Mysteriet om fuglemordet {{forumTopicSubject}}
Jeg fandt disse rester af fugl under min bil i dag. Vinger og ben smager åbenbart ikke godt. Jeg har bare virkelig svært ved at tro, at en af mine sofadyr er gerningskatten. Hvad siger I? Kan det mon lade sig gøre?
De er alle tre persere og mega dovne. de har været indekatte hele deres liv, men efter vi flyttede i hus har de dog fået lov at gå lidt ud. De holder sig som regel i vores egen have og strejfer ikke langt omkring. De sidste par dage har der været vældig skræppen fra hækken, hvor der bor nogle småfugle, hver gang en kat nærmede sig. Så de har haft et godt øje til dem, men helt ærligt de har jo aldrig lært hverken at jage eller æde en fugl.
Så nu må jeg høre jer om det virkelig kan lade sig gøre, at de har instinkterne i behold, eller det er mere sandsynligt der har står en anden bag udåden?
feb 2007
Følger: 20 Følgere: 33 Katte: 3 Emner: 154 Svar: 2.847
feb 2011
Følger: 3 Følgere: 6 Katte: 1 Emner: 33 Svar: 580
Feline er/var også indekat. Aldrig været ude (hun blev dog smidt af i en hæk), aldrig set en mus og kun set fugle gennem vinduet.
En aften mens vi boede hos mine ekssvigerforældre, kom deres kat hjem med en levende mus og smed den på min eks' mave. De prøvede så at få katten til at fange musen og slå den ihjel, men næ nej det måtte de selv finde ud af! Så hev vi udekatten (tilløberen) ind, men han anede ik, hvad der foregik, og troede bare han skulle nusses.
Så hentede min eks Feline inde på værelset. Han satte hende ned på gulvet i stuen, og inden han fik set sig om, havde hun færten af musen, og så gik den vilde jagt. Det endte med hun havde jagtet den halv ihjel, før min ekssvigermor fangede den og satte den ud.
Så jo hun havde instinktet i sig. Mere endda end de to katte der nornalt kom ud
feb 2007
Jeg tænker bare, at når de aldrig har været ude før, så har de aldrig lært det. Deres mor og far har også været indekatte i mange generationer tilbage. Så de har heller ikke kunne lære dem det.
Som du siger med din, så kan hun jo sagtens have været født af en vildkat (som jeg forstår det), som har taget bytte med hjem til killingerne Så måske derfor hun vidste hvordan hun skulle nedlægge musen
jul 2008
Følger: 57 Følgere: 734 Katte: 12 Emner: 705 Svar: 7.967
rotter vil de derimod skulle lærer at fange af deres mor
så jo det kan godt være en af dine rovdyr som har leget stor-kat
feb 2007
I mine øjne er de jo bare nogle dovne sofaløver
feb 2011
Følger: 3 Følgere: 6 Katte: 1 Emner: 33 Svar: 580
Men derfor kan Felines missemor jo sagtens have kommet hjem m levende mus osv, for at lære de små hvordan man gør
feb 2007
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 370 Katte: 4 Emner: 181 Svar: 7.218
Freddie er begyndt at komme ud og han har sandelig et "godt øje" til alle de "kyllingestege" der kommer til foderbrættet. Jeg venter faktisk bare på at få en gave...
Elvis har faktisk fanget en fugl imens han gik i sele..... så dine sidder såmænd bare med søde øjne og siger i kor: "Det var ikke os"
Det er ren instinkt
Mysteriet om fuglemordet