver det såmænd nok også fremover, mine stammer er ikke mere en omkring 10 cm i diameter og min ene hunkat vejer 9 kg og det holder fint til hende, det afhænger af hvor voldsom han er/ bliver
jul 2015
Vi må holde øje med om det bliver for småt, så må det bare skiftes ud til den tid.
Må jeg spørge hvilket kradsetræ du har?
jan 2012
Det ene er et galoptræ som jeg har fået af min kusine fordi hendes kat ikke gad bruge det og der står blot more4cats på det, det andet har jeg købt brugt og er fra Leopets og så har jeg faktisk bygget til/ ombygget det med et gammelt jeg havde som passede sammen med som jeg havde købt ekstremt billigt på en internet auktion som nu er lukket :)
jeg kan ikke lige huske om der er billeder af dem på mine kattes profiler; )
jul 2015
Jeg kan lige prøve at tage et kig
jan 2012
Min Tøsen på 9 kg holder nemlig meget af at ligge i sit kradsetræ og hun ligger helst udstrakt og dermed havde jeg det krav til lradsetræet at hylderne var mindst 50 cm lange
Og det fandt jeg så brugt i nabobyen til blot 200 kr
jul 2015
jan 2012
jul 2015
Jeg tror helt bestemt han bliver glad for sit kradsetræ, når han lige får set det an. Han har brugt det nederste af det til at kradse allerede, så det kunne jo ikke være bedre
mar 2015
Følger: 1 Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 63
Sammenføring af voksen hund og 12 uger gammel killing.