{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
773 visninger | Oprettet:

Er din kat neutralliseret? {{forumTopicSubject}}

Nu er det jo højseson for killinger. Og mange er desværre uønsket, da kattene rander rundt udenfor unden at være neutralliseret. Dette kan bla. smitte med uhelbredelige sygdomme.
Har du taget ansvar for din kat er neutralliseret når den løber udenfor? Gælder både hanner og hunner.
Hvor mange hovse/uønskede kuld har din kat fået ved den løber udenfor?
Hvis din kat ikke er neutralliseret og den løber udenfor vil jeg gerne høre nogle begrundelser til hvorfor den ikke er blevet det?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er din kat neutralliseret?
  • #1   10. jun 2006 Mine katte er ikke neutraliseret... og fik da også et hovsa-kuld ud af det...

Har desværre ikke haft råd til det i lang tid, da jeg syntes det er vigtigere kattene får mad (og at vi selv gør...)
    De er begge indekatte...

Jeg ville gerne have et kuld mere med Cassie, måske engang næste år, så vil ikke neutralisere hende lige nu...
    Min yngste Cleo, skal neutraliseres, når der er råd.... hun prøver dog heller ikke at stikke af, selv om hun er i løbetid...
    De er begge indekatte...

Men hvis det sker igen, er der heller ikke noget, der hedder uønsket her hos mig... jeg tager gerne ansvar for killinger, hvis katten stikker af en dag.

Selvfølgelig ville jeg gøre mere for at få råd, hvis de rendte ude... (har altid holdt dem inde, og de må ikke færdes ude her...)

• #2   10. jun 2006 Vil forresten lige tilføje, at jeg tror mange han-katte ejere ser løsere på deres ude-kattes neutralisering, da det jo ikke er ham, der kommer hjem med uønskede killinger...

Der render mange han-katte rundt her... og det var tydeligt der havde været mange i rift om faderskabet til Cassies killinger... :s

• #4   10. jun 2006 Julie - Ja hvis det sker, skal man jo tage ansvar. smiley

Giver dig fuldt ret Fonz. smiley

• #5   10. jun 2006 Min kat er neutraliseret smiley og de katte jeg kunne finde på at få, som ikke skal have killinger, de bliver det også.. OGSÅ selv om de er indekatte smiley

• #6   10. jun 2006 Vores er ikke endnu fordi vi lige har fået dem. Men når de når over de 2 kg som vores dyrlæge anbefaler så ryger de begge ned og bliver kastereret og øremærket! Og derefter får de muligvis lov til at komme ud (det er ikke helt besluttet endnu)!

• #7   10. jun 2006 Både missemor og Hubert er neutraliseret og sigurd blir det selvfølgelig også når han kommer hjem =)

• #8   11. jun 2006 De fleste af mine er nogen er købt sådan på kattehjem og alle de små jeg har er der bestilt tid til + missemor som jo for snart 9 uger siden fødte 2 frdi jeg var for sløv til at få hende fixet ...

Alle mine render ind-ud og mine erfaringer siger mig at kastedere hanner kommer hjem med færre skrammer som er = mindre udgifter til Dr. dyr ...

• #9   11. jun 2006 Min Carla er desværre ikke blevet det endnu, vi startede ud med p-piller og kører stadig på dem indtil der er penge og overskud hos ejeren til en neutralisation. Det fungerer fint her so fare - ingen killinger smiley
    Vi havde egentlig snakket lidt med dyrelægen om det her til sommerferien, men rendte så ind i et par uforudsete udgifter til astma-medicin, som var mere her og nu krævende end en sterilisation, så der røg den hidtidlige opsparing.
    Men selvfølgelig skal hun steriliseres, så der ikke kommer killinger efter en kat med både dårlig bagbenstillling, kalve knæ og astma!!! Det ville sgu være for synd at føre de ting videre...

• #11   11. jun 2006 Min kat er også kastreret og øremærket, selvom han er indekat.

• #12   11. jun 2006 Jeps, begge mine er også neutraliseret...
    Og de kommende bliver/er det også, da de vil komme fra dyrenes beskyttelses glimrende internater!
    Er enig i at specielt hankatteejere har et ansvar!
    Når/hvis jeg engang får skovkatte igen, bliver de ikke neutraliseret, til gengæld får de kattegård, grunden er selvfølglig at de så forhåbentligt skal bruges i avl, når deres avlstid så er overstået venter en neutralisering...

Kommentér på:
Er din kat neutralliseret?

Annonce