17. jul 2013 Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 5 Emner: 24 Svar: 215
Chip og øretatovering - begge dele? {{forumTopicSubject}}
Er det en fordel både at få chippet og øretatoveret sin(e) kat(te)?
Jeg er begyndt at se det som en fordel for chippen vil altid kunne aflæses og aflæses korrekt hvor tatoveringen måske kan blive utydelig, eller som i vores tilfælde fejlaflæses fordi der står o og 0 ved siden af hinanden, men tatoveringen er jo også god fordi alle kan på den måde se at katten har en ejer.
Det spørgsmål jeg så har i tankerne er: Kan man registrere både chip og øremærke på samme kat i det samme register? Eller kan man registrere den samme kat to gange, en gang med chip og den anden gang med tatoveringen?
Et lille ekstra spørgsmål, hvis man har en kat der er fuldstændig hysterisk hvad angår kanyler, kan man så få lagt en smule lokalbedøvelse med en lille nål først? Jeg så nemlig lige en video med en kat der blev chippet og Lucifer vil helt sikkert skabe sig fuldstændig vanvittigt hvis hun skulle chippes uden bedøvelse.
sep 2012
Følger: 1 Følgere: 5 Katte: 3 Emner: 43 Svar: 1.243
Det med lokalbedøvelse, ved jeg ikke om man kan, men kan fortælle at ingen af vores reagerede på at få cippen
dec 2012
Følger: 21 Følgere: 229 Katte: 2 Emner: 77 Svar: 2.873
jul 2013
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 5 Emner: 24 Svar: 215
Lucifer skal dog alligevel tatoveres (det tænkte jeg ikke på dengang hun blev steriliseret) så der ved jeg ikke om hun skal i narkose? Så kan hun jo blive chippet samtidig
dec 2012
Følger: 21 Følgere: 229 Katte: 2 Emner: 77 Svar: 2.873
jul 2013
jul 2014
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 2 Svar: 42
Mine katte har begge dele og er registreret med begge numre.
Jeg giver dig helt ret i at begge dele er en fordel. Tatovering er synligt så folk kan se det er en ejerkat, men da det kan blive udvisket med tiden er chip en ekstra sikring.
Jeg har fundet katte der var kommet til skade, med øremærke som ikke kunne tydes. Det er en meget svær situation da man jo ved at katten har en ejer, men man kan bare ikke komme i kontakt med ejer.
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 61 Katte: 4 Emner: 73 Svar: 9.105
Så kan du få lavet tato hvis eller når de skal i narkose.
Da min datter fik sin 6 år gamle kat, den var knapt 1 år gammel, kunne man ikke læse hendes tato så godt, så hun fik chip, og er registreret med begge.
jul 2008
Følger: 57 Følgere: 734 Katte: 12 Emner: 705 Svar: 7.967
og må sige at chipmærkning (altså KUN chipmærkning) er noget hø, for ingen kan se at det er en ejerkat, og det kræver en skanner for at se det - vi var heldige fordi vi havde valgt selv at betale for en.
kun 1 kat har jeg oplevet havde et C i øret. Uden det opdager man ikke lige at det er en ejerkat
og det med at det bliver utydeligt. ja men nu behøver man ikke hele øremærket for at finde ejeren. i de 8 år jeg var på kv havde vi ingen hvor vi måtte opgive at læse øremærket. At så finde en ejer som var flyttet 4 gange ja det var knabt så nemt..
jeg ville få lavet begge dele. Så er du på den sikkere side
aug 2012
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 53 Svar: 629
jul 2014
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 2 Svar: 42
Dvs. Man får ikke besked hvis katten er så uheldig at dø i en af de områder.
maj 2012
Hvis mine smuttede ud ved et uheld, er jeg ret sikker på, at folk ville vide, at de er ejer katte, men det er også fordi de ikke ligner huskatte
jul 2008
Følger: 57 Følgere: 734 Katte: 12 Emner: 705 Svar: 7.967
alle uden chip eller øremærke
en gang fik vi 3 persere ind i løbet af kort tid - ikke fra samme sted- så det var lidt underligt.
så selv racekatte ender på internat når folk glemmer at få dem mærket
maj 2012
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
Det er langt fra alle der ved at katte kan chippes, der er mennesker der ikke har mulighed for at køre en kat til dyrlægen for at få tjekket for chip og ikke ved hvad de så ellers kan gøre, så dovenskab behøver bestemt ikke have noget at gøre med om katten bliver tjekket for chip..
Jeg kender sågar mennesker der ikke ville vide hvad de skulle gøre hvis de fandt en kat med øremærke, fordi de ikke selv har dyr og ikke ved hvad det skal bruges til, så hvordan skulle de vide at en kat kan have en chip og hvad de så skulle gøre??
Michelle det er klart at gå med livrem og seler at gøre begge del, men i tilfælde af at din kat blev væk ville chancen for at hvis nogen fandt katte at du så vil få den hjem i gen være stærkt forøget, for chippen burde altid være til at læse, spørgsmålet er så bare om hvis katten er øretatoveret om man så vil tænke på at tjekke for chip, men øremærket fortæller dog folk at katten har en ejer der vil savne den..
jul 2013
jul 2012
Følger: 3 Følgere: 26 Katte: 1 Emner: 65 Svar: 1.075
aug 2012
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 53 Svar: 629
Chip og øretatovering - begge dele?