{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
905 visninger | Oprettet:

kat på slankekur {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Oliver er pt på slankekur.. Han får 50 g HIlls r/d og ca 50 gram grønsager (bønner, lidt blomkål og gulerødder)

Han skal ned på ca 4-4.5 kg..

Mit problem er at han miaver.. Og han bliver ved!!!! Jeg ved faktisk ikke om det er fordi han er sulten.. Dyrlægen siger, jeg ikke må give mere grønt end jeg gør.

Oliver er begyndt at vække mig kl 4 om morgenen (jeg skal op kl 4.45, så det er møgirriterende) og nu her i dag, hvor vi (min hund og jeg) kom hjem kl 15, har han miavet siden vi kom hjem.

Normalt når Luna og jeg kommer hjem fra gåtur laver jeg mad til dem, men det er ca kl 17-17.30.

Han er til at blive vanvittig af.. Er der nogle andre her, der har katte på skrump, og eventuelt har nogle gode råd??

HJÆLP!!!!!!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kat på slankekur
  • #1   20. maj 2006 Ikke lige det jeg ville høre:-)

Men nej, jeg aner heller ikke hvad jeg skal gøre.

Det skal lige siges, at han ELSKER sine grønsager:-) Og har altid gjort det.

Jeg har altid måtte slås med ham om ærterne.. Ligeså snart han hører en ærtebælg blive "poppet", så er han der med det samme.

Hmm.. Jeg har allermest lyst til at løbe skrigende bort..

• #2   20. maj 2006 Hej - har også lige sat min ene kat på slankekur - giver dem tre gange dagligt- i håb om hun ikke synes det er så slemt..Held og lykke - ved fra oliver hvordan det er at blive vækket..

• #3   20. maj 2006 Han vejer ca 6 kg og skal ned på 4-4,5 kg.

Iflg posen skal han have 45-60 g, hvis man går ud fra 4 kg. Han er en rimelig stor kat, så måske er 4.5 kg for drastisk.. Måske er det nærmere 5 kg.. Der siger posen 50-75 g

Han er 10 år gammel og lidt doven.. Dog er der kommet meget mere liv i ham efter at han har tabt sig lidt.. Ca 800 gram.

• #4   20. maj 2006 Hej Sara

Oliver får mad 3 gange om dagen:

kl 5 får han morgenmad: 20 gram hills r/d og 10 gram grønt

Ved 17-18 tiden får han aftensmad 10 gram hills r/d og 30 gram grønt

Og kl 21 ca, når vi går i seng, får han igen 20 gram hills r/d og 10 gram grønt

Jeg giver ham en stor portion inden sengetid i håb om at det kunne holde ham mæt indtil vi står op kl 4.45, men det ser ikke ud til at virke:-(

• #5   20. maj 2006 Okay- ja så ved jeg ikke.. Desværre!! Men håber da det går over- med lidt held.. Held og lykke med det

• #6   20. maj 2006 Tak:-)

Det gør jeg også..

• #7   20. maj 2006 Han spiser det hele på en gang. Har aldrig efterladt noget.

Det har jeg overvejet, men er bange for at han overæder og kaster det hele op igen.

• #8   20. maj 2006 Hej

Det er min dyrlæge, der har foreslået mig grønsager, men jo katte er kødædere.. Hmm ris.. det ved jeg ski ikke om jeg kan få ham til at spise..

Har prøvet at få ham over på rå, som jeg giver min hund, men DET vil han skisme ikke... Fjollet kat

• #9   20. maj 2006 Hejsa Jeanette

Har du huske at trappe lige så langsom ned med fodret over længere tid?

Med venlig hilsen
    Kat-ly

• #10   20. maj 2006 Hej Kat-ly

Nej, han fik også 50 gram af det almindelige light foder han fik før, vi gik over på r/d.

Han har fået det i over en måned nu

Kommentér på:
kat på slankekur

Annonce