{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.100 visninger | Oprettet:

Jeg har ikke tid... {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg igen set diverse annoncer hvor årsagen til at man skal af med sine katte er fordi man ikke "har tid nok". Jamen hvor meget tid kræver en kat da??? Jeg synes ikke at mine lider nød selvom jeg både har arbejde og ind imellem skal noget i min fritid.
Jeg synes altså at det er en underlig definition, for mine bliver der da kælet med, men det er da mest når de kommer og forlanger det og så i forbindelse med fodring.
En kat er da noget af det nemmeste at stille tilfreds.
Eller???

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeg har ikke tid...
  • #1   17. mar 2015 Giver dig fuldstændig ret..
    Jeg kunne forstå hvis det var en hund, der skal luftes. Jeg kan på ingen måde set at man ikke skulle have tid trods job og fritid. Min kat er god til at aktivere sig selv, jeg ved ikke om nogle har samme opfattelse som med børn.. Altså at man skal underholde dem hele tiden..

• #2   17. mar 2015 Det er vel for det meste et spørgsmål om at have mistet intetessen for dem.. Rigtig mange mennesker synes det er super sjovt med en lille sød killing, men så snart den bliver voksen er den bare i vejen og koster penge.. Da vi kun havde Ferb i vores gamle bolig havde vi kattelem så han selv gik ud, og han gad ikke kattebakken så den fjernede jeg til sidst.. Så det var bare et spørgsmål om at give mad, holde øje med helbredet og kæle ham når han ville putte om aftenen.. Så jeg kan ikke følge den med ikke at have tid..

• #3   17. mar 2015 Jeg er studerende og har to jobs, min kæreste er studerende og har et job, vi har da masser af tid til vores katte, føler jeg. De er begge indekatte så de kræver lidt mere end udekatte, men har da stadig tid til leg og nus og alt det praktiske. Dog savner jeg mere tid i de lyse timer så vi har bedre tid til at gå nogle flere ture med dem. (Glæder mig til sommer)
    Vi valgte netop kat frem for hund fordi vi begge er 'travle' mennesker, og at kattene ikke skulle gåes med, da de har kattebakke, så der er den tid længere til leg og nus smiley
    Tror 'tidsmangel' er nok tættere på at man har mistet lysten til kat eller lignende, som allerede er nævnt smiley

• #4   17. mar 2015 Jeg tror netop at nogle måske sammenligner deres behov som værende det samme som et spædbarns.
    Den skal op at bære, aktiveres med drillepinde osv. og det bliver da noget kedeligt i længden.
    Men inden man anskaffer sig en kat, skal man jo gøre sig klart, om man skal afsted hver aften straks efter arbejde eller om der er tid til at smide benene op i sofaen.
    Hvis man er typen der aldrig er hjemme, så skal man ikke have dyr! Så er tiden der ikke.
    Men den korte version som: "Jeg kan ikke give min kat det den behøver" eller "Jeg har ikke længere tid til den", den holder ikke i min Verden. Nu er det aften, Elvis og Freddie snorksover i min seng og Lucas "hjælper" med at lave kaffe og går derefter på sofaen igen... jamen det er jo integreret i "min tid".

• #5   17. mar 2015 Jeg er helt enig, syntes også mine katte efterlader mig masser af tid til familiebesøg, arbejde, fritidsinteresser m.m.
    De skal nok sige til hvis de føler sig forsømte, særligt Smilla kan jeg godt mærke på hvis vi har været væk næsten en hel dag, så er hun ekstra klæbende dagen efter, men det syntes jeg ikke er et problem, man skal jo selv rekreere sig smiley smiley smiley smiley

• #6   17. mar 2015 Altså jeg tager da bare hjemmefra et par timer, har de mad, ja så er alt vel. Når jeg så træder indenfor, så kan jeg nærmest ikke komme til! Og ender man på sofaen.... ja, så kunne jeg godt ønske at den var større, for så er der næsten ikke plads til mig smiley

• #7   17. mar 2015 Her er det heller ingen problemer at være væk fra kattene. Når det er længere tid, kan vi dog godt mærke , at især Sally har savnet os. Vi var væk fra 16.30, til 03.30 om natten i lørdags, da min mor fyldte rundt. Så var hun lidt ekstra kontaktsøgende dagen efter, men så var vi også hjemme til at hygge smiley

• #8   17. mar 2015 Præcis, katte har jo ikke samme tidsfornemmelse som os og sover det meste af tiden vi ikke er hjemme alligevel, så de lider ingen nød fordi man er væk nogle timer, og så længe man ikke er væk 12 - 18 timer hver eneste dag, så skal de nok få den opmærksomhed de har krav på..
    Og hvis man næsten ikke er hjemme i det daglige, ja så skal man ikke have dyr og de må man have vidst inden man anskaffede sig dyret..

• #9   17. mar 2015 man vælger netop 2 eller flere hvis man ikke har så meget tid.
    fordi to eller flere katte jo kan underholde sig selv

jeg har 15 og behøver da ikke lige at holde dem i poten, for er der ikke lige nogen som gider at lege med dem, ja så finder de bare en makker at lege med.

• #10   19. dec 2015 Jeg hiver lige en gammel tråd op igen fordi jeg sidder og bliver lidt ked af det på kattenes vegne.
    Pt. er det annoncer med: "Jeg er gravid" (ja tillykke, men jeg har da nogen i familien der netop har fået en bebs og de har da både kat og hund..), jeg har måske allergi (måske = ikke undersøgt)
    Hvorfor alle de søforklaringer?
    Tag det dog roligt! Oplagt allergi pt. vil være skimmelsvampe og husstøvmider, det er da ikke så krævende at have en kat bare fordi man er gravid.
    Hvad sker der????

• #11   19. dec 2015 Det er vel det med at gravide kan blive syge pga katten, husker ikke helt hvad det var for noget. Men mener at odds var så lave at der ikke var grundlag for at fjerne katten. Og så den obligatoriske, katte venter kun på at ligge sig oven på baby for at kvæle den, så de kan overtage verden

• #12   19. dec 2015 Anja:
    Toxoplasmose har vi sikkert fået for længst, for det findes i råt kød - altså ikke så farligt med en kattebakke, der findes vel gummihandsker og en kommende far.
    Det er en sand skrøne at en kat vil kvæle barnet for at overtage Verden. Jeg har for et stykke tid siden afleveret en kat tilbage til en ejer der netop havde fået en bebs og KV sagde at katten bare ville gå hvis den fik nok.

Jeg fatter ikke de salgsargumenter!!!!!!!!!!!

• #13   19. dec 2015 Jeg har vist ikke været tydeligt nok. Kan jeg godt se nu, sorry.
    For jeg er helt enig, det er en skrøne og ang kattebakke så kan man jo tage sine forholdsregler..

Min pointe var at graviditet er en lam undskyldning. For selvfølgelig kan man altså godt have kat samtidig med at man er gravid... Men der er læger der lever i stenalderen og skræmmer livet af de stakkels kommende mødrer...

• #14   19. dec 2015 Og som sidegevinst, børn der vokser op i hjem med dyr er ofte mindre udsatte for at udvikle allergi.

• #16   20. dec 2015 Ærlighed varer længst smiley
    Hvis man ikke evner at have kat, så tror jeg faktisk ikke at man selv indser det. Nææhh...
    Det er ofte unge katte der står foran en nuet.

Kommentér på:
Jeg har ikke tid...

Annonce