{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.307 visninger | Oprettet:

Stina L
Stina L
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Katten patter på ALT! {{forumTopicSubject}}

Jeg har en stor killing ( 6 mdr) hun patter simpelthen på ALT! Dyner, tæpper, mit hår, trøjer... Alt... Hun var 13 uger da hun blev taget fra missemor, og altså ikke taget for tidligt fra. Hun spinder og "ælter" med poter (og klør, av) mit spørgsmål er, holder den nogensinde op?!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Katten patter på ALT!
  • #1   10. nov 2014 Hun kan sagtens vokse fra det smiley primært suttetingen, det med at ælte gør rigtig mane katte igennem hele livet

• Stina L
    Stina L Tilmeldt:
    nov 2014

#3   10. nov 2014 Det jeg mente var, at hun ælter mens hun patter smiley At hun ælter ellers gør mig skam ikke noget, det ved jeg største delen af alle katte gør smiley

• #4   10. nov 2014 Hun kan godt gøre det resten af livet, men hun kan også vokse fra det, umiddelbart ville jeg nok forsøge at aflede hendes opmærksom når du opdager hun begynder på det, så det ikke bliver en dårlig vane..

• #5   11. nov 2014 Altså min kat Milo gør det også og han er lidt over et år nu her. Men han gør det kun på et tæppe og helst når vi sidder med det. Så vi har valgt ikke at gøre noget ved det lige nu. Men jeg kan godt forstå du vil gøre noget ved det, når din gør der på ALT.

Men jeg vil sige det samme som Heidi N, aflede dens opmærksomhed når den begynder på det smiley

• #6   11. nov 2014 En af de killinger jeg havde i pleje en gang begyndte også på at sutte på tøj og den havde jo trods alt sin mor at patte på så for at få den til at stoppe så gjore jeg det at jeg lige så forsigtigt kilede min hånd mellem stoffet og munden så den ikke kunne sutte og så begyndte jeg samtidig at kæle og nusse under hagen og så videre rundt i ansigtet, så jeg afledte sutteriet med kæl i stedet for, men man kan også forsøge at aflede med leg, eller hvad man nu finder på, det skal blot være noget der er rart, og det skal bestemt ikke være skældud, for katten gør det jo for at få tryghed, så det gælder om at vise katten hvordan den ellers får følelsen af tryghed..

Og som Heidi J siger fordi den gør det fra tid til anden på nogle få tæpper eller lign. det betyder intet, det er når det bliver en manisk handling at det er en god ide at bryde mønsteret..

Begge mine katte har det feks med at hvis jeg smider en bluse i sofaen som jeg har haft på, så bliver der max æltet på den samtidig med at man spinder højt og så skal man ligge på den og sove smiley :D smiley :D smiley tror det er ren kærlighed smiley smiley

• Stina L
    Stina L Tilmeldt:
    nov 2014

#7   11. nov 2014 Mange tak for jeres svar. Zelda (katten) kommer ind af hoveddøren, spurter hen til madskålen som altid, æder sig mæt, vandrer over i sofaen og leder helt desperat efter en fold i tæppet, mit hår (der har jeg dog sat grænsen!) eller andet godt, sutter på det til det er sjasket ind i savl, og hun falder i søvn. Hun er et rigtig puttedyr, og jeg er sikker på at bare nyder trygheden og hygger sig. Hun kravler op i armene på mig og gemmer sit hovede ind i min trøje, og putter. Det er smadder hyggeligt, meeeen det der konstante sutteri må altså godt stoppe..

• #8   13. nov 2014 Jeg har haft en sutte kat og tror det er noget mentalt. Min var heller ikke taget for tidligt og var den eneste ud af 3 søskende katte der gjorde det.. Min hun syntes bare det var så hyggeligt. Det kunne gå lidt i sig selv i perioder men kom altid tilbage. Min startede med at sutte på mine fingre og da jeg forhindrede hende lidt i det fandt hun sin egen hale.. Så hver opmærksom på det såfremt du afleder eller forhindrer hende i at sutte er det trods alt bedre du finder et andet alternativ end at det sker. Jeg var ikke opmærksom nok og da jeg blev det var det forsent. Hvis du søger herinde kan du se at det slet ikke er helt så usædvanligt eller sjældent at katte sutter. De kan jo forsøge om du kan aflede hende som Heidi N foreslår men det kan være svært hvis de har haft vanen et godt stykke tid.

• #9   14. nov 2014 min mille står tit og ælter på en pude ser ud som hun nyder det efter ligger hun sig til at sove

profilbillede
Kommentér på:
Katten patter på ALT!

Annonce