2.276 visninger
|
Oprettet:
meget lille killing {{forumTopicSubject}}
Jeg har den her dejlige killing. Han er livs glad og er lige som andre killinger. Men han er meget lille han vokser ikke rigtigt og han tager kun 10 g på om ugen. Dyre lægen vil gerne tage 180 prøver på ham. Så vil høre om nogen af jer har haft sådan en killing og hvad der var galt med den. Så min lille fyr ikke skal ud sættes for en masse. Håber der er en der lige ved hvad der er galt. På forhånd tak.
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 369 Katte: 4 Emner: 181 Svar: 7.216
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 369 Katte: 4 Emner: 181 Svar: 7.216
Hvis den stadig dier, så kan det jo være at Mormis ikke har mælk nok.
Hvis den spiser fast føde (killingefoder) og den spiser med god appetit, så optager den jo ikke næring.
Det kan jo være at de "180 prøver" bliver nødvendige, men hvis den er blevet afvist af sin mor, så er der sikkert noget helt galt, det fornemmer de.
Men godt at du har været til dyrlægen med den, men det skal du nok mindst en gang til.
okt 2013
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 8 Svar: 31
feb 2012
Følger: 15 Følgere: 17 Katte: 2 Emner: 55 Svar: 2.031
okt 2013
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
okt 2013
jul 2008
Følger: 57 Følgere: 733 Katte: 12 Emner: 705 Svar: 7.965
kornfrit er altså ikke altid det bedste.
det er lidt en videnskab at få gode store killinger. kender en som avler maine cooner, og er til barf, det kostede to killinger med brækket ben. så hun bruger ikke kun barf mere.
nu ved jeg godt at barf og kornfri ikke er det samme. det er mere det at man skal sætte sig ind i hvad der er bedst. og at killinger faktisk trives på.
maj 2007
Følger: 14 Følgere: 118 Katte: 32 Emner: 58 Svar: 969
Når mine killinger er 3 uger bliver de tilbudt fast føde (ikke tørfoder) men våd foder, der er most og tyndet op eller noget jeg selv laver.
Her er nogle af det jeg bruger:
TIGERMÆLK
3 dl tykmælk
1 dl piskefløde
1 spsk vand
1 tsk druesukker el. 1 tsk Honning
1 æggeblomme
det hele piskes ell. Blendes. holdbarhed i køleskab ca. 2 dg
--------------------------------------------
lys-fiske-havre-KMR-grød,
Kogt kylling el fisk, findel det og bland med ca. 1/4 rå havregryn + det lunkte kogevand fra kødet. Mange af næringsstofferne er nemlig kogt ud i vandet, og havregrynene inderholder salte, mineraler og vitaminer + de giver lidt på sidebenene og også holder maven i orden. Kog ikke i for meget vand og tilsæt en anelse salt.
Du kan i stedet for havregryn også bruge moset kartoffel, små nudler eller ris, der er kogt godt ud i kød/fiskevandet
Du kan selvfølgelig også købe killinge dåsemad.
håber det hjælper
okt 2013
aug 2014
Følger: 3 Emner: 1 Svar: 18
meget lille killing