1.291 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Ændret adfærd hos neutraliseret 3 årig han Ændret adfærd hos neutraliseret 3 årig han

Hejsa
Håber en eller flere kan svare mig på dette! Min kat Felix har på det sidste - men med ugers mellemrum - fået den adfærd at bide i min trøje eller det tæppe jeg ligger med mens han endten stamper eller knurre!
Hvad skyldes denne adfærd og skal jeg gøre noget ved det eller lade ham forsætte??

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle en seng 500 kr.
  • Græsslåning + små klip af busk 600 kr.
  • Fræse havestykke 1.625 kr.
  • Vinduespudsning inde og ude 700 kr.
  • Sætte 2 lamper til og hænge dem op. 1.000 kr.
  • Hjælp til hænge tv op , har forsøgt selv , men det mislykkedes lidt . . derfor brug for hjælp til at rette på det . Har ikke boremaskine eller skruemaskine og det er murstensvæg . 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ændret adfærd hos neutraliseret 3 årig han
  • #1   15. mar 2015 Er du sikker på at han knurre??

Altså begge min hvis jeg smider det tæppe jeg plejer at sidde med i sofaen eller lægger min sweater i sofaen, så kan jeg være helt sikker på at mindst en af mine katte hopper op og stamper (ælter) rundt i det/den mens katten spinder højlydt, det er simpel tryghed og kærlighed.. (Hvis det er den store, vil hun savle også smiley smiley smiley )

• #2   15. mar 2015 Det har jeg også prøvet! Men i de her tilfælde ligger han øerne ud til siden som på billedet og bider/ trækker i tæppet/trøjen!! smiley smiley

• #3   15. mar 2015 OK er han sur og bliver sur hvis du rører ham eller hvad er han reaktion på berøring???

Tænker lidt om det er fordi han vil lege..

Hvis han ikke er sur og du ikke vil have det, så sig nej og fjern ham hver gang han gør det, hvis det ikke genere dig så er der intet galt i adfærden..
    For mig lyder lidt lidt som om han mener han har fanget et bytte smiley smiley smiley altså lidt leg..

• #4   15. mar 2015 Tak for svaret smiley

• #5   15. mar 2015 jeg har også et par stykker -hankatte, som forsøger at parre sig med tæpper mm.
    det kunne godt lyde som om at han parre sig med dig.

• #6   15. mar 2015 Også når han er neutraliceret?? smiley

• #7   15. mar 2015 De kan godt bibeholde noget adfærd fra "før" selvom de er kastereret. Min hankat Enzo går helt i selvsving når de får nyt legetøj, hvor han udvælger et stykke og lægger sig i en kurv eller andet og knurre helt vildt (også selvom ingen er i nærheden) for at forsvare det. Men det lyder til hans adfærd er kommet lidt pludseligt. Katte kan godt ændre adfærd hvis der er sket en ændring i hjemmet. En baby, et jobskifte hvor du er mindre hjemme, ja selv hvis han er udekat og der er flyttet en dominant kat ind i området. Jeg træner mine katte fra killinger til ikke at bide eller rive ved at lege med dem og når de bruger tænder eller klør, så kommer jeg med et højt kort hyl. Det er det andre killinger gør under leg når legen bliver for vild. Nu er han jo lidt ældre, men du kunne jo prøve det smiley

• #8   15. mar 2015 Og til det sidste spørgsmål så er min personlige mening bestemt at du ikke skal tillade det. Katte er dominante selvstændige væsner, men de har stadig brug for opdragelse og for at se at du bestemmer. Jeg har trænet mine katte til aldrig at rive eller bide mennesker, så både jeg og dyrelægen ikke kommer til skade når vi håndtere dem. Hvis du lader ham fortsætte kan du risikere han gør det med andre end dig, og hvis det fx er et barn det går ud over, så kan hun/han blive forskrækket.

• #9   15. mar 2015 jep alle mine er ordnet, og det er altså to af dem som virkelig forstår at hygge sig. Og ingen af dem har nogen sinde prøvet at parre en hunkat

• #10   15. mar 2015 Okay! Jeg vil stoppe ham
    Næste gang det sker! smiley

profilbillede
  • #11   15. mar 2015 Lige et billede mere fra tidligere!!

profilbillede
  • #12   15. mar 2015 jep helt sikkert. han har gang i en "dejlig dame" smiley
    jeg plejer at smide dem ned.

Kommentér på:
Ændret adfærd hos neutraliseret 3 årig han

Annonce