{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.308 visninger | Oprettet:

Lære at køre bil {{forumTopicSubject}}

Jeg har to misser på 3 år, og er nu i den uheldige situation, at hende som normalt passede dem når vi tog i sommerhus ikke længere vil.

Jeg tænker så, at tage dem med - vi er som regel væk 2-2½ dage.

Turen tager ca en time. Problemet er at den ene af dem bestemt ikke bryder sig om at køre bil, og klager længe og højlydt, og besørger i sin transportboks - dette sker på ture på ca 30 min. Han er ikke bange for boksen - men for at køre bil.
Det er jo synd for ham.

Jeg har så i dag været ved dyrlægen og købt Kalm tabletter, og sekretæren anbefalede mig samtidig at træne med ham. Altså ud til bilen i boksen, ind i bilen og tilbage, og ind i bilen og tænde og så fremad indtil man kan køre en tur med ham.

Men hvad er jeres erfaringer - kan den lære det når den er så angst og 3 år ?

Og virker de der Kalm tabletter overhovedet ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lære at køre bil
  • #2   20. maj 2015 Det er et forsøg du må gøre, jeg har desværre ikke lykkedes med min kat Røde.
    Da jeg fik ham var han 11 mdr og havde været udstillet en del, men var ikke glad fir køreturene.
    Her er køreturene heller ikke sjove, for de sidste 3 gange, er han jo blevet opereret smiley
    Calm har jeg nu ret god erfaring med, bare ikke til Røde.
    Røde faster altid før en køretur, så kaster han i det mindste ikke op.
    Jeg har så også købt en "boks" som er så stor, at både hans med kat Mitti og han kan være i den + en kattebakke og det er Røde glad for, for han søger Mitti og han får smurt mindre lort ud i pelsen, men det er ikke 100% ok alligevel, men det kunne jo være det ville fungere for jeres kat?
    Jeg har tidligere haft katte som var med i kolonihave, og der var en løbegård til dem og de var glad for det smiley

• #3   20. maj 2015 Lige et billede af drengene i deres karet smiley jeg har ikke bil, så det blev en cykelanhænger til hund, som blev min løsning....
    Jeg kan jo ikke byde en taxa, at bliver parfumeret af min kat smiley

profilbillede
  • #4   20. maj 2015 Åh altså Jette, jeg samtidig smågriner og får lidt ondt af jer hver gang jeg ser fotos af jeres omstændelige udflugter til dyrlægen. Håber at I i det mindste slipper for karet-ture i snestorm.
    Nå det var OT.

• #5   20. maj 2015 Dyrlægen henter Røde næste gang smiley og hun bedøver ham her, så kan han komme ud til den sidste tand operation uden lort over det hele smiley og der efter kommer de her når han skal tjekkes, så det bliver kun hvis det er akut, han bliver transporteret nogen steder smiley
    Og d

• #6   20. maj 2015 Har også en der bestemt ikke er fan af at køre bil. Heldigvis ligger dyrlægen kun 300 væk, og det er det eneste tidspunkt hun er med i bilen. Hun nærmest græder mens vi kører
    Tror det bliver svært at vende din kat på den alder til det.
    Jette det lyder som en rigtig god løsning smiley

• #7   20. maj 2015 Det var dog skrækkeligt med den Røde mis smiley Stakkels kat.

Og tak for input so far smiley

Er der slet ingen som har erfaringer med det der Calm ?

• #8   21. maj 2015 Jeg har gode erfaringer med zylkene og rc calm. Kalm flydende fra dyrlægen vil mine ikke have noget med at gøre! Ved ikke med tabletterne...

• #9   21. maj 2015 Ja og som jeg skrev, jeg har gid erfaring med Calm, bare ikke til Røde når han skal køre, men derfor kan det godt hjælpe din kat.
    Ps. Jeg har også sprøjtet Feliway i boksen for, at give lidt ro på, den store kan jo ikke stå fremme så de kan sove i den smiley

Kommentér på:
Lære at køre bil

Annonce