Lære at køre bil {{forumTopicSubject}}
Jeg har to misser på 3 år, og er nu i den uheldige situation, at hende som normalt passede dem når vi tog i sommerhus ikke længere vil.
Jeg tænker så, at tage dem med - vi er som regel væk 2-2½ dage.
Turen tager ca en time. Problemet er at den ene af dem bestemt ikke bryder sig om at køre bil, og klager længe og højlydt, og besørger i sin transportboks - dette sker på ture på ca 30 min. Han er ikke bange for boksen - men for at køre bil.
Det er jo synd for ham.
Jeg har så i dag været ved dyrlægen og købt Kalm tabletter, og sekretæren anbefalede mig samtidig at træne med ham. Altså ud til bilen i boksen, ind i bilen og tilbage, og ind i bilen og tænde og så fremad indtil man kan køre en tur med ham.
Men hvad er jeres erfaringer - kan den lære det når den er så angst og 3 år ?
Og virker de der Kalm tabletter overhovedet ?
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 61 Katte: 4 Emner: 73 Svar: 9.105
Da jeg fik ham var han 11 mdr og havde været udstillet en del, men var ikke glad fir køreturene.
Her er køreturene heller ikke sjove, for de sidste 3 gange, er han jo blevet opereret
Calm har jeg nu ret god erfaring med, bare ikke til Røde.
Røde faster altid før en køretur, så kaster han i det mindste ikke op.
Jeg har så også købt en "boks" som er så stor, at både hans med kat Mitti og han kan være i den + en kattebakke og det er Røde glad for, for han søger Mitti og han får smurt mindre lort ud i pelsen, men det er ikke 100% ok alligevel, men det kunne jo være det ville fungere for jeres kat?
Jeg har tidligere haft katte som var med i kolonihave, og der var en løbegård til dem og de var glad for det
maj 2012
Jeg kan jo ikke byde en taxa, at bliver parfumeret af min kat
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.958
Nå det var OT.
maj 2012
Og d
sep 2012
Følger: 1 Følgere: 5 Katte: 3 Emner: 43 Svar: 1.243
Tror det bliver svært at vende din kat på den alder til det.
Jette det lyder som en rigtig god løsning
jan 2012
Følger: 1 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 17 Svar: 56
Og tak for input so far
Er der slet ingen som har erfaringer med det der Calm ?
dec 2012
Følger: 21 Følgere: 229 Katte: 2 Emner: 77 Svar: 2.873
maj 2012
Ps. Jeg har også sprøjtet Feliway i boksen for, at give lidt ro på, den store kan jo ikke stå fremme så de kan sove i den
Lære at køre bil