Jax opfører sig mærkeligt {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen.
Jeg skriver her fordi Jax er begyndt at have en mærkelig opførsel. Han er begyndt at blive skræmt over ingenting, det er ikke bare sådan lidt men meget.
Igår var der en episode hvor han gik op i vinduet, og uden videre bliver han bange og flyver ned fra vinduet, lander på min kæreste som ligger i sofaen ved vinduet og sætter af på ham med kløerne. Han hopper over en meter op i luften da han sætter af og godt og vel 2 meter ud i stuen og går helt i stå.
Idag ligger han i sofaen ved siden af min kæreste og uden videre får han også et chok der uden min kæreste har rørt på sig og går nærmest helt i panik, tror ikke det bare var en drøm da han næsten lige havde lagt sig.
Det var bare lige lidt eksempler. Nogle idéer til hvad der kan være galt?
nov 2013
Følger: 14 Følgere: 795 Katte: 20 Emner: 113 Svar: 7.255
aug 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Katte: 3 Emner: 92 Svar: 1.036
nov 2013
Følger: 14 Følgere: 795 Katte: 20 Emner: 113 Svar: 7.255
aug 2012
dec 2012
Følger: 21 Følgere: 229 Katte: 2 Emner: 77 Svar: 2.873
aug 2012
dec 2008
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 11 Svar: 205
aug 2012
jul 2008
Følger: 57 Følgere: 734 Katte: 12 Emner: 705 Svar: 7.967
nogle gange kan det være en lille bitte ting som har gjort at han er blevet mere nervøs (alt lige fra at man træder på kattens hale, eller noget har været faldet ned med et brag, altså noget som har forskrækket ham)
for nogle år tilbage da fridas killinger var omkring 1 års tid, havde vi noget uro midt om natten. fandt aldrig ud af hvem, men det har sikkert været et par af hankattene som lige skulle markere sig. Men Frida blev så bange at hun samlede alle tre "killinger". Efterfølgende skuller der ingenting til at hun fik samlet flokken. nu var de så ikke de nemmeste at arbejde med - eftersom at de var blevet 1 år. Men begge hunkatte-børn begyndte efterfølgende at have hyggerperioder med deres mor - den ene suttede faktisk også. den sidste var Thomas, og han ville da overhovedet ikke være med til det pjat.
du kan prøve at snakke med din dyrlæge. Få ham tjekket så du er sikker på at der ikke er noget galt med ham. hvis der ikke er noget galt så prøv at sæt en feliway op. det kan godt berolige en del.
aug 2012
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
Ellers ville jeg da overveje om han kan have nogle smerter af en art der kan tricke det, og eller ville jeg nok prøve at give calm føder en periode når nu han virker mere nervøs end ellers, sådan lige for at få ro på igen, men tag en snak med dyrlægen og han har nogle gode ideer, for han lyder stresset og et og andet og det er jo synd for ham..
aug 2012
Vi har snakket om det måske kan være kommet af at vi har haft gæster en aften som ikke rigtig har været her før, og der har været mere larm end der plejer at være. Så jeg giver ham lige et par dage og ser om der kommer mere. Var bare nervøs for ham, men han viser ingen tegn nu.
jul 2008
Følger: 57 Følgere: 734 Katte: 12 Emner: 705 Svar: 7.967
personligt bruger jeg dr bach nødhjælp - både til kattene og mig selv. vi brugte det en del på kv, og så er det bare fulgt med hjem. det kan være en god ting lige at give i sådanne tilfælde. sådan lige ½ time inden gæsterne kommer.
bruger det også til begge heste til nytårsaften. super nemt og man får ikke sådan nogle bedøvet dyr. de bliver bare mere afslappet og rolige.
Jax opfører sig mærkeligt