{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
571 visninger | Oprettet:

Hvornår må killinger komme fra moder? {{forumTopicSubject}}

Hejsa. Dette er blot et simpelt spørgsmål. Jeg har altid troet at killinger må komme fra moderen, når de er omkring de 12uger, men her forleden dag så jeg i en annonce, at killingerne måtte forlade moderen i en alder af blot 8uger. Begge dele giver mening. Når de er 8uger kan de jo selv indtage føde, og er ikke længere afhængig af modermælken, men som 12uger ville de være stærkere og evt. "mere opdraget" af missemor.

Jeg har hørt folk sige reglerne er lavet om til de 8uger, men hvad ved I? Grunden til at jeg spørger, er fordi jeg gerne selv vil have en killing, der snart er 8uger, og også fordi at min egen Minnie venter små uldtotter her til juni.

Ha' en god dag :-).

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvornår må killinger komme fra moder?
  • #1   28. maj 2006 12 uger smiley

• #2   28. maj 2006 Hvad er risicien ved at de kom fra moderen i en alder af 8 uger?

• #3   28. maj 2006 Jeg har kun hørt at det skulle være 12 uger... Men synes måske også at de ville være bedre opdraget når de er de 12 uger...

• #4   28. maj 2006 12 uger!!! Gør dig selv og killingen den tjeneste at lade den blive de ekstra uger hos missemor - hun lære dem en masse de uger som du og killingen kun har gavn af senere hen!!!

• #5   28. maj 2006 Vi havde en på tingskoven som havde baby genere suttede på os hele tiden helst i nakken

• #6   28. maj 2006 Nå okay.. Jeg venter bare så :-). Synes også det er synd for min Minnie, hvis hun får en legekammerat lige nu, da hun for nylig havde 2 10-dage gamle plejekillinger. De gik hen og døde af loppepulver, som en dyrlæge anbefalede. Trist. Efter deres død, gik Minnie og mjiavede, og så prøvede jeg at "låne" denne 4uger gamle killing, for at se, om hun ville tage den til sig som en erstatning. Det ville hun så ikke, så den kom tilbage til sin egen moder igen. Nu glæder jeg mig bare til at den er gammel nok til at komme tilbage til Minnie og jeg. Jeg har allerede døbt den Pjuske, da den har de flotteste brune blandede farver :-).

Mange tak for jeres mange råd.

• #7   28. maj 2006 Ja, det er rigtig det du siger. Dyrlægen siger bare: "Jamen han kan ikke gøre noget ved at de er døde, og at de nok bare var for svage til midlet!" - Sagen er bare lige, at jeg sagde at de KUN vejede 100g i en alder af 10dage. De killinger Minnie føder skal bortgives, hvis de overlever, men den nye killing jeg venter på vil jeg beholde. Den har allerede taget mit hjerte med storm. Heldigvis kan jeg få Minnie parret med naboens hankat til hver en tid. Kryds fingre for tøsen.

Kommentér på:
Hvornår må killinger komme fra moder?

Annonce