955 visninger
|
Oprettet:
tavle Vs Ingen {{forumTopicSubject}}
Kom med alle jeres gode grunde til, at købe med tavle og folk bliver snydt hvis nogen sælger ægte uden
Er så pisse dårlig til, at argumentere når folk skriver de er skam ægte og jeg tjener ikke noget selvom jeg skal have 3000 pr kat agtig
dec 2009
Følger: 5 Følgere: 29 Katte: 5 Emner: 118 Svar: 843
Så vil man helst give 5000 kr for en kat uden tavle eller 5000 kr for den ægte vare?
derudover, så har man jo ved tavle garantien på at det rent faktisk er den race man har valgt, man får! Jeg har ved den søde grød set mange der har købt "skovkatte" osv der var korthåret!? Ja, man kan da også få nogen der er langhåret, men hvad ligger der ellers i genenerne? Ved tavlekattene ved avler som regel en del om evt. racespecifikke sygdomme og er testet for disse, samt forældrene er oftes valgt ud fra at fremavle en typerigtig kat ifht racen.
Man får jo også fra avleren en del info om hvad netop denne kat nedstammer fra(både forældre og selve racen).
Fra min synsvinkel må man gøre op med sig selv om man vil have en kat pga racen og så er villig til at give de penge det koster at få en ægte racekat eller om man bare gerne vil have en pæn kat - hvor evt racekendetegn ikke er så vigtig - hvorfor der efter min mening heller ikke vil koste nær så meget(og 3000 for en pæn blandningskat er alt for meget, når man kan få "samme" i bedre kvalitet, med tavle)
Selv har jeg kun haft huskatte, som også har været/er super smukke og specielle. Godt nok har vi nu en fin lille blandningsmisser, hvor moren efter sigende skulle være maine coon, men det er ikke derfor vi købte ham. Vi købte ham fordi han var den vi faldt for. Vi er ligeglade med hvad race der skulle være i ham, for han er dejlig som han er Og han kostede ikke mere end hvad jeg gav for min hunkat Ziggy(alm huskat) - 300 kr.
okt 2014
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 6 Emner: 1 Svar: 85
jun 2012
Følger: 25 Følgere: 74 Svar: 262
http://www.inges-kattehjem.dk/adoption
Killinger under 6 måneder: 1200 kr. inkl. neutralisering, øremærkning, chipmærkning, 2 x vaccination, orme- og loppebehandling samt sundhedstjek.
Katte over 6 måneder: 950 kr. inkl. neutralisering, øremærkning, chipmærkning, 2 x vaccination, orme- og loppebehandling samt sundhedstjek.
Så hvorfor smide 2.500-3.500,- for noget uden tavle ? Som man så også selv skal give vacc (en eller to gange) selv chippe, og selv skal have fikset og evt. øremærket = bum nu koster den uægte lige så meget som en med tavle og endda nogle gange mere. Hvis i skriver til sælger med problemer ang. killingen/katten får man så svar? Nej tit og ofte skriver de det er ens eget problem eller også hører man aldrig fra dem - så står man der og har købt katten i sækken. Man har ingen garanti på om killingen har fået en god og præget opvækst om forældrene er sygdoms frie eller om killingen er min. 12 uger inden den flytter.
Hos opdrætter har man altid en livline man kan ringe eller skrive til og man får altid et svar og opdrætter tager hånd om sine køber hvis uheldet er ude og man har en syg killing eller hvis man er i tvivl om noget (self. findes der også dårlige opdrætter, derfor er det også vigtigt at undersøge stedet) forældre er testet og der er dokumentation på killingens alder så den ikke flytter før den er min. 12 uger. osv.
Jeg er personligt fløjtene ligeglad med om folk vil have katte med eller uden tavle, men helt ærligt så tænk lidt frem og så køb da en super sød kat fra et internat som virkelig mangler et hjem hvis den tavle intet betyder - der har de også MCO look a like, og andre langhårs misser. I stedet for at snyde sig selv og betale i dyre domme for en 'måske' dårlig kopi som kan komme til at koste kassen i dyrlæge regninger (hvilket man jo desværre tit og ofte hører om disse 'kopi katte')
jun 2012
Følger: 25 Følgere: 74 Svar: 262
(link fjernet)
Mainecoon killing uden tavle = blandingskat pris: 1.900DKK og den har ikke været ved dyrlægen. Her skal den så til dyrlæge to gange og det er 500-800kr bare i konsalation 200-250 pr. vaccine den skal have to af 12 & 16 uger. Den skal evt fikset og øremærkes. Bum alt i alt kan dette hurtig løbe op i +3.500 alt efter dyrlægens pris = 5.400kr og ingen garanti for HCM som er meget udbredt i MCO kattene - hvad så hvis den dør af hjertefejl om 1-2 år ?
Her kan man finde samme look a like Mainecoon kat på et internat:
1200kr inkl. neutralisering, øremærkning, chipmærkning, 2 x vaccination, orme- og loppebehandling samt sundhedstjek. = ingen mere udgifter før den skal til dyrlægen igen til det årlige tjek. Skulle katten dø inden for 2år har man garanti da dette køb er foregået hos en virksomhed = Forbrugerkøb.
Hvad ville du vælge? (blot nogle tanker)
jul 2008
Følger: 57 Følgere: 734 Katte: 12 Emner: 705 Svar: 7.967
samme kat kan man få på internatterne for meget billigere penge, og så er de fixet, vac, testet mm. selv langhårs katte fåes billigere på internat. da jeg var på kv kostede alle katte 1000 kr. Med det hele. Selv de persere som vi fik ind var til samme pris
uden en tavle, så har man bare en kat. For man kan jo ikke bevise andet
jul 2014
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 22 Svar: 150
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 370 Katte: 4 Emner: 181 Svar: 7.218
I min optik er en racekat = en tavlekat og er man ligeglad med tavlen (som heller ikke fås på en blanding) så køb en skøn kat fra et internat - den er ligeså meget "værd" - altså set med hjertet, som en "racekat" til 5000 - uden tavle.
sep 2011
Følger: 10 Følgere: 18 Katte: 6 Emner: 30 Svar: 1.015
Og, en stamtavle kan IKKE fravælges og den SKAL følge katten hele dens liv. Så der er ikke noget der hedder " du kan få stamtavle mod at betale 2000kr mere for katten"
jul 2014
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 22 Svar: 150
okt 2014
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 6 Emner: 1 Svar: 85
Og siger opdrætterne, at man selv må vælge om man vil have stamtavle eller ej, så synes jeg, at man skal kontakte deres hovedklub, for så bryder de alle de regler som vi skal opdrætte efter.
sep 2011
Følger: 10 Følgere: 18 Katte: 6 Emner: 30 Svar: 1.015
Hvis der ikke er 3000kr til en killing med stamtavle. Så find en opdrætter i racens klub. Ind imellem sælger opdrættere ud af deres voksne katte. En anden ting du kan gøre er at se efter en på
Dba. Der er ofte racekatte ned stamtavle til salg. Ikke det bedste sted at købe kat. Men kan være udemærket når det drejer sig om en kat med stamtavle. OBs at opdrætter får besked om videreformidlingen. Det er en god ting at opdrætteren får det at vide, for så kan du få en livline hvis der skulle opstå noget eller du er i tvivl om noget
tavle Vs Ingen