{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.179 visninger | Oprettet:

Hjælp søges! Min kat savler {{forumTopicSubject}}

Hej med jer!

I løbet af de sidste par dage er min kat begyndt at savle utroligt meget. Dette sker for det meste når hun sover og ved ikke om det hænger sammen med, at hun tit sover meget tungt (har hun altid gjort også før hun begyndte at savle)... Har kigget hende i munden og synes ikke jeg kunne "finde noget som ikke skulle være der".
Nogen som ved noget om, hvorfor katte pludseligt savler og måske ved hvorfor de savler?
Ikke fordi det genere mig, men måske genere det min kat (;

Håber i lige kan hjælpe mig (:

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp søges! Min kat savler
  • Rikke
    Rikke Tilmeldt:
    jul 2014

Følger: 3 Følgere: 1 Svar: 35
    #1   9. maj 2015 Min gamle kat begyndte at savle da han fik vejrtrækning problemer, men det er jo sikkert ikke det er det samme. Men han holdt konstant munden åben lige til sidst, for at få alt den luft han kunne få.

Hvis hun begynder at virke besværret, eller trække vejret anderledes, så skynd dig til dyrelægen smiley - Det ville i hvertfald være mit råd smiley

• #2   9. maj 2015 Det kommer an på om det kun er når hun sover at hun savler eller hun også gør det i vågen tilstand..

Hvis det kun er når hun sover så er det nok bare fordi hun sover tungt og er blevet ældre, hvis hun også gør det i vågen tilstand så er det en tur til dyrlægen og få hendes tænder tjekket, for så kan det være et af tegn på FORL/TR og det er smertefuldt for katten..

Min Tøsen savler når hun bliver kælet og det er riiiiigtig godt, det er mest når vil busser om morgenen inden vil står op, hendes tænder er fine, så det er simpelthen af ren nydelse hun producere ekstra mundvand smiley smiley

• #3   9. maj 2015 Vores sally savler når hun er rigtig kælen og får en ordentlig nussetur smiley Tilde gør det engang imellem når hun sover

• #4   9. maj 2015 jeg ville nok lige hører dyrlægen af. netop fordi hun ikke plejer at gøre det.
    mange katte savler men så er det oftes noget de altid har gjort, ved fx kælen.
    der kan være flere ting som gør det. en dårlig tand er oftes det som gør at de savler.

• #5   10. maj 2015 Tak for alle svarene! (:

Hun savler kun når hun sover - Og hun har for 2 ugers tid siden været ved dyrlægen hvor jeg fik noget mod tandkødsbetændelse som hun har fået og det er væk nu, så synes det vil være underligt hvis det var noget med hendes tænder som gjorde det, men man ved jo aldrig (:

Jeg gav hende noget katte malt og vådkost og nu virker det til at være bedre, hun savler i hvert fald ikke så voldsomt som hun har gjort de sidste par dage, så ved ikke om der bare har siddet noget i vejen for hende..

• #6   10. maj 2015 FORL/TR kan kun med sikkerhed fastslås med et røngtenbillede det kan nemt ligne tandkødsbetændelse som startfase, men det kan også have været noget i halsen eller luftvejene som har generet, se tiden an og vurdere om du skal til dyrlægen og få det undersøgt grundigt..

Kommentér på:
Hjælp søges! Min kat savler

Annonce