{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.029 visninger | Oprettet:

hvad ville i give for en killing.. {{forumTopicSubject}}

jeg står jo med 4 dejlige små killinger og nu skal jeg bare have sat prisen

de bliver opvokset med: 4 hunde, 4 andre katte (end deres mor), papegøje, kanin og marsvin

de er stueopdrægt så de kommer i mange hænder og lære de daglige lyde....

lære hvad en kattebakke er...

de får kvalitets foder...

de får ormekur (DER ER INGEN TVIVL OM DE SKAL HAVE DET FOR SÅDAN ER DET BARE!!)....

og så får hver en bøtte fra royal canin med noget killingefodder i med sig hjem....

men så er det jeg er i tvivl for jeg har lige kontaktet dyrlægen og hvis de skal have vacc herfra kommer deres pris op i 450-500 kr og er der nogle der vil give det for en alm huskat??

jeg tænkte om man kunne sige til de kommende køber at jeg vil se hvor mange af de andre køber der er intresseret i at jeg vacc dem for så vil jeg gerne gøre det samlet eller hvad skal jeg gøre??

hvad ville du gøre??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvad ville i give for en killing..
  • #1   15. maj 2006 Jeg lader folk selv bestemme om de vil have den vacc. iden de får den. Jeg skal i forvejen til dyrelægen med 2 katte til den tid, og så må jeg tage de andre som de kommer. Hvis folk gider betale for det.
    Jeg har det nemlig sådan at for mig er det ikke livsnødvendig om folk vil vscc. deres katte. Alle de katte vi har haft i løbet af min barndom, er ikke blevet vacc. og alle har haft det fint. Så det syntes jeg skal være valgfrit.
    Men hvis de bliver vacc. kan du nok godt tage mellem 3-400 som julie siger...

• #2   15. maj 2006 Jeg ville give dét der skulle til, for at den kunne få den bedste start på livet. D. v. s. sundhedstjek, vaccination, ormekur o. s. v.

Poteknus.

• #3   15. maj 2006 jeg kan ikke gøre det for 300 jeg kan mindst gøre det for 450

• #4   15. maj 2006 Tjaaa jeg har givet 1000 kr for min huskat, hun var så vaccineret OG neutraliseret, så jeg sparede en hel del penge der og fik min super lækre Creamy, som lige er blevet 2 år.

• #5   15. maj 2006 valgfrit at vacc. nu har jeg hørt det med..... jeg ville tage dem med til dyrlægen og få tjekket dem i den ene og anden ende... vaccine, orme kur og så kan man jo hører køber om de vil chippe eller øremærke katten.... hvis du ikke selv gør det synes jeg du skal kræve det bliver gjort... bare min mening.... så 500 ville måske være en fair pris... der skal jo også mad og div til.... jeg gave 500 for min blandings mis...

Naja

• #6   15. maj 2006 de bliver ikke kastereret eller neutraliseret det syntes jeg er op til folk selv....

• #7   15. maj 2006 ja men det her er alm huskatte og må indrømme jeg vil heller ikke sætte frisen sådan at folk tror jeg har dem for pengene og jeg kan ikke vacc dem for 300 (det dækker ikke engang selve vacc..) så derfor spøger jeg om det er noget folk vil give... mine er heller ikke vacc....

• #8   15. maj 2006 frisen = prisen

• #9   15. maj 2006 jeg vil jo heller ikke stå med en MEGA udgift efter dem...

• #10   15. maj 2006 Ja det har du da vist. jeg vil ikke tvinge folk til at vacc., de kan tage imod mit tilbud eller lad være. Jeg syntes måske og at 500 er lige overkanten for en kat, fordi ja der skal med osv til. Jeg priotere at katten får et godt og kærligt hjem, og så kan jeg vist ikke forlange mere...

• #11   15. maj 2006 500 er overkanten for en huskat... det jeg mener...

• #12   15. maj 2006 nej men du skal gøre det der er nødvendigt..... så må det jo koste det det gør.... og så må du tage den pris du kan gøre det for....
    Synes ikke så godt om den holdning med at vil ikke have mega udgift på dem.... enten betaler man hvad det koster eller også for man ikke killinger... men det er jo bare min mening.

Naja

• #13   15. maj 2006 Kira.... det er bare min mening var ikke ude efter dig eler noget..... 500 er god pris for en kat med alle tjek i orden...

Man må jo være klar til at betale hvad det koster hvis man vil have kæle dyr..

naja

• #14   15. maj 2006 Nej nej... smiley Jeg tænkte på mig selv hvis jeg skulle ud og købe en mis, hvis jeg kunne vælge mellem en til 150-200 der er orme og loppebehandlet eller en til 500 der har det samme bare vacc oven i.. Så ville jeg vælge den til 200 og gøre det selv, kunne jeg få gjort billigere... Især hvis den alligevel skulle neutraliseres...

• #15   15. maj 2006 det jeg mener er at jeg vil ikke have en stor udgift efter dem når de er solgt fordi jeg skal sælge dem billigt....

for jeg vil gerne give dem det men har en udgift på over 600-1000 kr fordi jeg skal sælge dem for 300 det er det jeg mener... håber det var forståligt....

• #16   15. maj 2006 jeg skal give over 300 kr bare for vacc pr kat og det er med rabat....

• #17   15. maj 2006 ja men det er også bare det ansvar man sidder med som sælger..... jeg vil da gerne vide at de killinger jeg sælger for de de skal have.... en køber han jo love at de gør de ting men så ikke gør det alligevel.... derfor ville jeg gøre det inden de blev solgt.... ikke at jeg siger alle folk er sådan men der kan jo være en i mellem.....

Naja

• #18   15. maj 2006 Puha 300? det var da frygteligt meget syntes jeg... er det ikke det?
    Nej jeg kan godt forstå du ikke vil stå med herre underskud, så bliver man jo nød til at sætte prisen lidt op...
    Men jeg er også sikker på der nok skal være folk der gerne vil give det for en sund og rask kat... smiley

• #19   15. maj 2006 Kan du ikke få grubbe rabat...... nej men du gør bare de ting du synes og så tager du de penge for dem så det passer.... jeg ville godt give mellem 500 og 800 for en killing med vaccine, ormekur, loppekur og evt Chip eller øretatoo...
    Håber du finde en god løsning....

naja

• #20   15. maj 2006 ja men mine har aldrig fået det og de har det fint... men jeg vil ikke give over 300 kr pr killing for en vacc og så oven i give ormekur og så kun få 300 pr styk sådan har jeg det.... jeg giver kvalitetsfoder og en dåse med killingefoder og det får jeg ikke noget for det er ikke indregnet i prisen.... så jeg vil da gøre det bedste men det er jo ikke livsnødvendigt med en vacc....

• #21   15. maj 2006 Jeg har faktisk tænkt på det med øre mærkning... Men så skal katten være under fuld nakose, og så kan den jo ligeså godt blive neutraliseret.... Så det ville jo være en kæmpe udgift....

• #22   15. maj 2006 okay tak..... men hvis du stod mellem den samme uden vacc til 200 og med til 500 hvad ville du så vælge??

• #23   15. maj 2006 Der er mange der er villige til at give kr. 500 eller mere for en blandingskat og jeg ser sådan på det, at de folk der gerne betaler for deres kat er seriøse mennesker, som kun vil katten det bedste.

• #24   15. maj 2006 ja ja men jeg vil gerne give noget men ikke så jeg bliver fattig.... for der er jo mange hvor man kan købe killinger til 50 kr eller helt hente gratis og så var det jeg stod med spørgsmålet hvad ville folk helst vælge??

• #25   15. maj 2006 for jeg ville også helst vacc dem og sælge dem for 500 og give dem et godt hjem.... men hvis folk ikke vil give det så er det jo lidt svært... og som jeg sagde tidligere så vil jeg heller ikke ses som en person som har dem for pengenes skyld....

• #27   15. maj 2006 Man får da rabat hvis man kommer med flere katte på en gang der skal vaccineres.. Det gør man hos min dyrlæge ihvertfald.. Og jeg ville også vælge en killing som er vaccineret frem for en der ikke er.. Og ja, er prisen 300 eller 450 for den sags skyld så ville jeg også gerne betale det da det jo også er en eller anden form for forsikring for at det er en sund og rask kat jeg får..

• #28   15. maj 2006 Lad os højne kattens status og lad os især højne huskattens status.
    Det er bare desværre meget svært, når huskatte bliver solgt for 50 kr (eller givet væk gratis) Det er også svært, når der i Danmark findes så mange vilde katte, som er et direkte resultat af, at(NOGEN) folk ikke har givet særligt for deres kat, de har heller ikke intentioner om neutralisering, for det koster penge, er synd eller hvad de nu bruger som undskyldning. Disse vilde katte er til gene for mange mennesker, samt koster samfundet mange penge hvert år.
    Vær med til at højne kattens status, forlang 500 for dem, skriv en aftale med køber, at katten skal neutraliseres inden den er 6 mdr og køber får derved 250 kr tilbage.

Sorry, I ramte en af mine kæpheste.

• #30   15. maj 2006 ja det bare svært når man ikke har så mange resurser at gøre med... Jeg vil da undersøge hvad det ville koste at få banden vacc. samtidig, og overveje det en ekstra gang... Men ind til videre er det valgfrit....

• #31   15. maj 2006 hvis killinger er lige den man søger er der vel ingen pris der er for dyr vel*S* syntes som sådan ikke man ka prissætte en kat uanset om det er en huskat el en racekat

• #32   15. maj 2006 Jeg vil så give mit besyv med på det med prisen som køber. Altså ikke at jeg skal have en af Monicas killinger, men hvad jeg har lagt vægt på når jeg har købt mine.

Jeg vil 100% vælge at købe en killing der er vaccineret, med mindre andet er aftalt. Og jeg vil hellere give 200 kroner "for meget", da man så ved at opdrætter er seriøs, og ikke bare sælger dem til hvem som helst. Med andre ord virker det som om at de derved går op i hvem der køber deres killinger. Der hvor vi har fået vores fra, det er så 2 forskellige steder, har gået meget op i hvad vi ville kunne tilbyde katten. Cabella blev solgt som indekat, da opdrætter selv boede i Kbh, og hun ville ikke have sine killinger til at blive kørt ned i det indre københavn.

Men igen vil hellere have dem vaccineret, dyrelæge checket og orme-behandlet end ikke. Det viser nemlig seriøsiteten fra opdrætters side.

• #33   15. maj 2006 jame lone hvis jeg gør det her: Vær med til at højne kattens status, forlang 500 for dem, skriv en aftale med køber, at katten skal neutraliseres inden den er 6 mdr og køber får derved 250 kr tilbage.
    så kommer jeg lige vidt så har jeg igen for store udgifter.... og jeg mener jeg vil selv vælge om jeg skal have killinger eller giver p-piller og det mener jeg også køber skal have lov til...

• #34   15. maj 2006 Jeg har lige nu et kuld huskillinger smiley
    De bliver vaccineret 2 gange, mærket, registeret og neutraliseret inden de får lov at flytte hjemmefra. Og prisen bliver derefter - dvs. min. 1300 kr.

Dette gør jeg ganske enkelt, fordi jeg vil være 100% sikker på at det bliver gjort smiley Deres mor blev fundet herreløs og højdrægtig uden nogen form for mærkning, inden jeg tog hende til mig. Ved at gøre som jeg gør sikrer jeg mig, at hendes killinger aldrig kommer til at lide samme skæbne.

Og som jeg ser det, er det en udgift, man alligevel skal have, når man anskaffer sig en kælekat. Og køber slipper endda for bekymringerne vedr. narkose og neutralisering - Det tager jeg mig af smiley

Vil folk ikke betale det en neutralisering mm. koster - jamen så er det bare ikke mig, de skal have en kat fra. Noget tyder jo på, at de så i det hele taget ikke er indstillet på at ofre penge på den slags smiley

Og om jeg skulle "brænde inde" med killingerne, så har jeg også plads til det. Ellers havde jeg aldrig påtaget mig ansvaret for dem smiley De bliver til de rigtige hjem viser sig - og det afgøres ikke alene af om folk vil betale prisen (jeg har allerede afvist flere købere smiley )

• #35   15. maj 2006 det ved jeg ikke der hvor jeg har købt en af mine katte der kom jeg ud og da jeg så skulle betale (hun havde ikke fået noget som hælst verken ormekur eller vacc eller noget) siger jeg så hvad var det i ville have for dem hvor moderen vente sig om til sen teegeadatter og siger hvad var det du havde sat dem til hvor på datteren sige 250. (eller også var det 200 kan ikke helt huske det) men det var datteren der ikke var over 15 der havde sat prisen og ikke forældrene så der ved jeg ikke hvor seriøse de var men nu havde jeg forelsket mig i hende og havde besluttet mig for at hende skulle jeg have med hjem.... så prisen er ikke altid sat af seriøse sælger....

• #37   15. maj 2006 jeg spøger måske dumt men hvad er forskellen på mærket og registeret
    jeg har det bare sådan at jeg kan ikke lide chip´s så hvis jeg skulle ud og finde en kat ville jeg ikke vælge en med det....

• #38   15. maj 2006 Hej Monica

Det hjælper ikke ret meget at mærke sine katte, hvis ikke man også sørger for at få dem registreret i de to katteregistre. Derfor sørger jeg for at begge dele bliver gjort smiley Det ene register er gratis - det andet koster et mindre gebyr.

Mine killinger øretatoveres med mindre den nye ejer ønsker noget andet. Een af mine killinger skal både chippes og øretatoveres, fordi den nye ejer ønsker begge dele smiley

• #39   15. maj 2006 jeg ville da gøre alt men nogle gange er penge lidt små og så vælger man da ikke lige at man skal til opperationerne når man ved de ikke er livsnødvendig.... fx neutraliseret sin kat....

men vil da gøre det hvis det var livsnødvendigt
    (det har jeg prøvet hvor min hund havde været til dyrlægetjeck og fik afvide at det hele var som det skulle være hvorpå vi fandt ud af da vi skiftet dyrlæge at det var ikke som det skulle være og enden hed det en kastraktion eller også en aflivning efter 5-7 år så var der da heller ikke nogen tvivl om hvad der skulle gøres og vores anden hanhund er også næsten lige blevet kastreret fordi vi ikke skal have flere kuld hvalpe så vil da ikke sige at vi ikke offre det der skal til....)

• #40   15. maj 2006 Monica - rigtigt mange killinger kommer til verden hvert år uden at være ønskede, fordi neutralisering netop nedprioriteres af katteejerne. Går den så går den og skulle uheldet være ude, kan man altid få overskuddet aflivet eller forære dem væk til hvem, der nu gider at have dem. Det er skruen uden ende.

• #41   15. maj 2006 Min dyrlæge har fortalt mig, at det bliver lovpligtigt - tror det er fra og med næste år - at alle tamkatte i Danmark skal chippes. Andre der har hørt det samme?

Poteknus.

• #42   15. maj 2006 Mener bestemt også at det er sådan med hunde i forvejen?

• #43   15. maj 2006 ja men hvis jeg skulle købe en killing ville jeg selv kunne bestemme om jeg ville have killinger eller ej.... og det syntes jeg også andre skal have lov til....

• #44   15. maj 2006 ja men stadig jeg vil selv have at jeg kunne vælge hvis det var mig der skulle ud og finde en.... og det valg vil jeg også give andre

• #45   15. maj 2006 jeg syntes det er fair nok men jeg ville bare selv gerne have valget

• #47   15. maj 2006 Er der ingen der vil besvare mine spørgsmål?

• #48   15. maj 2006 Alle avlskatte under Felis Danica skal mærkes fra 2007. Mon ikke det er det, din dyrlæge har tænkt på?
    Men det er en regel for opdrættere under Felis Danica, ikke en lov smiley

• #49   15. maj 2006 Jamen selvfølgelig skal folk da selv bestemme om de vil have killinger på deres huskat, dog synes jeg det er lidt halsløs gerning, da der er ALT for mange herreløse og vildtlevende katte i DK. Hvis man tager en sådan bestemmelse, ja så må man i mine øjne leve op til sit ansvar og det ansvar er (igen i mine øjne) netop at sørge for, at killingerne vokser op under optimale forhold, får det bedste foder og bliver neutraliseret og vaccineret inden de flytter.
    Samtidig vil jeg da lige sige, at mine egne killinger bliver neutraliseret når de er 10-12 uger gamle.

• #50   15. maj 2006 Jeg har lige købt en killing og betalte 600 for den - det var en blandingskat og den er IKKE varccineret når den kommer til mig (jeg har dog aftalt med dyrlægen at det skal ske inden for de første par uger)! Jeg er villig til at betale for en kat selvom det ikke er en racekat da jeg er overbevist om man får hvad man betaler for. Hvis du har givet din kat en god start på livet ved at kæle med den og fodre den med kvalitetsfoder osv så er dine katte (for mig at se) både en vaccine og lidt flere penge værd. Jeg ville vaccinere og så sætte prisen derop og jeg tror (håber i hvert fald) er der er andre end mig der er villige til at give 500 for en kat der er sund og rask!

• #51   16. maj 2006 bare fordi sælger ik er seriøs, behøver køber jo ik og være det.... jeg gav 0 kr for missemor, hun var gravid på det tidspunkt, men det nævnte giver intet om. ud af det kuld fik jeg så hubert ( ja som jeg jo så heller ik har betalt for) og dem har jeg da begge fået neutraliseret osv. så det jeg ville sige var bare at fordi man ik har betalt for katten(ene) er det ik ensbetydne med man ik vil ofre noget på dem =)

• #52   16. maj 2006 desuden blev de andre i kuldet ( som vi gav væk) ormebehandlet, vacc og de blev også behandlet for øremider =)

• #53   16. maj 2006 Jeg sælger mine killinger for 200,- så er de behandlede med frontline, mod orm og så får de en lille madpakke med sig, når de rejser, samt en cd med babybilleder... endvidere har køber en måneds 'prøve' tid.. Så killingen kan returneres, hvis den ikke finder sig til rette...

Jeg går ikke så meget op i prisen, tilgengæld så er jeg meget opmærksom på, hvilke personer, der gerne vil have fat i killingen.. Hvilket liv man påtænker den får... Jeg har været utrolig heldig at møde de rette ejere hurtigt denne gang... Mit forrige kuld blev solgt da de var hhv. 8 mdr og 12... tilgengæld er de kommet ud til nogle gode hjem...

Jeg sælger ALDRIG en kat neutraliseret, for det er ansvarlige mennesker, som nogle gange ønsker sig et kuld inden neutralisering, og den mulighed vil jeg ikke fratage nogen...

Kommentér på:
hvad ville i give for en killing..

Annonce