{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.937 visninger | Oprettet:

Åh nej, Kørt ned :-( {{forumTopicSubject}}

Øvøvøvøvøv
Kom hjem her i eftermiddag til en lille misser der bestemt ikke havde det godt smiley Jeg kunne se det med det samme jeg kom ind gennem døren at vores lille Felix slet ikke var som normal. Han sad lige inden for døren.

Jeg ringede med det samme til dyrlægen og det var et under at han forstod noget af det jeg sagde, da jeg tudbrølede imens. Så forsigtigt i kassen med Felix og så afsted til dyrlægen.

Vi fik taget røngten og finder en brækket hofte - stakkels lille mis smiley Men heldigvis er han trods alt heldig sluppen, så han skal ikke opereres, men kan nøjes med smertestillende og ro.
Halen er pt lammet, men der er ingen brud eller andre tegn på skade, så dyrlægen mener at det kan være hævelse fra hoftebruddet og at han får følelsen igen.
Det håber jeg godt nok, for jeg får med det samme flashback til sidste år hvor vi stod med Laurits der havde fået rykkes halen fra og fik den amputeret - der endte vi med at måtte aflive efter 3 uger. smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Åh nej, Kørt ned :-(
  • #2   9. jun 2015 smiley jeg håber han klare det.

• #3   9. jun 2015 Årrrhh nej det lille pus..
    Håber bestemt ikke det kommer til at ligne episoden med Laurits.. Men mon ikke dyrlægen ved hvad han snakker om, selve slaget kan jo også godt lamme noget så tænk positivt og se tiden an..
    Godt at han dog ikke skal opereres, det er nu imponerende hvor selv helende katte er..

Havde selv en kat der blev ramt af en bil da han var 6 mdr, han fik slået det ene bagben ud af hofteskålen, det gjorde man intet ved for benet ville blot sætte sig fast der hvor det nu var og så ville katten fungere helt normalt, når først smerterne havde fortaget sig. Og vups efter ca en måneds tid sprang og løb han som intet var hændt smiley
    Jeg håber du vil opleve det samme med din lille Felix smiley

• #4   9. jun 2015 Jeg har også haft en, der brækkede hoften, men den voksede skævt sammen, så han kom til at gå mærkeligt. smiley

• #5   9. jun 2015 øv øv - god bedring med ham
    Min mille (han hed Emil hos tidligere ejere) blev kørt ned 2 gange indenfor et år. Begge gange ramt på bagpartiet - den tidligere ejere valgte ikke at tage ham til dyrlæge nogle af gangene.
    han har ikke ondt i dag. vi har haft ham i de sidste 10 år. han skal dog bruge et stykke tid inden han tisser.

• #6   9. jun 2015 det ser heldigvis allerede nu, ud til at følelsen i halen kommer. jeg har set ham vippe hale spidsen et par gange og holde den lidt til den ene side.
    han har også været på kattebakke, så det ser også ud til at fungere smiley (selvom han kom til at tisse på sin hale)
    Sidste år blev vi nød til at aflive Laurits, da han ikke kunne hverken tisse eller skide selv pga lammelsen efter han mistede halen.

Så selvom Felix stadig er noget sølle, så er vi fortrøstningsfulde og håber han hurtigt kommer sig oven på det.

• #7   9. jun 2015 Det lyder som rigtig gode tegn.. smiley

Jeg husker godt historien med stakkels Laurits smiley

• #8   9. jun 2015 han har valgt at campere foran madskålen, så han ligger med hovedet i skålen og sover.
    han har også fået nogen skrammer i hovedet, heldigvis er de bare overfladiske

profilbillede
  • #9   9. jun 2015 Nårrhh stakkel smiley

• #10   9. jun 2015 den lille pus smiley

• #11   10. jun 2015 Åh nej, I har da godt nok været hårdt ramt det seneste års tid smiley
    Håber at lille Felix snart er helt frisk igen! Dygtige kat, der er gået hjem og vente på mor, så han kunne komme til dyrlægen smiley

• #13   10. jun 2015 UH grim oplevelse smiley
    Godt det går fremad, hvor er han nuttet

• #14   10. jun 2015 en lille update på Felix.
    han er ved godt mod, synes vi er dumme når vi ikke vil lukke ham ud, men det kan der ikke blive tale om.

han var ellers begyndt at bevæge halen lidt i går, men i dag hænger den bare slapt ned igen og han lader ikke til at kunne mærke noget i den smiley øvøv Jeg har fået en ny tid til ham her kl 16 i dag og så kigger dyrlægen på ham igen.
    jeg er lidt nervøs for om han kunne have gjort mere skade på halen, efter at han i nat forsøgte at springe op i vindueskarmen, men faldt ned igen ( eller det tror vi det er det der er sket) vi vågnede i hvert fald i nat ved et rabalder inde fra kontoret og da jeg kom ind lå det papir jeg havde der + mit staffeli(som stod ved siden af) på gulvet, mens Felix sad henne ved døren.

så kryds fingre for ham! håber han får følelsen igen og vi ikke skal til og amputere.

godt vi har forsikring på ham, for det løber da op med alle de sygebesøg! i sidste uge var vi også afsted med ham, da han var blevet bidt i halen. og det er nok ikke sidste gang hos dyrlægen i denne omgang (men vi kan da håbe)

• #15   10. jun 2015 For pokker da smiley Du kan tro, at der krydses fingre her!

• #16   10. jun 2015 XXXXXXXXXXXX fingre for jer smiley

• #17   10. jun 2015 Håber det bedste - alt er krydset ....

Det er ikke alle skader man opererer - noget reparerer sig selv

• #18   10. jun 2015 Og altså, ja han kan jo så godt have fået et slag ekstra når nu han ser ud til at være faldet / misset et spring også.. smiley

Vend gerne tilbage med en opdatering efter dyrlægebesøget

• #20   10. jun 2015 dyrlægen mener vi skal give det mere tid. der er ingen tegn på at der skulle være sket yderligere skade. så tid + smertestillende.
    Og så må vi håbe det bedste.
    vi har sat klatretræet ud, så han ikke hopper op i den eller springer ned når vi ikke kan styre ham. vil jo nødigt at han klatre alt for meget inden hoften er helet. det er desværre svært at forklare misseren at han altså skal holde sig i ro smiley

• #21   10. jun 2015 Det lyder til at dyrlægen er positivt indstillet..

Og nej det er ikke nemt at forklare en missekat at den skal holde sig i ro og ikke må hoppe og springe, men i må gøre hvad der er bedst for katten og så tage hans utilfredshed med, for en dag vil han være så god som ny og så vil han have glemt at i var "onde" ved ham og ikke gav ham hans vilje smiley smiley smiley

Du må meget gerne holde os opdateret, for vil jo gerne følge hans vej gennem helingen..

• #22   11. jun 2015 altså den hale er da bare udsat smiley

god bedring med ham. så må du ud og købe noget nyt legetøj som han kan hygge med. baldrianpuder er gode for de virker også beroligende på nogle katte

• #23   11. jun 2015 Jeg skal nok holde jer opdateret smiley Lige det næste stykke tid sker der forhåbentlig ikke så meget. Han skal bare have lov til at hele lige så stille.

Halen bevæger han ikke mere - det var kun den første aften smiley men jeg håber det kommer igen. Lige i dag virker han noget øm over det hele - hvilket vel ikke er så underligt efter hvad der er sket for ham. Heldigvis synes han at det smertestillende vi har fået til ham, smager fantastisk, så det slikker han hellere end gerne i sig og tigger efter mere når vi er færdige.

Ziggy opfører sig pænt overfor ham, hun lagde op til leg en enkelt gang, men fandt ud af at det ville han ikke, så nu lader hun han bare være.
    Vi lagde et tæppe ud i gangen under knagerækken, hvor han gerne vil ligge(de mangler jo træet) Men det har åbenbart trigget et eller andet hos Ziggy, for hun har ledt og ledt hele dagen i går, som om hun var overbevist om at der skulle være en kat mere i huset. Så jeg har spekuleret på om det mon har mindet hende om Laurits som vi mistede sidste sommer? Han havde nemlig også en håndklæde på samme sted hvor han lå og sov efter han kom til skade.
    Det er desværre ikke lige muligt for mig at spørge hende om hvad det er hun leder efter, selvom det kunne være interessant at vide det smiley

• #24   11. jun 2015 Jeg tror ikke hun husker den kat dom ikke er mere? Men du har ret vi kan desværre ikke spørge smiley
    Men godt de kan klare sig med alternativerne til krassetræet, for det er da svært, når han ikke må komme op og falde ned,,, og det ville da være kedeligt i et bur, det ved jeg tit bliver brugt, når en kat skal holdes i ro.

• #25   14. jun 2015 I kan lige få en lille update mere på Felix.

Her i fredags opdager jeg at der kommer lidt blod ud ved hans tissemand efter at han har været på bakken, så der får jeg lige en snak med dr. dyr igen igen. Han mener at det sansynligvis bare er slaget han har fået og ikke noget alvorligt, men vælger dog at sætte ham på en penicilinkur for en sikkerheds skyld, så han er sikker på at der ikke opstår infektion.
    Felix er ellers i godt humør nu og specielt i går og i dag er han rigtig kommet op på mærkere, så det med at holde ham i ro er ikke helt nemt - han løber næsten på væggene rundt i huset og alt bliver overfaldet. Han sørger også for at fortælle os at klatretræet mangler, ved at gå hen til hvor det burde være og miauve og kikke bebrejdende på os. Lige nu er han i gang med at drible med et viskelæder han har stjålet.
    Halen kan han bevæge lidt mere nu, han kan løfte den ved roden og holde den til den ene side(den samme side hele tiden) Jeg håber det bliver bedre endnu - jeg vil jo gerne hvis han fik fuld bevægelighed i halen igen. Men vi må vente og se, mens vi håber og krydser fingre. Han virker jo ellers glad og tilpas, så det er det vigtigste.

• #26   14. jun 2015 Det er godt, at høre det går fremad smiley

• #27   14. jun 2015 smiley smiley smiley åhh en skøn update, næhh det er slet ikke nemt at holde en mis i ro hvis den ikke vil..

Dejligt at der er kommet lidt følelse tilbage i halen, det skal nok gå, men med babyskridt, ikke helt sikkert Felix er med på det men han må jo pænt tage den tid det tager og så må i mennesker have tålmodighed smiley smiley

• #28   14. jun 2015 super at hører smiley

• #29   15. jun 2015 smiley smiley smiley smiley smiley smiley

• #30   16. jun 2015 I får lige en lille video af han, da han var ved at myrde gulvtæppet i går. Han finder på rigtig mange ting lige nu, så jeg tror han er ved at kede sig ved at være inde. Vi holder ham dog inde lidt endnu.

https://youtu.be/bhwVBXJjAww

Han slap lige ud af terrassedøren den anden dag, men det der trak mest var åbenbart klatretræet, for det var det første han spænede hen til og op i. Så det var nemt nok at hente ham ind igen(efter vi fik pillet velcropoterne af træet, for han ville jo ikke give slip)

• #31   16. jun 2015 godt skjult misser, hvis vi da skal spørge Felix smiley

profilbillede
  • #32   16. jun 2015 Hold da op han krudter smiley

• #33   16. jun 2015 Hvor han dog sød og fin smiley Utroligt så glad og livlig han er med en brækket hofte! smiley
    Fortsat god bedring!

• #34   17. jun 2015 tænk hvis de gamle på plejehjemmene som brækkede en hofte ,kunne komme sig så hurtigt?

han har godt nok krudt et vis sted den unge mand. hvad siger han til en gåtur i snor? for her ville du have opsyn med ham uden at han kan rende for langt og hoppe op steder hvor han ikke må

• #35   17. jun 2015 Nåårrh smiley

• #36   17. jun 2015 Jeg tror bestemt også det har noget at gøre med at han kun er 9 mdr, at han kommer sig så hurtigt. Han får stadig smertestillende, men vi overvejer meget at stoppe med det, da han jo ikke lader til at have ondt længere(eller i hvert fald ikke ret meget ondt)

Vi har snakket om gåture med ham og det kan også være vi får det prøvet af. Lige nu virker han da godt nok interesseret i at komme ud, men ikke på en desperat måde. Vi prøver at stimulere ham så godt vi kan med legetøj, uden at det bliver vildt, men for dælen nogle spurteture han tager rundt i huset ind i mellem.

mht halen, synes jeg at han kommer lidt mere op med den nu, men stadig kun ved roden. Resten af halen lader det ikke til at han kan mærke på nuværende tidspunkt.

• #37   17. jun 2015 Jeg tænker, at det måske er en god ide at droppe det smertestillende, inden han bliver lukket ud - altså så evt. smerter afholder ham fra at være for vild derude. Han er jo godt nok også vild indenfor smiley men alligevel, jeg tænker høje træer og sådan...

• #38   17. jun 2015 Ja jeg ville også sætte det ned eller droppe det, måske lige efter en aftale med dyrlægen.
    For helt klart han er aktiv fordi han ikke har smerter når han får det smertestillende, og måske som med os mennesker, laver han for meget smiley

• #39   18. jun 2015 derfor skal han netop ikke gå løs. han er jo stadig ikke 100% rask selvom at han gerne selv ville være det (nok pga det smertestillende). Men derfor skal han netop ikke have lov til at kravle op i højder, hvor der er risiko for at han laver nogle forkerte bevægelser.

så hvis han - og I- har mod på det så ville jeg nok bruge snor indtil at dyrlægen siger god for at han er klar igen. dels vil det hjælpe på hans aktivitetsniveur og kan gøre ham trært uden at overbelast for meget. og dels er det jo en del af hans hverdag at komme ud.

• #40   21. jun 2015 I får lige en lille update mere. Felix lader til at have det rigtig godt. Han har været uden smertestillende siden torsdag og det ser ikke ud til at han har ondt, men alt det krudt han skal brænde af!

Han er også ovre sin penicilinkur, men det var åbenbart ikke så slemt, selvom han synes pillerne er trælse - for han kommer nu selv morgen og aften og klager sin nød over at han ikke har fået noget. Så han synes i hvert fald at vi skal fortsætte med at sætte os ned med ham og nusse og give godbidder to gange dagligt.(vi gav pille og så godbid bagefter, mens han var på kuren).
    Han prøver også selv at stjæle nogle guffer, så han hopper op på køkkenbordet om natten og tager dåsen med guffer i, vælter ned og så dribler rundt med den på gulvet. Men det er ikke lykkes ham at få den af endnu smiley

Halen går også lidt bedre - det går langsomt, men jeg synes jeg kan se forbedringer. Han holder den stadig til den ene side, men den kommer da længere og længere op. Fra midten af halen og ud lader det stadig ikke til at han kan mærke noget og den del hænger endnu.
    Dyrlægen siger at så længe der er blodomløb(og det ser det ud til at der er) så er der ingen grund til at gøre noget ved det nu. Det er kun hvis der skulle opstå problemer, og lige nu lader det ikke til at genere ham på nogen måde.

• #41   21. jun 2015 Dejligt at høre at der er så fin fremgang med ham smiley

• #42   21. jun 2015 Dejligt, at hære om fremgangen smiley

Kommentér på:
Åh nej, Kørt ned :-(

Annonce