Når den ene kat dør {{forumTopicSubject}}
Åha, dette er et ret svært indlæg.
Vi har vores dejlige maine coon pige, og for omkring 2,5 måned siden, hentede vi en anden kat, Hugo, på et internat.
De to katte fik hurtigt rigtig meget glæde af hinanden, men Hugo begyndte allerede efter et par dage at tabe pelsen. Først troede vi og dyrlægen at det var loppeallergi og han blev behandlet for lopper, og fik noget kløestillende. Dette hjalp i ca. 5 dage, hvorefter han kradsede sig til blods igen. Til dyrlægen igen med os, og sådan blev det ved de næste måneder. Til sidst fandt dyrlægen ud af, han havde en sjælden hudsygdom. Vi fik valget at vi kunne forsøge med noget meget stærkt medicin, hvor der er mange bivirkninger, og som han skulle leve på for altid (uden garanti for, at det virkede) eller at give ham fred. Vi valgte at give ham fred, da vi ikke ville byde ham mere, han havde det ikke godt, og at beholde ham ville være en egoistisk beslutning, hvilket dyrlægen var enig i.
Så stod vi jo så tilbage med vores anden kat, Pixie, som var blevet så glad for Hugo.. Hun går og leder efter ham, og kalder på ham hele tiden. Planen er selvfølgelig at vi skal have en til makker til hende snart, men vi gerne lige vil ud på den anden side efter den lidt trælse oplevelse med Hugo... Men hvor er det hårdt at se sin elskede lille kat være så ked af det
Ved ikke hvad jeg ville med dette indlæg, havde nok bare brug for at komme ud med det..
dec 2012
Følger: 21 Følgere: 229 Katte: 2 Emner: 77 Svar: 2.873
Jeg ved at der er nogle internater, der ikke er rigtige/godkendte, jeg håber ikke at det var sådan er sted i har købt hos...? Jeg ville nok vælge et andet sted næste gang, og måske lige tjekke op på dem, så i ikke ender med sådan en sørgelig omgang igen. Kram
apr 2014
Følger: 2 Følgere: 19 Katte: 1 Emner: 52 Svar: 947
Hvis katten er fra et internat og den er blevet syg så kort efter, så har du vist ret til at få pengene retur eller en ny kat.
jul 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 3 Emner: 1 Svar: 4
apr 2014
Følger: 2 Følgere: 19 Katte: 1 Emner: 52 Svar: 947
dec 2012
Følger: 21 Følgere: 229 Katte: 2 Emner: 77 Svar: 2.873
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 61 Katte: 4 Emner: 73 Svar: 9.105
Manne var knapt 4 år gammel da jeg valgte, at få Røde, han var 11 mdr gammel, men de 2 drenge blev bedste venner på ultra kort tid ( jeg havde også Birk, men der var ikke venskab mellen han og Manne)
Desværre blev lykken kun kort, knapt 4 mdr senere måtte jeg aflive Manne, han havde virkelig ondt i hofterne, og smertestillende var ikke nok.
Jeg havde besluttet, at jeg ikke skulle have flere katte, men Røde savnede i den grad selskab/Manne.
Efter 4 måneder tog jeg en Mega hurtig beslutning, jeg skulle have en ven til Røde, det skulle være en bimse fra en opdrætter jeg før har haft katte fra, og så gik det stærkt
maj 2012
jul 2010
maj 2012
Når du er klar, så finder du den rigtige, og jeg håber det går lige så godt som her
maj 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 10 Emner: 1 Svar: 21
Vi har en kat som bliver ved med kradse/klø/kaste op med pelstab. Der mente dyrlægen at det var loppeallergi, men udviklede sig til hudbetændelse, men selvom han har været i behandling hjælper det ikke, og vi er på kanten til at opgive
jul 2010
Jeg kan faktisk ikke lige nu huske hvad det hed, men jeg vil gerne undersøge det i morgen og give besked.
maj 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 10 Emner: 1 Svar: 21
Det må du meget gerne
Når den ene kat dør